Social Worker, welk diploma komt hiervoor in aanmerking?

Angie

New Member
Hai Aussielovers,

Ik wil mijn diploma als pedagoog behaald bij Fontys Hogeschool, Bachelor diploma dus. En ik wil nu een assessment aanvragen bij AASW. Heeft iemand daar ervaring mee of dit diploma ook goedgekeurd wordt door AASW?
Bedankt alvast.
Angie
 
Zover ik weet wordt er echt gekeken naar ene bachelor of social work. Ze stellen best een aantal eisen, en daarbij wordt ook erg gekeken naar specifieke social work vakken/onderdelen.
Misschien is het een idee om alvast een blik te werpen op alle vragen die bij de assessment om de hoek komen kijken om zo een idee te hebben of je eraan kan voldoen.
Succes!!!!
 
Hoi Angie,

als je kijkt op de website van de AASW zie je dat ze voor Nederland alleen Maatschappelijk Werk en Dienstverlening standaard goedkeuren (met uitzonderingen daargelaten natuurlijk).
Ik denk dat er maar een kleine kans is dat je diploma als pedagoog wordt geaccepteerd als social worker. Ik zie ook maar een paar overeenkomsten in de twee beroepen als ik eerlijk ben.
 
@Gwen: heb je een link van de site voor mij? Ik ben nog op zoek naar een opleiding die ik kan gaan doen dit jaar. ;-)
 
Natuurlijk
afro.gif


www.aasw.asn.au
http://www.aasw.asn.au/whatwedo/netherlands Guidelines Netherlands

Maatschappelijk Werk en Dienstverlening is een major van de Nederlandse opleiding Social Work. Je diploma wordt Bachelor of Social Work, maar je kan kiezen tussen de Majors MWD, Sociaal pedagogische hulpverlening (SPH = welfare work) en Cultureel Maatschappelijke Vorming (CMV).
Alleen met MWD kom je in aanmerking voor de social work assesment, volgens de website van de AASW.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Waar woon je ergens? Als het heel toevallig in de buurt bij mij is, kan ik misschien nog HBO instellingen aanbevelen.

Groetjes
 
Dank je!

Wij wonen in Noord-West Groningen.

MWD dus.... ga ik even overna denken.....:up:

SPH ben ik al een keer aan begonnen. :oops:
 
Hanzehogeschool staat volgens mij wel goed bekend (in z'n algemeen).. anders wordt het al snel NHL/CHN (Stenden university) of Zwolle..
 
Ok ik woon zelf in Brabant, dus over de scholen in en rond Groningen heb ik echt geen verstand , haha.
Succes met de keuze!
 
Haha tot 22 juni ja! En daarna een week in Perth en week in Darwin, en dan nog 1,5 dag in mijn thuisstad, voordat ik 11 juli weer naar Nederland vlieg..
 
Ik heb de MWD aan de Rijkshogeschool Groningen (RHG) gedaan. Inmiddels is dat de Hanzehogeschool geworden. De opleiding staat goed aangeschreven.
 
Back
Top