Sponsored visa 457 & health exam / check

JanWillem

Member
Hallo - even voorstellen: ik heet JanWillem, woon op Curacao met vrouw en kids en ik heb een potentiële werkgever in Sydney die heeft aangegeven een sponsored visa te willen aanvragen voor mij (en mijn gezin gaat mee).

Nu ben ik gevraagd alvast een en ander voor te bereiden; is er een exacte lijst die ik kan aanhouden met requirements die ik kan volgen?

Verder las ik dat er waarschijnlijk een medical examination / check nodig is voor de visa. Die wordt niet aangeboden in Curacao, wel in Nederland. Moet je een bevoegde arts bezoeken in NL voor het exam?

Alvast bedankt,
Groet
Jan Willem
 
Hi JW, ja er zit in Nederland een arts in Amsterdam die de keuring mag verrichten. Je moet na de keuring ook nog voor een Xray en bloedtest. Wat doe je precies voor werk en waar wil je je vestigen?
 
Hi JW, ja er zit in Nederland een arts in Amsterdam die de keuring mag verrichten. Je moet na de keuring ook nog voor een Xray en bloedtest. Wat doe je precies voor werk en waar wil je je vestigen?
Dank je - ik werk in de financiële dienstverlening. Van deze arts heb ik begrepen dat zij eerst een HAP id nodig hebben. Klopt het dus dat mijn potentiële werkgever dan eerst de visa aanvraag moet starten (en de HAP id genereren) en dat ik pas daarna de de health exam kan doen?
 
Klopt, je behandelaar zal op bepaald moment vragen om je medicals te doen en dan heb je dat nummer nodig. Zover mij bekend kun je je medicals niet op voorhand doen.
 
Klopt volgens mijl ook (wat Red Dust zegt) Daarnast verlopen je medicals. Dus je wilt ze ook niet te ver van te voren doen.
 
Ja je HAP ID is het eerste waar ze om vragen. Bij het aanvraagformulier naar de arts toe moet dat al ingevuld worden, ik had voor de zekerheid ook de uitgeprinte mail mee waar de hap id in stond.
Wat afterbang zegt: niet te vroeg doen, eerst zorgen dat je dat hap id krijgt
 
Klopt, je behandelaar zal op bepaald moment vragen om je medicals te doen en dan heb je dat nummer nodig. Zover mij bekend kun je je medicals niet op voorhand doen.

Hi, met behandelaar bedoel je de persoon / medewerker van de Aus immigratiedienst? Is dat iemand met wie je nadat werkgever de procedure opstart rechtstreeks kunt communiceren?
 
Behandelaar = Case Officer = degene die jouw dossier behandelt. Of je rechtstreeks met ze kunt communiceren.... Dat valt hier vaak niet mee ;)
 
Back
Top