Sponsorship

Via je huidige werkgever is hoogstwaarschijnlijk de beste/makkelijkste weg dan. Denk dat voor 1 December iets geregeld hebben met een AU werkgever erg optimistisch is. Dat is zonder 'sponsorship traject al een uitdaging, ik zou 99% van mijn energie steken in je huidige werkgever.
Succes!
hahaha thanks, dat klinkt niet veelbelovend ;-). Is een arbeidscontract aanmaken dan zo'n complex proces in Australie of zijn ze niet zo van het doorpakken?
 
hahaha thanks, dat klinkt niet veelbelovend ;-). Is een arbeidscontract aanmaken dan zo'n complex proces in Australie of zijn ze niet zo van het doorpakken?
Sollicitatie procedures kunnen soms al lang duren. Van het moment dat er een vacature online gezet wordt tot dat je de job hebt kan nog wel eens even duren zeg maar. Wellicht hebben we een iets vertekend beeld vanuit Canberra waar alles met commissies gaat enz. Maar met regelmaat hoor ik langzame verhalen. Dat, met de complexiteit van Sponsorship regelen, waar de werkgever echt aan de bak moet en de Covid situatie is >3 maanden echt een uitdaging.

Het is geen boodschap die ik leuk vind om te geven maar beter de realiteit kennen zodat je je efforts op de grootste kanshebber kunt richten.
 
hahaha thanks, dat klinkt niet veelbelovend ;-). Is een arbeidscontract aanmaken dan zo'n complex proces in Australie of zijn ze niet zo van het doorpakken?
2 aspecten:
1/ Australiërs zijn over het algemeen niet snel met procedures en/of er is veel paperwork
2/ als een bedrijf een niet citizen/pr wil aannemen via sponsorship moeten ze eerst kunnen aantonen dat ze geen Australiër konden vinden. Dat wil zeggen: ze zijn verplicht een vacature te publiceren voor enkele weken (!) en als er iemand reageert moeten ze door een formele sollicitatieprocedure gaan. Ze kunnen in principe altijd redenen aangeven dat die niet past in hun bedrijf maar dit bewijs moet geleverd aan de overheid. Dit alles kost tijd (en geld).
Eenmaal door deze procedure kán het vrij snel gaan.. Onze procedure koste bijna een jaar waarvan die laatste stap, de uiteindelijke visa aanvraag en grant, slechts enkele weken in beslag nam. Dus als je bedrijf een beetje georganiseerd is kan het veel sneller maar in 3 maand....?
 
Last edited:
Heel erg bedankt!!!
Als het goed is staat hij in je mailbox
Yes, heb m gezien. Ga er straks even naar kijken, na de eerste set met meetings. Kijk ook even op LI welke jobs BHN APAC op het moment open heeft staan, dan weet je in ieder geval zelf of je ergens op denkt te passen.
 
Back
Top