souvenier tips

mariekske

New Member
Hallo everybody, khad laasts een nieuw onderwerp aangekaart mbt tips ivm meenemen van spullen naar Oz, zoals nl-woordenboeken en andersom, poffertjespan enz... maar was ook erg benieuwd wat de meeste mensen als souvenier naar Nederland hebben gestuurd of meegenomen?
Ik heb (had) stubbie-holders en natuurlijk tim tams meegenomen, Beef jerkey en ozzie thee en dat was een enorm succes, EN typisch iets Australisch... Wie van jullie heeft behalve voor de hand liggende souveniers zoals placemats, tshirts en hoeden, knuffels ed iets typisch maar misschien minder vaak bedacht item naar nederland gebracht?
 
Vegemite :-o :wink:

Koelkast magneetjes vanuit NL, of een naambordje voor aan de deur. Zie je hier ook niet.
 
Ik heb ooit eens wat bloemen/planten zaad - uiteraard van Aussie Native planten - naar Nederland meegenomen...

Paul
 
Ik heb 14 jaar geleden een Australische koalaknuffel gekregen van een collega van m'n vader. Wel standaard, maar toch supertof dat hij dat het opgestuurd. Ik kende die man helemaal niet en mijn vader had hem pas 1 keer eerder gezien :) Toen hebben wij dus een pakketje terug gestuurd met drop en stroopwafels. Pakketje was wel opengekaamt zei hij, maar alles was wel aangekomen. Vooral de stroopwafels waren heeerlijk! We hebben toen nog een tijdje contact gehad met brieven :)
 
Wij zijn zo DOM geweest om die voor weinig te verkopen voordat we vertrokken... :-(
 
Oz naar NL:  koala knijpbeertjes, stubbiecoolers, slippers (bundyrum), boekjes steve nogwattes, postpapier en pennen, leuke mokken.

NL naar Oz: NL voetbal shirts, haagse hopjes, drop, klompjes (magneet), kalender, delfsblauw enz.
 
mmm, erg leuke ideeen allemaal!
Zeer orgineel dus met stip op numero 1 het amsterdams paaltje! Hoe heb je DIE in hemelsnaam meegekregen???
 
NL->Oz:
- oude landkaarten (die je kan inlijsten en aan de muur kan hangen)
- same voor foto's van gebouwen (bijvoorbeeld Dom, Martinitoren,etc)
- voor de borduurders onder ons (ik niet he!) een kant en klaar pakket van een nl gebouw
- nederlandse vlag
- voetbal shirtjes
- fotoboeken van Nederland, een provincie, steden, etc
 
Hi

ik zou het volgende leuk vinden:
Tijdloze kalender (verjaardagskalender)
Fluitketel
Theemuts
goede kaasschaaf
hagelslagstrooier
Laatste nieuwe cd van mijn favoriete group
Stripboeken

Sidonia
 
[quote author=PauldeJong link=topic=5104.msg64281#msg64281 date=1151637480]
Ik heb ooit eens wat bloemen/planten zaad - uiteraard van Aussie Native planten - naar Nederland meegenomen...

Paul
[/quote]
hebben wij ook geprobeerd, hier de zaadjes in een potje, water erop, en wachten, wachten, wachten
potje met aarde en zaadjes in prullebak.  bij ons werkte dat dus niet (geen idee waarom niet)

ik heb een stoplicht in de tuin staan om me te nemen maar nu geloof ik dat die hetzelfde zijn als in australie dus...
lekker hier laten.
 
Ha, die vliegenmepper heb ik vandaag ook voor t eerst uitgeprobeerd bij vrienden vandaag, wel een heel tof ding! Misschien neem ik em wel mee naar Oz!
 
[quote author=mariekske link=topic=5104.msg64338#msg64338 date=1151700334]
mmm, erg leuke ideeen allemaal!
Zeer orgineel dus met stip op numero 1 het amsterdams paaltje! Hoe heb je DIE in hemelsnaam meegekregen???[/quote]

Ik heb van Australia naar Nederland een didgeridoo meegenomen, in het vliegtuig als handbagage.
Dus omgekeerd maar dan een amsterdammertje zal ook wel lukken, kost alleen wat spierballen. :-D

Oja, stop de didgeridoo of het amsterdammertje nou niet boven in het bagagekastje...of zorg dat het kastje goed dicht zit en jij als enige of als eerste het kastje openmaakt.

jack :evil:
 
[quote author=mariekske link=topic=5104.msg64402#msg64402 date=1151785854]
Ha, die vliegenmepper heb ik vandaag ook voor t eerst uitgeprobeerd bij vrienden vandaag, wel een heel tof ding! Misschien neem ik em wel mee naar Oz!
[/quote]

Haal de batterijen er wel uit als je ze meeneemt.
 
[quote author=Joep link=topic=5104.msg64411#msg64411 date=1151796428]
[quote author=mariekske link=topic=5104.msg64402#msg64402 date=1151785854]
Ha, die vliegenmepper heb ik vandaag ook voor t eerst uitgeprobeerd bij vrienden vandaag, wel een heel tof ding! Misschien neem ik em wel mee naar Oz!
[/quote]

Haal de batterijen er wel uit als je ze meeneemt.[/quote]

Heel verstandig want als het ding ineens begint te zoemen krijg je vreemde gezichten naar je toe  :-D :-D :lol:

Jack :evil:
 
[quote author=mariekske link=topic=5104.msg64446#msg64446 date=1151838891]
haha, kzal eraan denken!!! Volgens mij kun je je uuuuren vermaken met zo'n ding![/quote]


eeuhh Mariekske,

je hebt het nu toch wel over de vliegenmepper. :-D



Hebben ze in Australia ook een timmermanshamerbierflessenopener. :-o

Ook iets om als souvenier mee te nemen, :up:

Jack :evil:
 
[quote author=Jack link=topic=5104.msg64473#msg64473 date=1151868912]
Hebben ze in Australia ook een timmermanshamerbierflessenopener. :-o
[/quote]

Geen flessenopener nodig, kun je gewoon met je handen :)
 
Ik heb 2 boekjes en die heten Holland From The Top. Vrij 2 dikke boekjes vol met luchtfoto's van Nederland. Bijna alleen maar foto's. Erg tof! Zijn van Karel Tomei.

Dit is niet echt volgens het topic... Meer leuke dingen om mee te nemen naar Oz toe.
 
Back
Top