Snelheid aanvraag WHV

Jowein

New Member
Misschien staat hier al ergens een topic of ergens op de sites van de gov. Maar zoals altijd vind ik mijn weg er even niet in. :?
Een vraag, die langs deze weg misschien het snelst beantwoord gaat worden.

Hoe lang duurt het om je WHV binnen te hebben, elektronisch?

Ik lees drie uur? Drie weken?....?

Merci.

Dat hangt van jouw antwoorden af...
Als er niks speciaals aan de hand is heb je 'm binnen 5 minuten (tenminste ik had 'm binnen 5 minuten). Maar als jij de afgelopen 5 jaar meer dan 3 maand achtereenvolgens in het buitenland bent geweest (met name afrika/azie enzo) of je geeft aan in het onderwijs, verpleging oid te willen gaan werken in australie dan moet je medicals ondergaan en dan ben je zo 6 weken verder...

Hangt heel erg af van het soort werk wat je wilt doen en of je misschien voor langere tijd in 't buitenland bent geweest.

[quote author=Alie Bosma link=topic=9610.msg135633#msg135633 date=1238354911]
Hangt heel erg af van het soort werk wat je wilt doen en of je misschien voor langere tijd in 't buitenland bent geweest.
[/quote]
misschien ligt het dan ook aan de tijd van het jaar, bepaalde periodes drukker. Ik had namelijk geen afwijkende dingen ingevuld maar duurde wel lang haha.

Maakt het uit wanneer je hem aanvraagt? Ben in principe van plan in november '09 te vertrekken..

kan ik best later aanvragen of best juist op tijd?

In princiepe heb je een jaar om, als je hem hebt aangevraagd, het land in te komen. Vanaf het moment dat je het land inkomt is je visum een jaar geldig en mag je een jaar werken. Althans dat was in 2003 zo en is nu ook zo met een WHV voor Nieuw Zeeland.
Als je dus in november wilt vertrekken kun je hem dus gerust nu al aanvragen. Zou er ook niet al te lang mee wachten; stel dat het wel even duurt of er wel aanvullende informatie nodig is, kun je er beter bijtijds bijzijn dan dat je moet haasten omdat je eigenlijk al had willen vertrekken.

[quote author=Catkin link=topic=9610.msg143187#msg143187 date=1247659323]
In princiepe heb je een jaar om, als je hem hebt aangevraagd, het land in te komen. Vanaf het moment dat je het land inkomt is je visum een jaar geldig en mag je een jaar werken. Althans dat was in 2003 zo en is nu ook zo met een WHV voor Nieuw Zeeland.
[/quote]

Dat is idd nog steeds zo. Zoals femke al aangeeft, als je er zeker van bent dat jullie op je WHV zullen gaan, vraag hem dan nu alvast aan. Dan moet je dus voor deze datum in 2010 binnen zijn. Femke, heb jij de jouwe (NZ) al aangevraagd? (dit omdat er volgens mij een veel kleiner aantal WH visums te vergeven zijn)

[quote author=alieNL link=topic=9610.msg143191#msg143191 date=1247667092]
[quote author=Catkin link=topic=9610.msg143187#msg143187 date=1247659323]
[/quote]

Dat is idd nog steeds zo. Zoals femke al aangeeft, als je er zeker van bent dat jullie op je WHV zullen gaan, vraag hem dan nu alvast aan. Dan moet je dus voor deze datum in 2010 binnen zijn. Femke, heb jij de jouwe (NZ) al aangevraagd? (dit omdat er volgens mij een veel kleiner aantal WH visums te vergeven zijn)
[/quote]

Nee, er zijn sinds kort meer WHV voor Nieuw Zeeland beschikbaar en hier hoef ik me dus geen zorgen over te maken.

[quote author=alieNL link=topic=9610.msg143195#msg143195 date=1247669208]
Beter  :up: dat scheelt weer!
[/quote]

Dit komt van de ambassade van Nieuw Zeeland:

Netherlands Working Holiday Scheme:
There are unlimited places available annually under this scheme to young citizens of the Netherlands for a stay of 12 months.

Duur van aanvraag WHV juli 2009 :

In response to your enquiry, the average processing time for a Working Holiday visa requested online is 10-15 business days. However, an application that requires no further information could be processed in a shorter amount of time.

Back