speelgoed opsturen?

fieder

New Member
Hoi allemaal

hier weer een vraagje,

Ik heb in ned een nieuwe lego-trein met rails gekocht en deze wilde ik alvast opsturen (en nog wat ander speelgoed)naar AU zodat de kids al wat te spelen hebben als we aankomen (de rest komt natuurlijk pas 3 maanden later met de container).
Nu is mijn vraag: kan ik dit zonder problemen opsturen naar een kennis of moeten er invoerrechten voor worden betaald?

hopenlijk heeft iemand ervaring..

groet
Els
 
Ik weet dat je met nieuwe elektrische apparatuur op moet passen, maar hoe dat zit met een speelgoedtrein weet ik niet. Misschien kun je zoiets bij TNT, DHL of UPS opvragen?
 
Els,

als ik iets wil versturen zonder dat er invoerrechten over betaald moet worden, dan verstuur ik het als 'kado', en dan zit het altijd goed. Zo heb ik meerdere verjaardagscadeautjes verstuurd. Wil je het nog 's bevestigd zien/horen, dan zou je het inderdaad - zoals Annemiek al suggereerde - bij de PTT (haha, da's uit mijn tijd...) kunnen checken aan de balie, toch?

Doei,

Ireen
 
Mijn ouders hebben pas een houten speelgoed trein met rails , boompjes alles compleet opgestuurd.
Geen probleem, zolang het geen gesneden of ruw hout is komt het binnen zonder enige kosten.
En dat was net als Ireen het doet, als Verjaardags kado.

Jack :evil:
 
Hoe laat je zien aan de buitenkant dat het een kado is? Inpakpapier zal volgens mij niet lang blijven zitten en mag dat uberhaupt wel pakket versturen in inpakpapier?
Is verder wel een hele goede!
 
Meestal moet er een kaartje bij waar het address op staat waar het naar toe gaat en van wie het afkomt.
Daar moet je ook op vermelden wat er in de doos zit.... Wooden train ,birthday present.

Jack :evil:
 
Precies wat Jack zegt. Voor customs wordt er een sticker opgeplakt, waar je kan aanvinken wat voor soort pakket het is; 'sample', 'present' en nog wat. Je vult de waarde in en je schrijft op wat er in zit. Daar kunnen ze je vast en zeker bij het postkantoor mee helpen. Overigens garandeert het níet dat ze niet je pakje openmaken bij aankomst in Australië.

Ireen :)
 
Als ze het niet vertrouwen maken ze het open, ze zullen niks breken, maar je kunt zien dat het pakketje open is geweest voor inspectie.
Moet er geen waspoeder instoppen en opsturen ....

Jack :evil:
 
HI

even een ander vraagje hoe zit het met de tegenovergestelde richting.
Ik wilde iets op sturen naar NL, nu vroeg ik vandaag bij het postkantoor hoeveel er op moest. Daar zeiden ze dat ik ook een formulier moet invullen.
Heb dit eingelijk nog nooit gedaan en het is altijd overgekomen. Het past nl gewoon in een grote envelop en in de brievenbus.
Heb ik altijd geluk gehad of hoeft gewoon niet :oops:
 
Heb je een bescherm envelope gebruikt ,je weet wel met die dikke voering aan de binnekant.
ALs je het niet aangetekend wiltopsturen,hoef je ook niet langs het postkantoor.

Raakt het onderweg verloren heb je pech.

Misschien mag je wel van geluk spreken zeker als het meer is als een brief of een kaartje dat je opstuurd

Jack :evil:
 
Het blijkt dat het niet alleen etenswaren en zo is die de customs openmaken en tegenhouden.... Iemand die bij ons op bezoek was geweest had verteld van de "elektrische vliegenmeppers" die bij Blokker te koop waren. Hij zou er een paar opsturen. Nou, mooi niet dus... Mogen in Australie niet worden ingevoerd, want ze zijn te gevaarlijk.....
 
Thanx Jack.
Stop er baby kleertjes in die zijn zo klein dat het makkelijk in een envelop past, beetje grote dan :smile:
Vond het al vreemd omdat ik nooit problemen heb gehad, beetje extra postzegels erop en voilá.
 
:grin: :grin: :grin: als het werkt is het goed.Voila....

Henk, heb je zo'n vliegenmepper al eens op je achterste gehad,dan blijf je niet stil staan.
Natuurlijk zijn die gevaarlijk, je kunt er een vliegje mee dood maken.

Dus dat valt onder een wapen.

Jack :evil:
 
Hee Erna,

als het een niet een brief is maar wel in een envelop past, dan is het aan jou om het aan te geven. Je plakt er een groene plakker (geen formulier, als het met de gewone post gaat). Gewicht, waarde en wat voor soort pakje. Als het alleen maar een zwaardere envelop is, dan betaal je daar gewoon voor. Dus het antwoord op je vraag is; het hoeft niet als het past in een gewone envelop (een soort versie van 'weet het niet, dan deert het niet'). Voor hetzelfde geld had je namelijk 5 A-4'tjes in die envelop zitten en is het gewoon een brief.

Groetjes,

I.
 
Ik heb wel feest enveloppen opgestuurd met cadeautjes en toetertjes en confetti. Allemaal zonder stickertje gewoon in Nederland aangekomen. Martijn wilde een keer een envelop met stiften opsturen. Nou die mocht hij mooi even allemaal individueel vastplakken anders wilde de mevrouw van het postkantoor niet opsturen. We hadden mooi niet moeten gaan vragen voor een postzegel maar het zaakje gewoon in de brievenbus moeten stoppen. Tot nu toe (even afkloppen) nog geen grote problemen gehad. Alleen dat ons zeepakketje (wat we 2 jaar geleden uit NL kregen) er toen echt maanden en maanden over heeft gedaan. Was het achteraf toch makkelijker geweest om er 10 euro extra aan te hebben besteed. Maar goed, toen hadden we wel een mooie poffertjespan!  :up:
 


OFX
Back
Top