Socceroos op het WK

Misschien weinig respons hier omdat Nederland ook meedoet, maar supportert hier nog iemand voor Australie op het WK?

Ik alleszins wel. Gezien mijn ambitie om er te gaan wonen, gezien een goede Australische vriendin, en gezien de andere landen waarvoor ik sympathie heb er niet bij zijn, lag de keuze voor de hand. En hier in belfast is nog eens een supporterscafe voor de Australische ploeg, hetgeen het extra leuk maakt om volgen: alle wedstrijden op groot TV-scherm in een pub met een honderdtal Australie-fans  :up:

En het ziet er heel goed uit: een punt tegen Kroatie en kwalificatie voor de tweede ronde is een feit... Tegen Brazilie jammerlijk verloren ondanks een goede prestatie (ergerlijke Ronaldo...) doch niet getreurd, een draw tegen het weinig imponerende Kroatie en de tweede ronde is een feit!

Mogelijks mist Viduka wel de belangrijke match tegen Japan, doch dat mag de pret niet drukken. Met Cahill en Kewell is er genoeg aanvallende power om het belangrijke punt te verzekeren (of drie punten mag ook uiteraard  :cool:)

AUSSIE AUSSIE AUSSIE

Tuurlijk zijn er mensen die voor Australie gaan (wel, eentje op zijn minst).... Ikzelf ga voor Australie EN Nederland (uiteraard). En, heb ik het goed gezien -- let op, ik ben zeker geen voetbal expert dus wellicht zit ik er helemaal naast -- dat we als:

- Nederland eerste wordt in de groep
- Australie tweede wordt in de groep
- beiden dan de volgende wedstrijd winnen

ons op een tweede wedstrijd Nederland - Australie kunnen verheugen ?

Paul

HUP HOLLAND HUP

AUSSIE AUSSIE AUSSIE OI OI OI

ja hoor, hier nog een hollander die voor de socceroos is. Mocht het ervan komen dat ze (we?) tegen elkaar spelen, dan denk ik dat ik toch net een ietsje meer voorkeur heb winnen van de socceroos. Ze spelen nu eenmaal met (tot nu toe) hart en ziel!
Perthpete

Morgen de grote dag... Ik ga weer kijken in het cafe waar alle Australie-fans samenkomen. Dat wordt een feest als ze zich plaatsen  :up:

Ik heb alvast geregeld ook dat ik volgende maandag een uur sneller weg mag van het werk, zodat ik op tijd ben voor hun volgende wedstrijd  :cool:

Ik ben helemaal voor Socceroos  :up:

Ik moet er wel bij vertellen dat ik Aussie ben  :cool:

GO AUSSIES  :evil:

ADVANCE AUSTRALIA FAIR  :up:

[quote author=Cracked Pleasures link=topic=4982.msg63353#msg63353 date=1150746801]
Mogelijks mist Viduka wel de belangrijke match tegen Japan, doch dat mag de pret niet drukken. [/quote]

:?

Mag de pret niet drukken, omdat er met Cahill en Kewell nog aanvallend geweld is die de Kroatische defensie in de vernieling kan spelen  :up:  Echter, Viduka is er vanavond bij, want de FIFA heeft besloten hem geen straf te geven!  :cool:

De sfeer in de supporterskroeg was fantastisch donderdag... Meer dan 200 Socceroos fans!! We hebben een feestje gebouwd, en toen Kewell de gelijkmaker scoorde ging heel de pub uit zijn dak... Prachtig!! Bijna verprutste de (erbarmelijk slechte) scheidsrechter het feestje, maar gelukkig was daar Kewell...

Meer dan terechte kwalificatie voor Australie. Drie prima wedstrijden, ik denk dat niemand kan ontkennen dat ze terecht doorstoten.

Tegen Italie wordt het heel moeilijk, en Italie is favoriet natuurlijk. Ik vond ze enorm goed tegen Tsjechie ook. Echter, voor Australie is het WK al geslaagd nu, ze hebben niets te verliezen en kunnen zonder enige druk/stress spelen.

AUSSIE AUSSIE AUSSIE OI  OI OI

PS: weet iemand waar ik een supporterssjaal kan bestellen? De mensen van de kroeg beloofden me een sjaal, doch hun leverancier heeft geen enkele meer in stock  :-( dus moet ik elders maar kopen.

uiteraard geniet australie de voorkeur. die vechten er echt voor.
ik vind nederland altijd enorm defensief spelen zodra ze een puntje voorstaan. saai dus

ik heb vanochtend het oranje vlaggetje e.a. gadgets maar voor het raam weggehaalt.
Zal ik nu de australische maar op hangen ?
Onze jongste zoon (4) heeft een austalia soccer t-shirt aan en zat dus op school tussen allemaal oranje fans maar hij vindt zijn austwalie shirt het allermooiste hoe zou dat nu komen ik heb hem echt niet beeinvloed hoor hij zocht hem zelf uit.
Ik hoop dat ze het goed doen vanmiddag, ook al zou het alleen maar zijn voor ons zoontje dan kan hij morgen zijn australia t-shirt weer aan. lekker puh!!!

groetjes Manja :)

[quote author=hans964 link=topic=4982.msg63840#msg63840 date=1151178750]
uiteraard geniet australie de voorkeur. die vechten er echt voor.
ik vind nederland altijd enorm defensief spelen zodra ze een puntje voorstaan. saai dus

[/quote]

Tja maar dan moeten ze eerst dat puntje voorstaan  :x

This World Cup is killing me! Afgelopen donderdag en vrijdag om 4:30 eruit; vanochtend weer en vannacht weer 2 (of meer...) eruit om te kijken. But boy: it's worth it!! Het is niet allemaal positief maar je krijgt wel waar voor je geld...

Vannacht kan het een erg leuke wedstrijd worden! Ik ga er zeker uit!

It did kill me too! Or it got the best of me. Lig beetje zwak en ziekjes op bed nu  :roll: en heb vanmiddag een aantal uurtjes erbij gesnurkt (terwijl al mijn collegas heel hard aan het werk waren  :evil:), heerlijk!  :readinginbed:

Go the socceroos!  :up: (bij gebrek aan beter  :cry:)

Bij gebrek aan beter?!  :?

Voorlopig zijn de Socceroos even succesvol als Oranje op dit toernooi  :wink:

Maar vanavond wel hoor! Oranje is er nu toch uit (en of dat verdiend was wil ik het effe niet over hebben :-( ).
Perthpete

Back