Sponsoringaanvragen voor SA uiterlijk 27 juli indienen

Rob Breumelhof

Active Member
Hallo allemaal,


Immigration SA wil alle aanvragen voor SIR en STNI visa afronden zodat aanvragers hun visumaanvraag bij het ASPC kunnen indienen voordat de nieuwe regels voor 'Skilled' visa per 1 september a.s. zullen ingaan.

Om dat te bewerkstelligen zal Immigration SA geen nieuwe sponsoringaanvragen meer accepteren na 27 juli a.s.

Als jullie dus nog een aanvraag willen indienen dan moet dat uiterlijk 27 juli gebeuren.

Ter informatie heb de mededeling van Immigration SA onderstaand toegevoegd.

Please note that from 27 July 2007 all sponsorship and nomination applications for STNI
(subclass 137) and Skilled Independent Regional (subclass 495) will cease. This is an
attempt to process the applications received by that time within the current processing
standard of 4 weeks, in order to allow sufficient time for the successful applicant to lodge
their visa application before the 31 August 2007 at DIAC.
If you wish a decision made on an STNI or SIR application so that you can lodge the visa
application before 31 August 2007, Immigration SA must receive the on-line application as
well as all supporting documentation at the Immigration SA office by Friday 27 July 2007.
Any applications (hard copy or electronic) received after that date will not be processed in
time for visa lodgement before 1 September 2007.
However, given your support for SA, if you have a genuinely urgent case that was beyond
your control, please highlight this urgency on the Document Cover Sheet and in an email
to Immigration SA and we will do our best to process the application and make a decision
as soon as possible.
Therefore to ensure that your application is processed in time for visa lodgement
at DIAC, our advice to you is to submit the application electronically well before
the 27 July and make sure that the supporting documentation is received by
Immigration SA before 27 July 2007.



Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Bedankt voor het bericht Rob.

Het zal ook wel betekenen dat na 1 september de behandeling door de DIAC eindeloos zal duren -zelfs voor SIR aanvragen-.

Wat ik niet snap is dat deze behandeltijd afgaat van de validatietermijn van een visum (als je 'm krijgt) omdat deze nu eenmaal gaat lopen na krijgen van een Verklaring van Gedrag. Welke logica gaat daar achte schuil?
 
More info :

http://www.immigration.sa.gov.au/pdfs/Skilled_Notice.pdf

(check by the way de spelfouten op bovenstaande document...)
 
Hi Rob,

Ik lees je berichtje en zie meteen al dat ik hier niet zoveel verstand van heb als jij  :?

Misschien kun je het een en ander voor me verduidelijken.
Ik zit momenteel middenin de sollicitatieprocedure bij de australische vestiging (in Sydney)van het bedrijf waar ik werk. Als ik word aangenomen gaat kom ik in aanmerking voor een sponsored visa.

Ik heb zo'n idee dat mijn aanvraag niet gaat lukken voor 27 juli (aangezien ook al het papierwerk fysiek in australie aanwezig moet zijn, verzonden per koerier lees ik), maar wat zijn hier dan de consequenties van? De aanvraag wordt pas een maand later, per 1 september in behandeling genomen neem ik aan..maar volgens de nieuwe richtlijnen. Wat is hier anders aan? Moet ik denken aan een wachttijd van maanden?

Groetjes, Elisa
 
Hoi Elisa,


Als je bezig bent met een bedrijf in Sydney dan heb je niets te maken met hetgeen hier staat geschreven, omdat dit betrekking heeft op sponsoring door de 'State Government' van South Australia en jij gesponsord wordt door een bedrijf.

Voor wat betreft de  wijzigingen per 1 september geldt dat zij betrekking hebben op 'General Skilled Migration' en niet op 'Employer Sponsored'.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Back
Top