Snel, maar toch ongeduldig... ;)

Hallo

Het gaat heel snel voor ons, dus even ons verhaal hier doen.

In maart heeft m2a een kansbeoordeling voor ons gemaakt. Daaruit besloten dat we onmiddellijk voor een 457 visa gaan, ondanks de bijhorende risico's en nadelen. In juli is mijn echtgenoot naar Australië gegaan, gaan logeren bij familie. Hij heeft daar enkele sollicitatiegesprekken gedaan, waaruit 2 bedrijven hem een goed joboffer gaven. Toen hij thuiskwam heeft hij voor één gekozen. Hij heeft ondertussen een contract gekregen en hun migratieagent is volop bezig met onze visa-aanvraag.

Onze woning is ondertussen ook verkocht (heeft nog geen week op het internet gestaan, woehoe! ;) ).

We hebben 3 offertes van verhuisfirma's gekregen en we zijn ze nog aan het afwegen.

We zijn ook al volop naar huurhuizen aan het kijken. Wij gaan (ondanks de afradingen op het forum) toch via het internet een huurhuis vastleggen. Maar wij gaan daar onze familie naar de huizen laten kijken. Een realestateagent zei dat we het op die manier wel konden doen. Onze familie woont in Narre Warren, maar wij gaan voor Berwick.

We verhuizen met 2 kleine kindjes. Onze dochter van 3 jaar begint het stilletjes aan te vatten dat we in Australia gaan wonen. Ze reageert er tot hiertoe vrij goed op. Alleen wil ze niet met het vliegtuig, maar per boot gaan... oei! :)

Het gaat dus allemaal zeer snel voor ons, maar toch zijn we wat ongeduldig. Ik heb al wat traantjes gelaten bij het idee van afscheid, maar zie toch enorm uit naar ons nieuw leven in Australië!

Groetjes

Wow, dat gaat wel heel snel inderdaad, wat fijn voor jullie. En spannend!

Veel plezier met de voorbereidingen verder,
Annemarie

Super!! :up: Ik zou willen dat het bij ons zo snel ging :evil:

Wat een geluk dat jullie woning zo snel verkocht is...:smile:

Ben bijna jaloers dat jullie huis zo snel is verkocht! :wink:

Wat goed dat alles zo vlot en positief verloopt :up: Veel succes!

Wij hebben onze woning heel goedkoop verkocht, dus daardoor ging het wat vlugger.
De koper heeft na het ondertekenen van de compromis ons gezegd dat de prijs veel te goedkoop was.
Dat wisten we wel, maar dat hadden we er voor over om vlugger te kunnen vertrekken.
Ach, een klein offer ...

Onze vliegtuigtickets zijn al geboekt. Leuk om al een datum te hebben om naar uit te kijken! ;o)

Maandag doen we onze medicals.

We zoeken nu een health insurance voor in de tussentijd en daarvoor heb ik mondial assitance gecontacteerd.
Maar misschien kennen jullie er nog?

Groetjes
s10

Wauw!! Wat voor werk doet je man dat hij zo snel een gesponsorde baan heeft gekregen?? :lol:

(Stiekem een beetje jaloers.....:oops:)

Wanneer vertrekken jullie?

Ik kan Mondial zeker aanraden, echt een top verzekeraar!
Heb December 2009 mijn enkel op 3 plaatsen gebroken in Frankrijk, en alles is perfect geregeld door hun. Per ambulance naar huis vervoerd, alle kosten vergoed noem maar op! Echt een aanrader!:up:

Succes verder!:up:

Groeten Steven

Ja, het werk van mijn man is ons grootste geluk in ons oz-verhaal. Hij is Sap Bpc consultant. En het loon dat hij zou krijgen daar, is nog een hele mooie kers op de taart.
Hij had zelfs 2 werkgevers die evenveel boden, dus we hebben geen schrik voor de 28-dagen regel van het 457 visa.

Dat ik daar familie heb wonen, die ons zo veel willen helpen, vind ik ook heel leuk. Ja, sorry voor het stoefen, maar ik voel me gezegend ;)

Wij vertrekken op 6 oktober (als we onze visa tenminste in orde krijgen tegen dan). De tickets zijn al geboekt. Tegen 20 september zouden we een antwoord krijgen over ons visa.

Dankjewel om je ervaring te laten weten met mondial. Dan ga ik met een gerust hart met hen verder.

Groetjes
S10

wauw! Velen op het forum zijn jaloers, maar we gunnen het jullie van harte :up:

Welke job doet je man?

Hij is Sap Bpc consultant, een specifieke vorm van BI Consultant (Business Inteligence).

Ik heb een dringende vraag voor jullie. Het migratiebureau van zijn werkgever kan er niet op antwoorden...

Onze 457 visa is al ingediend (48 uren om te wijzigen zijn al voorbij)

Wij moeten persé health insurance aantonen, alhoewel ik dacht dat je als belg toch gewoon recht had op medicare als je je daar inschreef?

Ik zou dan toch een mondial insurance (travel selection) nemen, van 6 tot 12 oct. Ik vroeg aan het migratiebureau of dat voldoende zou zijn en of we dat niet van 1 october moesten nemen ofzo? Als het niet moet, doe ik het liever niet, want dan is het gewoon weggooid geld. Weten jullie dat? Wat zouden jullie doen?

