Snel, maar toch ongeduldig... ;)

Onze visa is granted! :lol:

We vertrekken 6 oktober. Er valt nog heel wat te regelen, dus ik ga even wat minder op het forum zijn.

Maar ik wens iedereen hier intussen heel veel succes in zijn of haar plannen om down under te trekken!

Groetjes
s10

Gefeliciteerd! :up:

Wat hebben jullie dat toch snel geregeld he? Het allerbeste toegewenst, en succes met alles!

Betty :smile:

Gefeliciteerd!! Ze zijn lekker bezig vandaag met het toekennen van visums!
Succes met alle regeldingen!

GEFELICITEERD!!!! 6 oktober is al snel! Veel succes met alle regeldingen en voor je het weet zit je in het vliegtuig!

Groetjes,
Sacha :up:

Gefeliciteerd!! :up:
Das wel heel snel dat jullie willen vertreken, dus ik zou zeggen , heel veel succes met het regelen van alles!
:up:

Hallo

Dankjewel allemaal! :wink:

Even een kort berichtje om het hier up to date te houden. Het is hier super druk nu! 4 en 5 oktober komt Voerman onze spullen halen. 6 oktober vertrekken we en 7 oktober komen we aan in Australië!

En nu het beste nieuws: we hebben een huis gevonden om een jaar te huren! Mijn familie was daar volop huizen aan het inspecteren en wij maar bellen en emailen met de makelaars. We waren veel te laat met de application forms en als we een keer eerst waren, kozen ze toch voor een ander. Er kwamen 10 tot 15 koppels per huurhuis op de inspection day kijken. We hadden bijna geen hoop meer en dachten dat we dat toch van daaruit zouden moeten regelen tot ...

Mijn familie met de oplossing kwamen! Vrienden waren hun huis aan het verkopen. Ze vonden het huis te goed om te verhuren en hadden er wat schrik van. Maar aan familie (van mijn familie dus), wilden ze wel verhuren. We kwamen overeen en we hebben nu dus een huis! :lol::lol::lol:

De eerste nachten blijven we nog bij familie slapen en kunnen zo ons huis rustig vullen.

ok, ik ga nu verder regelen. Tot de volgende update! :up:

Groetjes
s10

Gefeliciteerd met jullie huurhuis!!! Hartstikke goed.

Veel succes verder,

Groetjes,
Sacha

Hoi Stien

voor jullie mss ook interessant om te weten:

Tijdens dit gesprek met ambassadeur Patrick Renault en consul/eerste secretaris Gérard Uytterhaegen zijn o.a. de onderwerpen besproken over het hebben of verkrijgen van een dubbele nationaliteit voor Belgen en het feit dat de ambassade graag Belgen in Australië wil helpen, maar helaas geen totaalbeeld heeft van hoeveel Belgen zich waar in Australië hebben gevestigd.

De ambassadeur heeft ons gemeld dat het voor Belgen sinds 2007 is toegestaan om een dubbele nationaliteit te hebben of te verkrijgen. Dit is uiteraard goed nieuws maar vele Belgen schijnen hiervan nog niet op de hoogte te zijn, dus daarom melden wij dit hier op het forum.

Consul en eerste secretaris Gérard Uytterhaegen heeft ons gevraagd om aan onze Belgische klanten te verzoeken om zich ongeveer 2-4 maanden na aankomst in Australië, indien men van plan is om voorgoed hier te blijven, uit te schrijven uit hun Belgische gemeente en om zich bij de Belgische ambassade in Australië aan te melden. Zodoende kan de ambassade aan de in Australië wonende Belgen inlichtingen verstrekken, kan men het Belgische stemrecht behouden en kunnen eventuele belastingroblemen worden voorkomen. Voor meer informatie kunnen jullie je wenden tot de Belgische ambassade in Canberra ( www.diplomatie.be/canberra
).

Dit stond in een post van Rob Breumelhof onder "emigreren: nieuws en tips". Ik weet niet hoe ik die link hierop moet krijgen, maar dit stukje was wel het belangrijkste.

Succes met de laatste loodjes, het komt nu echt wel dichtbij he! :up:

Back