sponsored or not

vismannetje

New Member
Hallo allemaal,

Mijn vriendin en ik willen dus ook naar Oz, zij is verpleegkundige en we willen dus op haar visum gaan. Wij doen de aanvraag zelf en nu is bij ons de vraag gerezen: gaan we voor Skilled Independent 175 of proberen we State Sponsoring te krijgen.Hetgeen sneller gaat geniet onze voorkeur( mede door onze leeftijd , we zijn beide 43 jaar). Wat denken jullie?

Bedankt voor het meedenken!
Greetz, :smile:
Jaco
 
Hoe snel het gaat hangt mede af van of je beroep op de CSL staat. Dus dat zul je eerst moeten checken. Als je niet op de CSL staat dan kom je achteraan in de rij.
 
Verpleegkundige staat denk ik wel op de hoogste catagorie voorrang (correct me if im wrong). Als je voor een 175 (skilled independent) gaat heb je de meeste vrijheid. Dat zou mijn persoonlijke voorkeur genieten (stel het bevalt je ergens niet, kun je altijd nog ergens anders heen). Als je zeker bent vand e staat waar je wilt wonen, kun je altijd voor een 176 gaan, maar dat is je eigen keus.
 
Sluit mij volledig aan bij bovenstaande. Wij hebben zelf ook het traject doorlopen van een 175 om alle vrijheid te hebben. We hoeven nu met niets meer rekening te houden. Ondanks dat wij vanaf het begin zeker wisten dat we in WA wilden gaan wonen, hebben we geen State Sponsorship overwogen. Want stel dat er iets met de economie van deze regio gebeurd waardoor het lastiger zou zijn om hier werk te vinden, dan hebben we nu de vrijheid om naar een andere staat te verhuizen.
 
hey vismannetje!

Houd er bij een state sponsership wel rekening mee dat je een aardig buideltje geld moet meenemen....
Er zitten namelijk voorwaarden aan vast die zeggen dat je tussen de 35.000 tot 50.000 ausd moet meenemen...
Even ter info.......

gr. didado... :smile:
 
hey vismannetje!

Houd er bij een state sponsership wel rekening mee dat je een aardig buideltje geld moet meenemen....
Er zitten namelijk voorwaarden aan vast die zeggen dat je tussen de 35.000 tot 50.000 ausd moet meenemen...
Even ter info.......

gr. didado... :smile:
Waarschijnlijk is het grootste probleem het assessment als een nurse! Maar als je dat hebt gaat het goed.

lien
 
Back
Top