Solliciteren

Hi Heidi

Stop worrying about a job and your qualifications.

Als je hier komt ben je moeder van twee kleine kinderen, die hopelijk eerst een familiehuis opzet en gaat aarde.

Dan kan je rondkijken voor een job.  Verplegers)sters) moeten hier ook 'stages' lopen om hun ned.diplomas waarde te geven.  Mijn diplomas waren geen van alle erkend, jammer maar helaas.  Mijn tweejarige opleiding in Nederland kon ik hier in 2 dagen doen.  Tuurlijk had ik er de pee in maar ach je hoort de australische terminologie en leert wat van de mensen kennen en hoe het systeem werkt.  Kijk naar de positieve dingen.  Dus mocht je hier ooit komen, ga naar TAFE en doe gewoon een med. secretaresse cursus.  Het is niet zo strict en officiel als in Nederland.  Maar om nu al te stessen in Nederland.
Zo je diplomas betekenen hier niets, ongetwijfeld zul je hier iets vinden.  Zeker als je al een netwerk hier hebt.

Ze hebben hier hele instantie die je helpen met een resume, welke anders zijn dan in Nederland.

Sidonia
 
Hoi Sidonia,

Ik weet ook wel dat je gelijk hebt. Het is niks om me er nu al druk over te maken.
Op zich kan ik wel werk gaan zoeken, want de eerste tijd wonen we bij schoonouders in en mijn schoonmoeder past met alle plezier op.Als ik werk ga zoeken dan kunnen we ook eerder een eigen huis kopen.Je hebt dan toch weer meer je eigen leven. Daarnaast gaat kevin naar school(prep waarschijnlijk)omdat hij dan 5jaar is. Als ik tijdens schooluren de hele tijd thuis ga zitten kniezen dan heb ik er zo weer genoeg van en dat wil ik graag voorkomen. Mijn man is een australier en heeft zijn vrachtwagenrijbewijs dus die zal waarschijnlijk niet lang zonder werk zitten. Ik heb dan ook geen zin om continue in huis te zitten.

Op zich is het wel een goed idee om zo'n opleiding via tafe te volgen. Dat is volgens mij net zoiets als bij o ns in nederland DOC opleidingen in Doetinchem, zo'n particuliere instelling.
Ik zag op een vacaturesite van mycareerone een aanbod voor een 2 daagse cursus voor medisch receptioniste. Zoiets kan natuurlijk ook.
Ik heb ook al eens een middag meegelopen met een cursus engels in 1999.
Ik heb al gekeken op de site van migrationnews.com, daar staan ook verschillende opstellingen van resume's op. Ook ga ik even kijken wat voor soort opleidingen tafe biedt op medisch administratief gebied.

Ik laat het even hierbij.

Groetjes Heidi
 
de ervaring van veleb is dat er niet gereageerd wordt op sollicitaties uit het buitenland. Gewoon wachten tot je hier zit dus! (tenzij je it-er bent, dan ligt het anders)
 
Hoi Mammavark,

Ik had het al van lisette gehoord dat er meestal niet op gereageerd word want dit is ook al mijn 2e brief die ik gestuurd heb.
Zover ben ik ook nog niet. Ik heb gisteren booklet 1 gedownload en uitgeprint. Ik moet daarvoor applicationform 47nog wat downloaden voor een partnervisum en nog de benodigde formulieren overhandigen en een medicals doen.
Boven dit alles ben ik er nog niet helemaal overuit. Ik heb al wel de formulieren binnen.

In ieder geval bedankt voor je reactie

groetjes Heidi
 
FACTS - mijn ervaring

1/solliciatie brieven zijn anders dan in Belgie - laat je adviseren door australiers - wat zij verwachten of willen lezen - aussies willen graag helpen maar je moet ze natuurlijk wel om hulp vragen
2/6 maanden en veeelll sollicitatie brieven = 1 job, wel actually 3 in een keer waarvan ik er eentje heb gekozen
3/ de meeste jobs worden via via vergeven dus netwerken, netwerken, netwerken: playgroups, soccerpractice, sport clubs, community/volunteer work, blijf aub niet thuis zitten wachten want dan kan het wel even duren. der is altijd wel iemand die imeand kent die op zoek is naar werkvolk
4/ hou contact, australiers houden van personal contact (bellen, langs gaan) en minder van papier (brieven, e-mails) - een pintje pakken in de local pub kan ook wonderen verrichten
5/ ik hou helemaal niet van job hunters hier (je voelt je als cattle) maar als de nood het hoogst is....
zij hebben eerste lijn contact met bedrijven en dat helpt ook veel

take care and CYA
 
Back
Top