sponsorship

Kathleen

Well-Known Member
Beste mensen,

Inmiddels ben ik het forum wat rond gegaan, maar in zoveel info kan het zijn dat ik wat gemist heb.

Hier komt ie: als ik het goed heb is het skilled designated area sponsor visum (my god, hoe heet dat visum eigenlijk... dat je op skills gaat maar met (family)sponsor, dan ga je buiten de puntentelling om) per 1/7/06 verandert. Men verwacht dan niet alleen dat de sponsor in een bepaald gebied woont, maar ook dat de immigrant in die regio gaat wonen.
Weet iemand hoe het precies zit? Gaat het om de staat waarin je sponsor woont? Of nog steeds op postcode?

Greetz,
Kathleen
 
Hoi Kathleen,
Het gaat om de staat, als je sponsor bv in NSW woont moet je dus ook gaan wonen, maar alleen in het regional gebied, dus niet in Sydney, Newcastle of Woollongong. Je hoeft dus niet dichtbij te wonen als het maar in dezelfde staat is.
Zie de lijst hieronder.

Designated areas:

To apply for one of the designated area-sponsored visas, your sponsor must have lived for at least one year and still live in one of the following designated areas:

State or Territory  Designated Areas

Victoria:  Anywhere 
South Australia:  Anywhere 
Northern Territory:  Anywhere 
Tasmania:  Anywhere 
Aust Capital Territory:  Anywhere 
Queensland  Postcode areas: 4019-4028, 4037-4050, 4079-4100, 4114, 4118, 4124-4150, 4158-4168, 4180-4899 (anywhere except Brisbane metropolitan area) 
Western Australia  Postcode areas: 6042-6044, 6051, 6126, 6200-6799 (anywhere except Perth metropolitan region) 
New South Wales  Post areas: 2311-2312, 2328-2333, 2336-2490, 2535-2551, 2575-2739, 2787-2898 (anywhere except Sydney, Newcastle and Wollongong) 
 
Het zal erom spannen. Wij kunnen terecht in Shellharbour, maar weet niet zeker of dit dus als Wollongong wordt gezien. Anyway, hopen dat we dus voor 1 juli het pak op de mat hebben liggen bij DIMIA. Gaan we voor!!!
 
Hi Kathleen,

MISSCHIEN heb je hier wat aan

http://www.immi.gov.au/migration/skilled/designated_areas.htm

Zo niet, heb ik het tenminste geprobeerd.

Rene
 
Staat de postcode op de lijst hierboven??

Woont je sponsor in Shellharbour??
 
Yes, I know... is allemaal terug te vinden op de site. Maar moet eerlijk bekennen dat mijn Engels me dan soms in de steek laat  :thinking:. Net zoiets al een juridische brief lezen in Nederland. Wat zeggen al die lettertjes!!! Lees wel wat er staat, maar wat betekent het in sommige gevallen???

Postcode is al gechecked door immigration group. Klopt allemaal, kan allemaal. Daar zitten geen knelpunten. Nu kwamen ze weer met dat we eventueel sponsorship via werkgever kunnen regelen. Dan kan je in Australie wachten op je visum, i.p.v. hier. Heb altijd begrepen dat dat voor werkgevers behoorlijk lastig is. Niet te spreken van de "visum-eis" die overal bij genoemd staat. Volgens imigration officer is het voor werkgevers minder lastig, maar kan niet zo goed ontdekken of dit alleen geld voor beroepen op die ene lijst, of dat dit voor welk beroep dan ook geldt. Als je maar iemand zo gek vindt.... Mijn nicht heeft dus werk voor ons in Shellharbour (niet regional area!) maar dat is niet in de IT. Denk dat we maar gewoon met het originele plan gaan, designated area sponsor en dan maar haasten voor 1/7/06. Wish us luck!!
 
Trouwens, sponsor (neef) woont in Bathurst. Maar we kunnen in Shellharbour beginnen met werk en huisvesting bij familie van ons.
 
Back
Top