Snel werk gevonden?

Hoi,

Even een updateje: ik heb een baan! Het is in Coffs Harbour, en ik ga werken bij de Coffs Harbour City Council als Web Content Manager/Media Officer. We zijn dus op 1 december aangekomen in Brisbane en ik ben gelijk gaan solliciteren. En ik kan nu op 2 maart beginnen, dus het heeft bij mij 3 maanden geduurd, maar daar zat ook de kerst/nieuwjaar/zomervakantie tussen waarin er traditioneel weinig tot niks in de 'job market' gebeurt hier.

Ik heb een overzichtje bijgehouden van al m'n sollicitaties, misschien interessant voor degenen die hierheen gaan komen om een idee te krijgen wat ik ervoor gedaan heb?

Tussen 1 december 2004 en 15 februari 2005, gesolliciteerd vanuit Brisbane:

Sollicitaties op vacatures uit kranten/op websites:
14 in Brisbane
15 in Sydney
7 in Melbourne
2 home-based
1 in Coffs Harbour

Open sollicitaties bij bedrijven waar ik graag zou willen werken:
3 in Brisbane
5 in Sydney
3 in Melbourne

Ik ben in totaal 3x op gesprek geweest, eentje bij een bedrijf waar ik een open sollicitatie naartoe had gestuurd (die waren wel geinteresseerd maar hadden op het moment niks concreets) en eentje van een vacature hier in Brisbane (die besloten een andere kandidaat aan te nemen). En natuurlijk degene in Coffs Harbour, waar ik dus aangenomen ben. Die vacature stond al half december in de krant, je kon tot half januari reageren, half februari waren de sollicitatiegesprekken (ze hadden 5 mensen uitgenodigd) en ik begin dus op 2 maart.

Dus: als je maar doorzet, dan lukt het wel!

Groetjes,
Micky

[quote author=Micky link=topic=1075.msg9355#msg9355 date=1108853443]

Tussen 1 december 2004 en 15 februari 2005, gesolliciteerd vanuit Brisbane:

Sollicitaties op vacatures uit kranten/op websites:
14 in Brisbane
15 in Sydney
7 in Melbourne
2 home-based
1 in Coffs Harbour

Open sollicitaties bij bedrijven waar ik graag zou willen werken:
3 in Brisbane
5 in Sydney
3 in Melbourne

Ik ben in totaal 3x op gesprek geweest, eentje bij een bedrijf waar ik een open sollicitatie naartoe had gestuurd (die waren wel geinteresseerd maar hadden op het moment niks concreets) en eentje van een vacature hier in Brisbane (die besloten een andere kandidaat aan te nemen). En natuurlijk degene in Coffs Harbour, waar ik dus aangenomen ben. Die vacature stond al half december in de krant, je kon tot half januari reageren, half februari waren de sollicitatiegesprekken (ze hadden 5 mensen uitgenodigd) en ik begin dus op 2 maart.

Dus: als je maar doorzet, dan lukt het wel!

Groetjes,
Micky
[/quote]

Congrats Micky !  :cheer:

Ik ben ook maar begonnen met solliciteren. Ik volg momenteel een studie vanuit Brisbane aan de uni in Rockhampton. Aansluitend heb ik dus een werkgever nodig die me wil sponsoren, dus ik dacht "ik ga maar op tijd ermee beginnen !" Als ik jouw verslagje over solliciteren lees is dat zeker geen overbodige luxe ! En al helemaal omdat het in mijn geval om het vinden van een sponsor gaat !  :|

Veel succes met je nieuwe baan en veel plezier met het inburgeren in Coffs Harbour ! Van wat ik ervan gezien heb lijkt het mij een prachtige omgeving om te wonen !  :up:

Greets !

Ingrid.

Gefeliciteerd Micky,

Zoals men altijd zegt de aanhouder wint.
Heel veel plezier en succes met je nieuwe baan.

