Soort member

Nou Renee... waar dit forum heen gaat? Gedeeltelijk naar NT dus ;)
Het is ook erg verslavend. Voorlopig hebben we helemaal niets van doen met de hele rompslomp, maar toch blijf je hier terug komen ;)
 
Eeeuh, terug op topic:
Idee voor het 1000ste lid: Een ruimtereis (met de Russen kan dat tegen betaling van enkele miljoenen!) zodat hij/zij Australie in het geheel van bovenaf kan bekijken om te bepalen waar hij/zij wil wonen .... ??

M.vr.gr.

Perthpete
 
[quote author=Rene-L link=topic=2910.msg33265#msg33265 date=1130271797]
[size=14pt]DONATIONS PLEASE!! ANY AMOUNT WILL DO!![/size] :up:
[/quote]

Voor jezelf of voor het forum :loldevil:
 
[quote author=perthpete link=topic=2910.msg33240#msg33240 date=1130265885]
Idee voor het 1000ste lid: Een ruimtereis (met de Russen kan dat tegen betaling van enkele miljoenen!) [/quote]

Dus voor het forum dus reeds.
 
[quote author=amoz link=topic=2910.msg32966#msg32966 date=1130211089]
Geinponum!

Hoeveel kost het om de XPdite site een jaar te laten lopen eigenlijk?
[/quote]

Zoals je hebt kunnen lezen erg veel: per maand een paar flessen wijn, Lonely Planets en laatst een auto... :wink:

Zonder gekheid, per jaar kost het een paar honderd euro om de site in de lucht te houden dus elke donatie is welkom.

Ik zal binnenkort de laatste paar donaties verwerken (het is weer kroontjestijd :up:).
 
Om even terug te komen op het "1000ste" lid.
En tevens het intrappen van een open deur.

Ik had even tijd, en ben gaan inventariseren.
We hebben op het ogenblik 953 leden. (13.00 uur 26/10/2005)

Van die leden zijn er 79 leden die zich aan hebben gemeld in 2004, maar nog niet één keer een post heeft geplaatst.
In 2005 hebben er 198 zich aangemeld, maar nog geen posts geplaatst.

2004; 37 leden met één post en
2005; 89 leden met één post.

De leden die 2 of meer hebben geplaatst heb ik niet geteld.

Zit ik dus met de vraag die ergens anders óók al een keer eerder gesteld was, wat te doen met de aangemelde leden van 2004 (die 79) zonder posts.
Kan je die aanmerken als "aktief lid"?
Als je die niet in aanmerking laat komen, dan zakt het "aktieve" aantal leden naar 874 leden. Dat op zich is een zeer goed aantal. Menig forum mag blij zijn als ze dat aantal halen.

Kijk ook maar eens naar de aantal "Users on line". Om 13.00 uur (vandaag) was dat  "32 guests en 27 users". (Ja, dat is even opkijken of niet!!!)

Maar nu het volgende m.b.t. de 1000ste lid. Als we goed kijken naar de aantallen die we NU hebben, zal het niet lang duren voordat we aan de 1000 zitten.
Maar als we die 79 (uit 2004) eruit (laten) halen, dan duurt het even wat langer voordat we er zijn. Per slot van rekening vraag ik me echt af of ze überhaupt "actief lid" zijn.

Verder wat ik ook interessant vond is het aantal "Xpdite Sponsors", oftewel de leden die een kroontje hebben.
Dat zijn er 33. Ik weet dat er een aantal al donaties hebben gedaan, maar nog geen kroontje hebben, maar Lost heeft het al door gegeven dat die binnenkort aangepast worden. Laten we zeggen dat het er 17 zijn (voor een mooi rond getal), dat hebben we (nog maar) 50 leden als sponsor, terwijl er zoveel mensen zijn die hun profijt (op de een of de andere manier) er uit halen. Dat is dus 5%!

Okay, ik heb er niet veel mee te doen en dit is het "kindje" van Lost. In feite zal ik hier echt niet van mee profiteren, maar kunnen we dáár nu niets aan doen???

Ik hoop op véél reacties op dit stukje. Negatief, positief, afbrekend, opbouwend, noem maar op.

