Snelste en slimste manier naar Australië...

remieo

XPdite Sponsor
Hallo,

Wij willen zo snel mogelijk naar Australië zoals zoveel mensen op dit forum. De vraag is hoe. Ik zoek jullie advies. Wat is de beste manier? Mijn vriendin studeert in NL nog twee jaar fysiotherapie. Dan heeft ze haar bachelor, maar...

- is het een goed idee om dan in Australië nog haar Australische bachelor te gaan halen? We hebben geinformeerd en dat zou binnen twee jaar kunnen en daar houden we financieel rekening mee (duur!). Dan zitten we dus in Australië met een Australisch diploma. Maar wat kan ze dan qua visum als ze klaar is? Je krijgt neem ik aan niet standaard een skilled visa omdat je een Australische bachelor hebt. Moet ze dan hopen dat ze een sponsorship krijgt aangeboden? En hoe groot is de kans daarop in de fysiotherapie? We hopen heel groot zodat wel snel die kant op kunnen ;)

- of is het het slimste plan om in Nederland twee jaar werkervaring op te bouwen en daarna de mallemolen van het skilled visa in te gaan. Er is ons verteld dat dat anderhalf jaar kan duren. Dan zijn we vanaf vandaag minimaal 5,5 jaar verder voor we kunnen emigreren. Dan vinden we eigenlijk echt heel veel te lang...

Iemand tips of ervaring?
Bedankt!
 
Wat leuk, nieuwe enthousiastelingen! Welkom!
Ken je dat liedje, van vroeger, lang geleden...in de mallemolen van het leven, draai je allemaal je eigen rondje mee, sorry :oops: ik liet me even gaan.

Tja ik kan je niet helpen wat betreft keuzes maken, dat moet je toch echt zelf doen.
Misschien is het verstandig om te bekijken hoe het met het beroep van fysiotherapeut staat op de lijsten van de www.immi.gov.au however, garantie geeft dat niet. Maar geeft wel inzicht hoe het er op dit moment voor staat, maar zoals je wellicht weet, worden de lijsten elk jaar herzien. Met het ergste geval, 5 jaar alles doen wat gevraagd wordt en er dan achter komen dat je beroep van de lijst is gehaald. Helaas zijn er voorbeelden genoeg te vinden op het forum.

Je kunt natuurlijk altijd studeren hier en dat kost inderdaad heel veel geld, maar dat is dan een studentenvisum. En wat dan als je klaar bent?

Even tussendoor...........geduld heb je wel nodig, samen met een aardig gevulde bankrekening en heel veel doorzettingsvermogen. Het principe hier in Oz is, dat je een toegevoegde waarde moet hebben voor het land.
Wat dat betreft zou ik kiezen voor een vak in de richting van de bouw, daar zijn al jaren tekorten in en nog steeds.
Maar goed dan gaat het dus over, leeftijd, ervaring en de juiste diploma's die je dan de mogelijkheid bieden op een permanent visum en ja dat duurt toch meestal wel minimaal 1 jaar, meestal meer.
Maar hoe zit het met jouw beroep? En waarom Australië? En waarom zo'n haast?
 
@Katjavdl Fysiotherapie staat inderdaad de laatste jaren standaard op de lijsten. We horen ook regelmatig van Australische vrienden dat er zo veel behoefte aan fysio's is...

De bouw zit er helaas niet in, geen enkele aanleg voor en mijn eigen beroep hebben we ook niet veel aan. Staat wel op een enkele CSOL lijst maar erg weinig kans op een State Sponsorship. Als we maar een beetje konden inschatten of er een mogelijkheid is dat je na die studie in Australië kans maakt op een sponsorship dan zouden we het risico misschien wel durven nemen...Maar ja blijft koffiedik kijken.
 
Waarom leggen jullie de link zo op studeren en sponsorship als ik vragen mag....mijn man heeft zijn sponsorship gekregen juist omdat ie zoveel ervaring had uit Nederland en met de juiste opleiding daarbij.
De vraag naar mensen in bepaalde beroepen wordt niet voor niks uit het buitenland opgevuld. De workethics van de gemiddelde Nederlander staat hier hoog aangeschreven. Misschien moet je dat ook meenemen in je beslissing.
Aan jullie leeftijd zal het niet liggen neem ik voor het gemak maar aan?!
Misschien op een WHV gaan en dan een sponsorship binnen halen?

En hoe zit het met de aussies die je kent, kunnen die niks regelen? Zit er niemand in die branche? En waar zou je heen willen, rural visa is misschien een optie?
 
Helaas de WHV tijd is voorbij.... Zijn 30 en 35, vandaar ook onze haast ;) Ik ben zelf in totaal 26 maanden in Oz geweest, vriendin 12 maanden dus we kennen de boel redelijk. Rural visa is voor ons absoluut een optie!
 
Back
Top