Groetjes
S10

Correct me if I'm wrong, maar volgens mij krijg je geen volledige Medicare met dat visum, het gaat in combinatie met je verzekering hier (of je mondial insurance gok ik). Reciprocal health agreement noemen ze het geloof ik en dat dekt alleen noodgevallen. Ik denk dat je gewoon moet aantonen dat je die ziektekostenverzekering hebt waaraan je Medicare 'gekoppeld' wordt. Ik denk dat een kopie van je polis wel zou moeten volstaan - maar ik weet het niet zeker dus pin me er niet op vast!

Dankjewel voor je antwoord, ik pin niemand ergens op vast, wees gerust. Ik vraag alleen jullie mening.

Als je geen officieel adres hebt in België, moet je uitgeschreven worden in het ziekenfonds (België). Onze hospitalisatieverzekering is ook bij het ziekenfonds, dus komt dan ook te vervallen.

Maar als ik je uitleg goed begrijp, kan ik misschien beter al naar een private health insurance zoeken voor in Australië?

Kijk even naar een verzekering vanuit Australie...Zijn ook niet al te duur geloof ik.
Wij hebben laatst zitten kijken en een basis verzekering voor 2 personen ligt rond de $80,- p.m
En dan kan je hem aanvullen met een goedkopere reis verzekering vanuit Belgie...

Succes! :up:

Welke verzekering bedoel je juist?

Wij zijn nu naar de verzekeringen van medibank aan het kijken.
Ze hebben specifieke verzekeringen voor working visitors.
Wij denken nu de Working Visa Hospital Insurance Family te nemen voor 210 $/ maand.
Ik heb hen vrijdagnamiddag een mail gestuurd, ik hoop dat ik snel antwoord krijg.

Waarom zou je hem aanvullen met een reisverzekering?
Als we daar op Medicare zitten (uitgeklede versie weliswaar) met die hospitaalverzekering, lijkt mij dat toch voldoende?

Groetjes
S10

Ik heb het over een reisverzekering van Mondial...Een reisverzekering is geen ziektekostverzekering.

Stel je krijgt een zwaar ongeluk en je wil naar Belgie terug? Dat vergoed je reisverzekering en niet je ziektekostverzekering in Australie.

Groeten Steven

Waarom zou ik dan naar België willen terugkomen???

Maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Je moet het op één of andere manier overbruggen. Ik weet ook nog niet of je je van hier zomaar in Medicare en Medibank kunt inschrijven (vrees van niet), dus zullen we het wel moeten overbruggen denk ik. Even afwachten wat medibank op mijn mailtje antwoord.

Maar ik wil in elk geval niet terug naar België komen :wink:

Ja, snap dat je niet naar Belgie terug wilt komen...maar je weet het nooit he?
Ben benieuwd of je al ingeschreven kan worden..hoor het graag..

Groeten Steven

Welke verzekering bedoel je juist?

Wij zijn nu naar de verzekeringen van medibank aan het kijken.
Ze hebben specifieke verzekeringen voor working visitors.
Wij denken nu de Working Visa Hospital Insurance Family te nemen voor 210 $/ maand.
Ik heb hen vrijdagnamiddag een mail gestuurd, ik hoop dat ik snel antwoord krijg.

Waarom zou je hem aanvullen met een reisverzekering?
Als we daar op Medicare zitten (uitgeklede versie weliswaar) met die hospitaalverzekering, lijkt mij dat toch voldoende?

Groetjes
S10
Het ligt natuurlijk aan je eigen afwegingen vwb het nemen van risico's, maar als je alleen hospital insurance neemt, dan krijg je niets vergoed voor huisarts, medicijnen etc. Dat zijn de zaken die normaal gesproken door Medicare worden vergoed, maar zoals al eerder aangegeven Medicare is niet beschikbaar voor 457 visa's en die reciprocal in geval van nood gaat ook niet op als je bent uitgeschreven van ziekenfonds in Belgie. Ik zou je dus aanraden om ook de out-of-hospital medical cover te nemen.

Vwb tergkeren naar Belgie, ik zie dat die verzekering van Medibank ook repatriation dekt. Daar hoef je dus geen reisverzekering voor af te sluiten. De medische redenen om terug te keren naar Belgie ken ik niet, maar wat je wel moet afwegen is wat zal gebeuren als de primaire visumhouder niet meer in staat is om te werken. Dan houdt het avontuur in Australie toch echt op voor jullie, of je wilt of niet. Daar zul je dus wel wat spaargeld voor achter de hand moeten houden.

Hallo

Even een snel berichtje...

Reisverzekering van mondial heb ik genomen voor de eerste week. Medibank heeft een mail gestuurd dat ze enkel per telefoon of met een aanvraagformulier via hun website werken. Rob van m2a heeft me ondertussen uit de brand geholpen met de verwijzing naar de website van departement van immigratie. Daar staat het dus netjes op bij de info over 457 visa.

We hebben de medicals gedaan en wachten nu op het visa. Vanaf volgende week verwachten we bericht van onze visa.

Maar nu ondervinden we moeilijkheden bij het huren van een huis vanuit belgie. Al een geluk dat mijn familie daar zo goed wil helpen met bellen en bezoeken van de huizen. Maar bij elke inspectie staan er 10 tot 15 koppels te wachten...

Ach ja, komt allemaal wel goed...

Groetjes
s10

Back