Groetjes,

Brit

Wij kwamen aan op 15 July. Ongeveer 2/3 weken later begonnen met solliciteren(tijd vliegt voorbij, we waren eerst druk met huis huren, auto kopen, en het is ook niet handig als je geen computer hebt om brieven te tikken....)
Ik zag bij de bakker een poster hangen, en ben daar een week later begonnen, een paar dagen per week. Maar het bleek dat ik te duur was, en niet genoeg ervaring om als leidinggevende of zo te werken.
Dus toen was het al eind Augustus, en ging ik via seek op allemaal reception banen solliciteren. Niks terug gehoord, behalve een, en eerst daar bij het recruitment bureau op interview geweest, en toen bij het bedrijf zelf. En daar ben ik dan op 14 September begonnen, en werk ik nog steeds.
Mijn situatie is dat ik net afgestudeerd ben als facilitair manager, ervaring heb in de horeca en receptie, een Australien citizen ben, met Australische accent (dit helpt vaak).

Pascal is grafish ontwerper (3 jaar gewerkt bij goed reclame bureau) heeft via 2 contacten via British expats 2 interviews gehad in Augustus, 1 werd niks(positie nog niets eens opgezet), en de andere was freelance for klanten in England, dus dat was niet zo heel best. Tegelijkertijd ongeveer 4 brieven gestuurd naar Design bureau's die adverteerde op seek/in de krant, en alleen van 1 iets gehoord, die hem meteen Maandag wilde zien. Op Woensdag (18 augustus) is hij daar begonnen  op proef voor een paar dagen, op vrijdag is hij aangenomen voor 3 maanden. En nu is hij daar dan permanent.

Ik dus ook nu permanent sinds vorige week (eerst casual via uitzendbureau), maar ik wil wat beters, dus houd mijn ogen open... Het verdient ook niet zoveel, $14 per uur (bijna minimum loon dus, het is ook een simpel baantje), wat neerkomt op 2900 per maand, after tax.
Pascal verdient 3400 after tax pm, wat beter is, en hij is ook heel tevreden met de baan, en kan ook groeien en meer gaan verdienen.
Dat hij Nederlander was, was in zijn geval goed, want hij liep voor op het design gebied, en zijn baas  heeft buitenlandse ouder, zijzelf heeft rond Europa gereisde, zijn collega ook, en die heeft ook Nederlandse ouders!!  :-D (achternaam van bazin is 'Gesundheit" en van collega 'Lowik'.)

Zo, nou heb ik weer genoeg gebrabbeld!  :lol:

p.s Micky, gefeliciteerd met de baan, ik hoop dat het wat wordt! :)

Gefeliciteerd met je baan Mickey  :up:
De aanhouder heeft gewonnen  :-D

Groetjes Sander  :up:

Bedankt voor de felicitaties allemaal.

Even een vraagje aan Simone. Als je $14 per uur verdient en netto $2900 per maand overhoudt, dan moet je wel heel veel uren werken, of zie ik iets over het hoofd? Werk je soms 6 volle dagen per week?

Groetjes,
Micky

Allereerst: gefeliciteerd Micky...mooi gedaan!!!

Maar...ik las ook dat je zei dat "Wij kwamen aan op 15 July". Ik ga er dus vanuit dat je met je man/vriend daar nu zit. Had hij nog geen werk gevonden dan in Brisbane? En zo ja, dan moet hij dat natuurlijk op gaan zeggen en in Coffs Harbour weer opnieuw gaan zoeken?

[quote author=Micky link=topic=1075.msg9393#msg9393 date=1108896815]
Bedankt voor de felicitaties allemaal.

Even een vraagje aan Simone. Als je $14 per uur verdient en netto $2900 per maand overhoudt, dan moet je wel heel veel uren werken, of zie ik iets over het hoofd? Werk je soms 6 volle dagen per week?

Groetjes,
Micky
[/quote]
oh ohhhhh  :oops: Ik heb het even opgezocht, het is $1900 pm  :roll:
En Pascal dan $2400.

