sponsored visa...hoe lang?

Bien

New Member
Enig idee hoe lang het duurt bij een sponsored visa? Aanvragen zijn vanuit Australia en hier ingediend en morgen gaan we voor de medicals, nou ja de kinderen dan, wij kunnen volstaan met een tbc xray!?!?!
 
Kan inderdaad kloppen dat het wel een tijdje kan duren.
Ik heb op 6 juni mijn medische keuring gehad. Daags daarna is alles opgestuurd. Tot op heden heb ik nog altijd geen antwoord van de LCU.

Is er misschien iemand die al wel in Aus zit die kan vertellen hoe lang het heeft geduurd, voordat het visum rond was, na het indienen van de gegevens van de medische keuring?
 
Nou wij hebben inmiddels de goedkeuring binnen, het duurde ongeveer 4 weken nadat we de medicals op de bus naar Australie hebben gedaan. Al met al heel snel dus! ( al lijkt dat niet zo als je aan het wachten ben)
 
Hi!

Wij hebben onze application voor Visa 495 op 25 januari gelogd, op 14 feb hebben wij onze Medicals gedaan en daarna opgestuurd naar LCU. Binnen 3 weken hadden we bericht via de website van DIAC )Hier kun je dan via je TRN nummer inloggen om de voortgang van je aanvraag te checken.).  Op 28 feb kregen we het acknowledgement. Begin maart de VOG opgestuurd en op 16 april kregen we het fantastische nieuws van de VISA GRANT LETTER. Wij hebben echter nooit bericht gehad dat wij een co toegewezen hadden gekregen. Dus de VISA GRANT LETTER kwam nogal onverwacht.

Het kan dus ook snel gaan, maar toch vind ik het wel vreemd dat sommige mensen 8-9 maanden moeten wachten en dat het bij anderen snel gaat. Ze doen het dan volgens mij ook niet op chronologische volgorde. Het lijkt ook wel of iedere procedure anders gaat...

Succes met de voortgang iedereen!  :up:

AUssiegirl
 
Het scheelt ook waar het word gedaan, die van ons is naar Melbourne gegaan en die zijn volgens mij iets makkelijker en sneller dan Sydney.
 
Visa's met een  "vier" zijn allemaal tijdelijke (al dan niet long stay) visa. Die gaan volgens mij veel sneller dan de visa aanvragen voor Permanent Residency. Waarschijnnlijk omdat er minder checks aan vast zitten en zo.

Nou vraag ik me af of het misschien voor een hoop mensen niet sneller zou werken om eerst een "tijdelijk" visum aan te vragen en dan - terwijl je al in Oz bent - de procedure aan te gaan voor een permanent visum. Als ik e.e.a. zo na lees van bijv. een 495 visum zou dat moeten kunnen.....
Je hebt dan nog wel niet de "permanente" zekerheid, maar je bent al wel binnen.

Of beweer ik nu iets wat al lang geprobeerd is...???
 
Hi everyone!

De Medicals voor Visa 495 zijn naar LCU in Sydney verstuurd en houden de volgende onderzoeken in:

- longfoto
- bloedonderzoek op HIV, Hep A & B
- urineonderzoek
- volledig lichamelijk (uitwendig) onderzoek door panel doctor: gehoor, ogentest, stand van heupen en ruggegraat, zenuwreflexen, bloeddruk, hartritme etc en het volledige ingevulde formulier met vragen.

Succes!
Aussiegirl
 
[quote author=st1mpy link=topic=7123.msg94744#msg94744 date=1184099926]
Kan inderdaad kloppen dat het wel een tijdje kan duren.
Ik heb op 6 juni mijn medische keuring gehad. Daags daarna is alles opgestuurd. Tot op heden heb ik nog altijd geen antwoord van de LCU.

Is er misschien iemand die al wel in Aus zit die kan vertellen hoe lang het heeft geduurd, voordat het visum rond was, na het indienen van de gegevens van de medische keuring?
[/quote]

met onze 457 visa duurde het drie dagen na binnenkomst van het advies van de arts van de Health Service Australia en met het 856 visa duurde het bijna drie weken. De laatste had langer kunnen duren als ik niet een email naar de Case Officer had gestuurd met de mededeling dat we over een week Australie zouden verlaten. Je moet namelijk in Australie zijn als de beslissing valt.

Veel succes met wachten, het is even doorbijten.

groet

Annelies
 
Inmiddels is het bijna anderhalve maand sinds mijn medische gegevens, voor een 457, zijn opgestuurd naar Sydney. Ik begin me zo langzamerhand wel zorgen te maken.
Ik heb wel een Registered Migration Agent (die ook mijn TRN nummer heeft) tot mijn beschikking, maar die kan niet bevestigen of de papieren eigenlijk wel zijn aangekomen. Voor de zekerheid heb ik maar een na-vraag-formulier van de TNT-post ingevuld... maar ook wat dat betreft hou ik mijn hart vast. De papieren en longfoto zijn wel es waar aangetekend verstuurd, maar of TNT de zending kan traceren tot in Australië is nog de vraag.
Is er iemand die nog tips heeft om er achter te komen hoe het er nu mee staat? Of om er achter te komen of de papieren inderdaad wel zijn overgekomen?
Is trouwens bekend of ze in Oz de checks hebben aangescherpt sinds de terrorristische activiteiten in GB met als gevolg de aanhouding van de arts in Brisbane?
 
Back
Top