SPH (1999)

mariekske

New Member
oie, heb als "Groentje" mijn vraag ook al op de Algemene pagina voor Oz gezet, das-nie-zo-slim... Mijn vraag is of er iemand tussen 1996-1999 ook de opeliding SPH heeft gedaan, bezig is met een Skilled Migration Visa, en als laatste een VAKKENBESCHRIJVING heeft van alle vakken. Dit is nl alles waar de AASW nog op wacht en waar ONTzettend moeilijk aan te komen is. maakt niet uiit of t in het nederlands is, ben onderhand erg kundig geworden van het vertalen van teksten. Tis om er soms een heel erg puntig punthoof van te krijgen, al die regeltjes, uitzonderingen, flauwekuldetails etc etc. Het zou mij ontzettend veel tijd en energie besparen als er zich iemand meldt die hier mij kan helpen aan een beschrijving van de vakken...
Tenks!!!
Grts, mariekske
 
Is een uitgebreide verklaring niet bij het NUFFIC te regelen???
Voor HBO / WO opleidingen kun je daar terecht

groetjes Teuni
 
:|Helaas niet, heb daar al heel lang naar gezocht, maar toch bedankt!
Heb ook al uuuuuuuren gegoogeld mbt bv moduleboeken van het studiejaar 1996-1999 waar evt een vakkenpakket in zou kunnen staan maar geen resultaat...
Grts, Marieke
 
Hoi Marieke,

Zelf heb ik vakbeschrijvingen uit studiegidsen van 1994-1997 laten vertalen en die opgestuurd voor mijn assessment bij de AIWCW. Bij mijn opleidingsinstituut (Hanzehogeschool Groningen) hadden ze (bijna) alle studiegidsen van die jaren nog liggen. Misschien het proberen waard.
Succes ermee.  :)

groetjes,
Hillegien
 
Hallo Hillegien,

Ik ben gisteren bij mijn school geweest en heb een stuk 12 moduleboeken onder ogen gekregen van de studiejaren waaruit ik de vakkenbeschrijving kon halen. Een hele klus want het staan niet concreet beschreven, heb ruim 6 uur op school zitten schrijven en copieeren en moet thuis denk ik nog wel een paar dagen werken om zelf de beschrijving van alle vakken eruit te halen. Kga alles zelf vertalen want ben financieel erg beperkt helaas... Studieboeken van die jaren hadden ze niet meer...
Was het voor jou ook zo ontzettend veel en ingewikkeld werk?

Kzou het heel fijn vinden om een berichtje terug te krijgen want misschien heb jij nog tips, of heb je eventueel nog een kopie van de vakkenbeschrijving? Het blijkt dat aangezien er 4 doelgroepen werden behandeld tijdens onze studie (jeugd, volwassenen, lich/verst. gehancicapten en ouderen dat ik ALLE vakken aan de hand van alle 4 de doelgroepen moet beschrijven, dus dat wordt een zeer grote klus. Ik hoop dat ik niet teveel van je vraag maar is er een manier of is het mogelijk dat ik eventueel adhv jouw copieen (als je die nog hebt) dat ik mijn eigen aantekeningen kan controleren? Kzal je mijn e-mailadres geven: marieke_aan_den_boom@hotmail.com

Nogmaals bedankt voor alles!
Groetjes, Marieke
 
[quote author=mariekske link=topic=3758.msg45295#msg45295 date=1138384685]
Kga alles zelf vertalen want ben financieel erg beperkt helaas... [/quote]

Marieke,

Wat een klus he? Valt niet mee om alle benodigde info te verzamelen en te vertalen.... Mag je het wel zelf vertalen, vraag ik me af? Moet je dat niet door een beedigde vertaler laten doen? Of toch door de school?

Succes in ieder geval!

Groetjes Lin
 
Hoi Lin,
Ik heb begrepen dat ik het zelf mag doen, de course outlines/subjects, oftwel vakbeschrijvingen hoeven volgens de AASW niet gecertificeerd te worden en mag je zelf beschrijven. Tis inderdaad ontzettend veel werk ja, poeh!
Maar ik hou vol!!! Australie is al jaren een doel voor mij en ik zal er alles voor doen om dat te behalen, hoe lang het ook duurt! Heb gewoon veel pech aangezien mijn MBO SPW en HBO SPH diploma allebei al vrij oud zijn en daardoor veel benodigde info niet meer te krijgen is op school! Bedankt voor het meedenken!
Grts, Mariekske
Heb ik t goed begrepen dat jij va okt 05 in Oz zit? Wauw! Gefeliciteerd! Hoop dat je t er naar je zin hebt!
 
Hoi Marieke,

Het uitzoeken was inderdaad een enorme klus, vooral omdat veel vakken inmiddels veranderd zijn. Van sommige vakken kon ik geen beschrijving meer vinden, dus die heb ik maar laten zitten... De kopieen uit studiegidsen heb ik samen met de vertalingen opgestuurd naar de AIWCW en nog een setje met onze uiteindelijke visumaanvraag, dus daar kan ik je helaas niet meer aan helpen. Ik betwijfel ook of je er wel iets aangehad zou hebben, want de vakkenpakketten verschillen geloof ik nogal per school en het betrof ook veel keuzevakken.
Succes!

groetjes,
Hillegien
 
hoi mariekske,

Ik heb zelf mijn SPH afgerond aan de Haagse Hogeschool in 2003.
Ikzelf heb een spouse-visum gekregen omdat mn partner australian citizen is.
ik kan je niet echt helpen aan een beschrijving van vakken, wel kan ik je een aantal termen geven.
Ik had namelijk  het geluk net binnen het nieuwe  bachelor-master systeem te vallen.

Sociaal Pedagogishe Hulpverlening= Residential Social Work and Pedagogical Services
Titel die je draagt na behalen SPH-diploma= Bachelor of Social Work

HBO= Professional Edcation

HBO-instelling= University of Professional Education.

Ik hoop dat je iets aan de info hebt,

linda
 
bedankt voor de tips...!
Kwist inderdaad al af van de termen van SPH, bij de AASW hebben ze het er moeilijker mee, konden eerst de opleiding en schoolsysteem niet eens herkennen, terwijl er toch ruim 20-30 Fontys hogescholen in nederland zijn!

SPH is inmiddels flink aan het veranderen, want nu schijnt het ook tegelijk met maatschappelijk werk onder de noemer "sociale studies" te vallen. Tja, je moet er toevallig maar achterkomen. Ben inmiddels al zo'n slordige 15 uur bezig met het zoeken vd juiste vakkenbeschrijving uit alle moduleboeken, maar dat is niet makkelijk aangezien daar voornamelijk de doelstellingen en leerinhouden instaan, en ik daaruit de vakkenbeschrijving moet zien te puzzelen, poeh! Een studiegids hadden ze niet meer uit de jaren 1996-1999 maar nu probeer ik via Groningen deze te bemachtigen, alleen willen zij dat ik persoonlijk langskom!!! (ik woon in Limbo-land, dus khoop dat ze me toch op een andere manier kunnen helpen.) Awel, jullie weten allemaal wel wat er allemaal bij komt kijken en hoe je vrijwel alles via moeizame omwegen moet regelen, bah bah. En dan probeer ik nog maar niet teveel na te denken over de Visumaanvraag na de skills assessment. gelukkig hebk al een hoop stempeltjes en handtekeningen in Oz verzamelt via de manager vh postkantoor om alvast in nederland notariskosten uit te sparen, haha. Nou allemaal, nogmaals bedankt voor het meedenken en succes met alles!

Grts, Mariekske
 
Back
Top