SMP Victoria

ydewit

Member
eligibility list Victoria
Ik vond deze link op het Britse forum, alleen hebben ze het over een State Sponsorship eligibility list. Op het Britse forum zijn ze helemaal happy, dit is de eerste wie volgt? WA <_<

Go Matilda news
Dus toch SS onder het SMP. (ik werk bij de overheid, ben gewend aan afkoringen :oops: )
 
Oe, Carpenter staat er ook op! What to do....???? Sponsorship aanvragen voor Victoria? Willen we wel in Victoria zijn en wonen? MMMMMMMmmmmmmmmmmmmm... ff wachten op de SMP van SA!!! We hopen zo dat Timmerman erop zal staan en we hopen zo dat ondanks we al een jaar trug visum aangevraagd hebben we alsnog van 3 naar 2 prioriteit gaan? Wat een gehoop....

Betty
 
Wauw, ik sta op de lijst!!! Moet ik DIAC nu informeren dat ik bij vic op de SMP staat? Heb SS van Victoria. Veranderd het dan nu in priority group 2? Of moet ik dan opnieuw een SMP aanvraag doen?
Wat een vragen roept het allemaal weer op, pffff.
 
Bugger! Social work staat er wel op, maar met kanttekening dat je 2 jaar ervaring moet hebbe. Daar zit nu juist onze bottleneck :(

Had die kanttekening niet verwacht...
 
All applicants for sponsorship under the Skilled – Regional
Sponsored (475 and 487) visa must have an offer of employment in
regional Victoria in their nominated occupation.


Dit haal ik van die site af, betekend dat nu dat je voor een 475 én in 'regional' gebieden moet wonen én een joboffer moet hebben én op die lijst moet staan? Of is dit alleen als je extra punten wil hebben? :|

Want helaas zit er een streep door 'Airconditioning and refrigeration mechanic'. Niet dat Vic onze eerste keus is maar als dit de tendens is ziet het er niet zo goed voor ons uit. :-(

Wie weet meer?

:cry:
Marika
 
All applicants for sponsorship under the Skilled – Regional
Sponsored (475 and 487) visa must have an offer of employment in
regional Victoria in their nominated occupation.


Dit haal ik van die site af, betekend dat nu dat je voor een 475 én in 'regional' gebieden moet wonen én een joboffer moet hebben én op die lijst moet staan? Of is dit alleen als je extra punten wil hebben? :|

Want helaas zit er een streep door 'Airconditioning and refrigeration mechanic'. Niet dat Vic onze eerste keus is maar als dit de tendens is ziet het er niet zo goed voor ons uit. :-(


Hoi Marika,

Volgens mij is het zoals je schrijft. Voor een 475; regional wonen en werken en ook een joboffer hebben.
Volhouden he, deze lijst zegt nog niks over de SMP's van andere staten. Ik ben ook zo van nou dan vragen we meteen SS voor VIC aan... maar ik denk dat het toch verstandiger is om af te wachten... hoe moeilijk dat wel niet is!

:smile: Betty
 
Hoi Marika,

Volgens mij is het zoals je schrijft. Voor een 475; regional wonen en werken en ook een joboffer hebben.
Volhouden he, deze lijst zegt nog niks over de SMP's van andere staten. Ik ben ook zo van nou dan vragen we meteen SS voor VIC aan... maar ik denk dat het toch verstandiger is om af te wachten... hoe moeilijk dat wel niet is!

:smile: Betty
[/quote]

Hey Betty,

Dat je daar moet wonen en een joboffer hebben begreep ik al. Maar moet je ook op die lijst staan om in aanmerking te komen voor een 475?

:smile:
Marika
 
[Dat je daar moet wonen en een joboffer hebben begreep ik al. Maar moet je ook op die lijst staan om in aanmerking te komen voor een 475?

:smile:
Marika
[/quote]

Als je gesponsord wil worden door een staat moet je beroep op de SMP van die staat staan. Zoniet blijf je wel op prioriteit 3 staan en gaat het nog even door met het wachten... Die SMP's zorgen er gewoon voor dat je een jaar of wat eerder je visum kan krijgen. Tenminste daarom gaan wij ervoor. We hoeven geen SS en op de SMP te staan voor de punten alleen voor de voorrang. Moet ook eerlijk zeggen dat ik me nog totaal niet verdiept heb in visum 475, is er niks over te vinden op de DIAC site?

Smiles, Betty
 
Moet ook eerlijk zeggen dat ik me nog totaal niet verdiept heb in visum 475, is er niks over te vinden op de DIAC site?

Absoluut en daar heb ik me wel in verdiept. Bovendien heb ik gevraagd aan een callcentre van Diac in London of met je beroep staan op de eligibility lijst van een staat noodzakelijk was en dat was het niet echter door die SMP's en wat ik van die site van Victoria afhaal weet ik niet of het nu ineens anders is.. Dat is 'm nu even het punt van onzekerheid.. :huh:
:up:
Marika
 
Als je regional sponsorship wil aanvragen in Victoria moet je inderdaad een job offer hebben.
Niets nieuws trouwens, want dit was al bekend voordat de SMP's in het leven werden geroepen :rolleyes:
Hetzelfde geldt voor SA. Lijkt mij erg onlogisch...als je een job offer hebt ga je dan toch liever voor een employer sponsored visum (ENS of RSMS)?
Want dan sta je op nummer 1 van priority processing :wink:
 
Als je regional sponsorship wil aanvragen in Victoria moet je inderdaad een job offer hebben.
Niets nieuws trouwens, want dit was al bekend voordat de SMP's in het leven werden geroepen :rolleyes:
Hetzelfde geldt voor SA. Lijkt mij erg onlogisch...als je een job offer hebt ga je dan toch liever voor een employer sponsored visum (ENS of RSMS)?
Want dan sta je op nummer 1 van priority processing :wink:

..Maar moet je daarbij ook nog op de lijst staan, eligibility of SMP ??

:|
Marika
 
Als je regional sponsorship wil aanvragen in Victoria moet je inderdaad een job offer hebben.
Niets nieuws trouwens, want dit was al bekend voordat de SMP's in het leven werden geroepen :rolleyes:
Hetzelfde geldt voor SA. Lijkt mij erg onlogisch...als je een job offer hebt ga je dan toch liever voor een employer sponsored visum (ENS of RSMS)?
Want dan sta je op nummer 1 van priority processing :wink:

Ben je wel behoorlijk locked in door je werkgever.
 
Als je regional sponsorship wil aanvragen in Victoria moet je inderdaad een job offer hebben.
Niets nieuws trouwens, want dit was al bekend voordat de SMP's in het leven werden geroepen :rolleyes:
Hetzelfde geldt voor SA. Lijkt mij erg onlogisch...als je een job offer hebt ga je dan toch liever voor een employer sponsored visum (ENS of RSMS)?
Want dan sta je op nummer 1 van priority processing :wink:

..Maar moet je daarbij ook nog op de lijst staan, eligibility of SMP ??

:|
Marika

Je beroep moet op de eligibility lists staan van de states/territories als je in aanmerking wilt komen voor de state/territory sponsorship. Voor de SMP's gelden aparte lijsten. Victoria's SMP is al bekend en helaas is de quota bereikt voor bepaalde beroepen (waaronder aircon & refrigeration mechanic) dus al heb je een job offer in Victoria, je komt in dit geval niet in aamerking voor sponsorship :cry:

Tenzij.....je een job offer hebt van een werkgever in Victoria en je voor employer sponsorship gaat, want dan moet je beroep op de ENSOL staan :wink:
 
Back
Top