Speciaal visum voor jonge immigranten?

enne... er zijn genoeg trucjes om die regeltjes te omzeilen.

Enkele voorbeelden (die ik zelf heb gehoord... of het waar is en mogelijk... :roll:)

Pietje werkt voor Bedrijf A met kantoren in Sydney, Melbourne, Alice Springs.
Hij begint in Sydney en gaat daarna naar Melbourne... Of op papier tenminste.... In theorie kan je op papier 3 maanden  voor het bedrijf A, kantoor Sydney werken, waarna hij 3 maanden voor bedrijf A kantoor Melbourne werkt.  Alleen laten ze nou net genoeg personeel in Melbourne hebben en te weinig personeel in Sydney met als gevolg dat personeel van Melbourne naar Sydney word uitgezonden.... :wink:

Ook mogelijk denk ik:  3 maanden werken, 2 weekjes vakantie en nieuw contract en weer 3 maanden werken bij hetzelfde bedrijf.

Enne, nu met de veranderde wetgeving kan je dus die 3 maanden vervangen door 6 maanden, wat dus betekent dat je theoretisch iets minder als een jaar bij hetzelfde bedrijf kan werken  :)

Hoi!

Die tweede mogelijkheid (van vakantie ertussen) kan/mag niet (althans, wat is mogen...........)

De eerste mogelijkheid via de group constructie wel, alleen ook daarbij moet je erg oppassen want ze willen het niet hebben. En als ze er dus achterkomen zijn ze niet blij.

Wel geloof ik zelf dat het allemaal niet zo nauw komt, zolang het een casual baan lijkt waarbij je inkomen verwerft om in je vakantiebudget te voldoen............
Als je het WHV gebruikt om je er te settelen, heb je naar mijn mening sneller kans op problemen bij dit soort constructies dan wanneer je kunt aantonen dat je ook echt reist, etc. Dus ik zou mezelf dan wel heel streng aan de regeltjes houden, om problemen ivm een visum in de toekomst te voorkomen.

Henriette

Ja vakantie mag niet ja...

Maar officieel is het zo, dus op papier,  dat het contract afgelopen is....

Je bent dan niet meer in dienst van bedrijf A

Je wacht dan een week of twee of drie... (vakantie, tussenliggende periode, of hoe je t ook maar noemen wilt)

En dan werk je weer voor bedrijf A met een nieuw contract waarbij de teller weer op 0 staat.

Huup huup huup... ozzie truc :up:

(of dit echt kan weet ik niet, maar t is het proberen waard)

Maar de teller staat dan helaas niet meer op 0.

Het is/was max. 3 maanden voor dezelfde werkgever, NIET maximaal aaneengesloten 3 mnd. Dus telkens een maand met niet-contract periodes ertussen geldt niet als teller weer op 0 helaas, maar telt gewoon door. Zo bedoelde ik het.

Anders was het mooi meegenomen geweest!

Henriette

Back