Groetjes Rene
 
5 % is inderdaad erg weinig.... wij hebben ook al een pm'etje naar Lost gestuurd en wachten op antwoord.... Hopelijk doet die '5 %' mensen beseffen dat er toch wel iets meer mag gedoneerd worden want WAT ZOUDEN WE ZIJN ZONDER HET FORUM?!  :-o  :-o  :-o

Sara
 
@ Sara

Zoals je ziet>>>
[quote author=Lost link=topic=2910.msg33278#msg33278 date=1130274096]
Ik zal binnenkort de laatste paar donaties verwerken (het is weer kroontjestijd :up:).
[/quote]

Het zit in de pen computer.

Maar
[quote author=sarabaes link=topic=2910.msg33363#msg33363 date=1130325905]
Hopelijk doet die '5 %' mensen beseffen dat er toch wel iets meer mag gedoneerd worden ......[/quote]
Ik vind niet dat het aan "die 5%" moet liggen. Ik denk dat er ook wel anderen mogen doneren.

Gr. Rene
 
Ik bedoelde ook dat het cijfer 5% de mensen die nu niet doneren, aan het denken moet zetten om ook eventueel iets te doneren, hoe klein ook. Alle beetjes helpen!  :up:  Maar het blijft een vrije keuze natuurlijk...
 
Ja Sara,

Daar geef ik je groot gelijk in. He MOET OOK VRIJWILLIG BLIJVEN!!!
Daartegenover kan ik af en toe wel een $%#**&*@ zijn, maar als ik dan zie hoeveel geld men uitspaart door goed beslagen ten ijs te komen dmv de info gegevens die ze hier hebben op gedaan, dan vind ik dat een kleine bijdrage Lost kan helpen om dit forum een lang leven te schenken.

Of zit ik te drammen??

Rene
 
Nee je hebt absoluut gelijk. Daarom zei ik ook dat ik hoop dat de mensen zullen inzien dat een kleine bijdrage ons forum in stand kan houden!
En misschien zullen de meesten, nu ze die cijfers van jou gelezen hebben, nu beseffen dat het tijd wordt om iets te doneren! We zullen zien!  :-D

Sara
 
Daarom hebben Ton en Ineke ook het virtuele cafe in het leven geroepen volgens mij. Wat is nou de prijs van een biertje of een colaatje. Als je zo'n bedrag kunt missen, kun je dat ook doneren aan het forum. Elke euro is meegenomen lijkt me!
En daarbij komt ook nog... Alle informatie die hier op het forum staat, is afkomstig van de forummers. Er zijn er genoeg die niets meer van zich laten horen nadat ze zijn aangekomen in Australie. Gelukkig komen er ook iedere keer weer mensen bij, dus blijft het aantal mensen dat interessante ( en minder interessante ;) ) dingen posten toch wel gelijk denk ik. Want zonder mensen die actief posten blijft er ook geen forum over :)
 
Iemand die een winkel binnenstapt en niets koopt is toch een klant. Dus als een winkel de 1000ste klant wil belonen met een schijnwerper-aanval, irritante microfoon en een bos verwelkte bloemen, dan moeten alle klanten meegeteld worden, dus ook de rondkijkers.

Om de relatie met dit forum te leggen:
Iedereen die zich ooit geregistreerd heeft, is een forumlid. Zo simpel is het.

En wat betreft de donaties:
Er wordt al genoeg gelobbiet om donaties te schenken. Er lopen verschillende draadjes hierover en iedere keer wanneer iemand iets post, dan wordt het betreffende draadje weer onder de aandacht gebracht, zodat forumleden steeds weer opnieuw de kans krijgen iets te doneren. Met andere woorden, het is overdreven om daar nu weer iets voor op te starten.

Daarnaast vind ik dat forumleden niet teveel moeten worden gepoesjt iets te doneren. Wil je iets doneren, dan doe je dat, wil je niets doneren, dan doe je dat niet. Ieder zijn eigen keuze. Ik vind het veel belangrijker dat vragen van forumleden beantwoord worden in plaats van het vaak eindeloze gechat en gelobby.

Overigens is het ook zo dat doneren aan een forum niet gebruikelijk is. Wat dat betreft zit Xpdite gewoon goed met zoveel gulle gevers.

Ik heb iets gedoneerd omdat ik dit forum geweldig vind en mijn bijdrage wil leveren aan het instandhouden ervan. Dus niet eens zozeer om de hulp die ik inmiddels heb gekregen. Als ik Lost in Oz tegenkom dan trakteer ik hem ook nog eens op een heerlijk biertje.

Dit is slechts mijn mening en die is niet heilig.

:up:
 
Back
Top