Sponsorship State Government South Australia

niekje

New Member
Hai allen,

Heeft er iemand ervaring met het aanvragen van een sponsorship bij de State Government van SA?

Wij gaan voor het Skilled Regional Sponsered Visa (sub 475). Dit is een tijdelijk visum.

Echter, vul je simpelweg het online application form in en stuur je daarbij de additionele, gevraagde info (documenten) of zijn er nog haken en ogen waar ik speciaal op moet letten?

En kan iemand mij vertellen hoe lang het ongeveer duurt voordat het toegekend wordt (of niet natuurlijk... :cry:)

Ik hoor graag van jullie.

groet Niekje
 
Beste Niekje,


Ik heb hier veel ervaring in en het is precies zoals je beschrijft.

Nadat zij de laatste documenten hebben ontvangen duurt het meestal 4 weken voordat je de uitslag krijgt.


Veel succes en vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Een redelijk oud topic, maar toch even proberen.

Niekje, is het jullie gelukt om sponsorship van SA te krijgen? Wij hebben de 'online application' ingevuld en alle documenten zijn inmiddels aangekomen. Maar vonden het ook best wel moeilijk om sommige vragen van de application in te vullen, omdat je niet precies weet wat er van je verwacht wordt en je beperkte ruimte hebt voor je antwoorden. Nu maar hopen dat we alles goed hebben ingevuld!

Rob, weet jij hoe streng government SA is in het beeordelen, wordt er ook vaak geen sponsorhip gegeven. Ik voldoe in ieder geval aan alle criteria, maar weet niet hoe streng ze kijken naar wat je precies hebt ingevuld?!

Groet,

Frank
 
Fijn om weten, maar wrschl toch te verwachten dat ook hier weer de wachttyd langer en langer wordt...
Wij gaan nl ook vr Sponsorship voor SA, we zullen wel zien zeker ??
Anyway, @ Sambo: was het zweten met het IELTS examen?? Ik ben aan t blokken nu ( 30/4 exam GT), maar meer als 6u per week studie kan ik nauwelijks eraf 'pitsen'. Ben wel wat benauwd/benieuwd...
 
hoi kruisje,

inmiddels ligt onze aanvraag er nu 2 weken, dus ik hoop dat ze zich een beetje aan hun eigen tijden houden en dat we over 4-6 weken de uitslag mogen ontvangen. welk beroep hebben jullie geselecteerd als ik vragen mag?

wat betreft de ielts test heb ik me niet erg zorgen gemaakt. mijn vriendin en ik hebben ons allebei eigenlijk niet voorbereid en allebei een gemiddelde score van 7.5 gehaald (general training). maar het hangt er natuurlijk vanaf in hoeverre je het engels onder de knie hebt. wij vonden het iig erg meevallen. veel succes op 30 april!

sambo
 
Op aanraden van het emigratiebureau heb ik mijzelf moeten opgeven als naturopaat (herborist-opleiding), benieuwd of dat nu nog op de SOL-lijst van South-Australia staat met die inkrimpingen..We zullen het spoedig horen zeker..
Voor welk beroep gaan jullie dan en voor welke regio in OZ?
Engels was voor mijzelf vroeger op school het beste taalvak, beter dan nederlands soms...Maar als je de oefeningen beziet voor ielts, en de korte tijd waarop ze af moeten zijn, begin ik wel te zweten..Anyway, stop talking hè;;;just do it :wink:
 
Ik zie net dat de nieuwe occupation lists voor sponsorship op http://migration.sa.gov.au/centric/migrate_from_overseas/visa_options/gen_skill3.jsp zijn gezet. Daar zou je zelf kunnen checken of je beroep er nog tussen staat.

Mijn beroep van statistician is er iig vanaf gehaald. Maar omdat wij alles al voor 31 maart hebben opgestuurd, nemen ze onze aanvraag nog gewoon in behandeling. Ik hoop alleen maar dat ze ook echt zo integer zijn om er geen rekening mee te houden, we zullen zien. Wij willen beginnen in Adelaide (na eerst nog een paar maanden reizen door Australie) en na 2 jaar wonen en 1 jaar werken in Adelaide gaan we dan voor een permanent visum (als het leven in Australie goed bevalt). Daarna zijn we in principe vrij om te gaan en te staan waar we willen, maar zoals het er nu naar uit ziet gaan we dan voor rural australie, het platteland zeg maar.

Ik vond dat je ruim de tijd had voor de individuele ielts testen. Speaking gaat erg snel voorbij, voor zowel reading als writing had ik ruim de tijd over (ook na alles nog een keer gecheckt te hebben) en listening gaat op chronologische volgorde in een redelijk langzaam tempo. Echt goed te doen, en met een goede voorbereiding moet het je zeker gaan lukken.

Sambo
 
Back
Top