souvenier tips

[quote author=Jack link=topic=5104.msg64473#msg64473 date=1151868912]
[quote author=mariekske link=topic=5104.msg64446#msg64446 date=1151838891]


Hebben ze in Australia ook een timmermanshamerbierflessenopener. :-o

Ook iets om als souvenier mee te nemen, :up:

Jack :evil:
[/quote]
goed jack, neem ik en emmertje nederlandse stroom mee :-D[/quote]
 
[quote author=Lin link=topic=5104.msg64490#msg64490 date=1151904069]
[quote author=Jack link=topic=5104.msg64473#msg64473 date=1151868912]
Hebben ze in Australia ook een timmermanshamerbierflessenopener. :-o
[/quote]

Geen flessenopener nodig, kun je gewoon met je Tanden :)
[/quote]
Lin toch ...auw

[quote author=hans964 link=topic=5104.msg64540#msg64540 date=1151936878]
goed jack, neem ik en emmertje nederlandse stroom mee :-D[/quote]

:-D :-D is goed Hans.  :lol:
 
Om even terug te komen op de flessenopener die je in Oz NIET nodig hebt: vorig jaar hadden de Ozzies wel een hippe soort slipper/sandaal in de winkels (waarvan ik t merk even niet meer weet) met aan de onderkant een flessenopener. Tzijn toch niet altijd de meest snuggere lui he, hahahaha :lol:. Ben toch misschien zo eigenwijs om een fiets (afhankelijk vd kosten) met veel versnellingen mee te nemen want daar hebben ze alleen maar van die buk-fietsen...?
 
Van Australia naar N'land?... Voor kids is dat makkelijk natuurlijk.

De winkels van Australian Geographic hebben leuke dingen (soms wel prijzig though), en soms vind je ook leuke shirts op het vliegveld.

Maar weet je, hoeveel souveniers kan je sturen? Ga dan aan Australische boeken denken (Leunig!!), of gewoon dingen die locaal gemaakt zijn. Bet you dat mensen dat nog veel leuker vinden; gevonden door jou op een trip naar hupseflups. Zo van; we waren bij Cedar Creek Winery, and bloody hell, they sold tea towels!!! Lachen toch. M'n broer vond dat het van lef getoonde dat ik die durfde op te sturen..... LOL

Ze hebben hier trouwens ook veel erg-down-to-earth-t'shirts. Zoals de varianten van een scheet. Errug belangrijk. Errug educational.....

Het feit dat wij hier wonen en zij daar betekent niet dat ik persé iets 'typisch' Australisch moet sturen. Tuurlijk niet. Je stuurt elkaar iets dat je leuk vindt.

(nou ja, okee, de kids blijf je schattige shirts en piepende vogels sturen.... :-D)

Ach, ik heb m'n moes vorig jaar voor haar verjaardag een ketting gestuurd, gemaakt door een zaakje in Brisbane. Ze is niet een makkelijke, maar ik ging op m'n gevoel af, en het was een schot in de roos.

Als je hart er maar in zit, toch? :)
 
je hebt gelijk, het gaat er niet zo om wat je stuurt maar om de gedachte.
heb zelf een leuke  eeeuh hoe heet zo.n ding.
een waterpomp met een soort molen eraan??????? kan niet op de naam komen.
was door een local gemaakt van sate stokjes en wat rommeltjes, kosten : bijna niks
maar gevoelswaarde onschatbaar. hoe heet zo'n ding nou ook weer :-(
hans
 
Ehm, een WATERMOLEN??? Haha.  :lol:  :lol:  :lol:
Klopt idd dat t er niet om gaat wat het is maar om het idee erachter of de emotionele waarde. Maar ben toch stiekem erg schieuwnierig of er meer mensen zijn die stubbieholders voor de achterblijvers int koude kikkerlandje hebben meegenomen, of timtams. Kwas laatst bij die australian bonbonwinkel/ijswinkel en ik vroeg naar timtams, HADDEN ZE ER NOG NOOIT VAN GEHOORD!!!. Nou, kweet zeker dat als ze die zouden verkopen in NL de omzet zeer sterk zou stijgen!
 
Als ik TimTams mee zou nemen als souvenir naar NL, geloof ik niet dat ze NL ooit bereikten :-D. Veel te lekker om weg te geven :-D.

Erna
 
[quote author=mariekske link=topic=5104.msg64545#msg64545 date=1151946318]
Om even terug te komen op de flessenopener die je in Oz NIET nodig hebt: vorig jaar hadden de Ozzies wel een hippe soort slipper/sandaal in de winkels (waarvan ik t merk even niet meer weet) met aan de onderkant een flessenopener. Tzijn toch niet altijd de meest snuggere lui he, hahahaha :lol:. Ben toch misschien zo eigenwijs om een fiets (afhankelijk vd kosten) met veel versnellingen mee te nemen want daar hebben ze alleen maar van die buk-fietsen...?
[/quote]

Dat was reef , enne kijk eens op http://shop.dhdirect.com.au/store/viewItem.shop?idProduct=126
of http://www.bikeshed.com.au/
daar hebben ze ook fietsen met versnellingen

Groetjes Johan
 
Back
Top