Argh, ik kan ook echt niet rekenen, en ik heb pas sinds vorige week een budget per maand opgesteld.
Sorry!!!!!!!!!!!

Maluka, ik zei dat we op 15 July aankwamen.....  :)

Oh okee Simone, ik snapte het al niet, dacht dat je echt dag en nacht werkte ofzo! :)

En nog even een uitlegje voor Maluka: mijn man Menno en ik zijn sinds 1 december in Australie, en Menno werkt thuis voor zichzelf via internet, dus hij kan overal werken als we maar een goeie internetverbinding hebben. Waar we ons gingen vestigen hing dus voornamelijk af van waar ik werk zou vinden.

Groetjes,
Micky

Ter info,

gr

citavm

Jobs rise builds case for rates increase
By John Garnaut
March 11, 2005

http://www.smh.com.au/articles/2005/03/10/1110417623035.html

The fastest jobs spurt ever recorded has shored up the Reserve Bank's case for another interest rate rise, as economists told the Federal Government to ditch "non-core" election promises in order to meet its central promise of keeping rates low.

Financial markets placed the odds of a rate rise next month at 50-50 after figures released yesterday showed 20,000 new jobs were created in February.

Since August, the economy has added 230,000 new jobs - the most in any six-month period since the Australian Bureau of Statistics series began.

The new figures confounded economists trying to reconcile a supercharged jobs market with waning measures of activity elsewhere in the economy.

"Unbelievably strong jobs growth does not fit neatly with unbelievably weak GDP," said a Macquarie Bank interest rates expert, Rory Robertson.

"The puzzle just got bigger."

But the apparent inconsistency of the economic signals underscores the Reserve Bank's dilemma: that demand is growing much faster than the economy's productive capacity, which could lead to rising inflation and make higher rates necessary.

Advertisement
AdvertisementThe Government lauded the good news on jobs yesterday but was again forced on to the defensive over its economic management - this time over a report by the Organisation for Economic Co-operation and Development showing the Australian tax take was growing as a share of wages and low wage earners faced among the highest effective marginal tax rates in the world.

Links between rising government spending and rising interest rates are likely to put the Government on the back foot again.

The director of Access Economics, Chris Richardson, said the gap between demand and supply had been heightened by excessive Government spending, forcing the Reserve Bank to lift rates to head off inflation.

"Every $2 billion in extra Government spending means another quarter of a per cent rate rise from the Reserve Bank," he said.

He said the Government had to protect the budget surplus, which was on track to be far larger than forecast by Treasury, or bear responsibility for the Reserve Bank lifting rates. "It will be tit for tat. Every time Canberra is tempted to play Santa, [the Reserve] will play Scrooge."

Conversely, cutting spending would reduce the need for rate rises, Mr Richardson said.

ANZ's chief economist, Saul Eslake, said the Government last year delivered the second-largest rise in discretionary spending since the Whitlam government.

"Demand is being strongly boosted by the Government's own actions," Mr Eslake said. "They need to find some 'non-core' promises and break them."

He said Government discretionary spending rose more than 10 per cent last year in inflation adjusted terms (excluding defence, payments to states and interest).

The Treasurer, Peter Costello, said he was unconcerned with the ANZ calculations because Treasury figures show more moderate rises, of about 3-4 per cent.

When asked by the Herald, his spokesman said in an email: "We stand by [Treasury's mid-year figures] and have not considered other people's calculations."

But sources say Treasury had tested Mr Eslake's figures and not found any mathematical errors.

The Government's razor gang, the Expenditure Review Committee, is meeting this week and next. Sources said the Pharmaceutical Benefits Scheme, disability pensions and sole-parent pensions were being targeted. There are concerns that the latest tax bonanza is not spent at the last minute on programs that bypass the expenditure review committee, which has happened in each of the past two years.

But family payments, the fastest growing component of the $80 billion social security budget, is considered untouchable because much of it is the result of commitments made last year.

Back