Sponsorship

robbert000

New Member
Beste mensen,

Zoals je hier kunt lezen is dit het verhaal tot nu toe: http://www.xpdite.net/forum/index.php/topic,9047.0.html

Nu heb ik even een vraagje..

Wat als het allemaal gaat lukken, hoe dan verder.
De werkgever doet een aanvraag bij immigratiebureau. En ik ook neem ik aan. Maar dan? Moet ik nog evt. een IELTS test doen, een verklaring van goed gedrag etc.?

Iemand er ervaring mee?

He Robbert,

Ik zit nu midden in de aanvraag van een sponsered visa (457). Hier in het kort de stappen zoals ik ze nu weet:

Mijn werkgever geeft mij de mogelijkheid een transfer te maken naar het kantoor in Melbourne. Ze doen een 'job offer', alsin ze bieden mij een contract aan. Ik heb dit geaccepteerd. Zij melden zich als sponsor aan op het internet. Ze hebben mij een reference gestuurd welke ik moet opgeven tijdens het doorlopen van de visa aanvraag. De aanvraag ingevuld en betaald. Ben nu bezig om x-rays te laten maken (TBC check) van mij en mijn vriendin. De resultaten sturen we Oz. Zij gaan dan kijken of ik aan alle eisen voldoe. Als het allemaal ok is, kunnen we ons visum in Berlijn ophalen krijgen we ons visum bij binnenkomst in Australie.

Laat maar weten of je nog meer vragen hebt.

PS: Ik neem aan dat je een 457 visum aangeboden krijgt en dat is maximaal 4 jaar geldig.

Groet,

Sander

Volgens mij hoef je niet naar Berlijn te gaan om je visum op te halen. Volgens mij, als je 457 visum rond is, kom je in een database te staan. Wanneer je door de migratie van Australie komt, zien ze je naam staan als visumhouder.

Hi

Als je 457 visum is toegekend kom je naar Australie en je heb dan een maand de tijd om je visum op te halen bij de immigratiedienst. Je staat als visum houder geregistreerd bij custum.

Groet Magda

En wat als die 4 jaar om zijn? Er moet toch een mogelijkheid zijn om uiteindelijk een permanent visum te krijgen?

Hi,

Ja hoor, je kunt als je in Australie bent beginnen met het aanvragen van een permanent visum. Voor ons ligt dit wat moeilijker omdat we beiden boven de 50 jaar zijn en dus niet meer een pr kunnen aanvragen. :cry:

Houdt er wel rekening mee dat je als je op een 457 komt niet dezelfde rechten hebt als een pr,. Je kunt slechts beperkt gebruik maken van medicare en je aanvullende private health is duurder dan normaal en ook de scholen zijn duurder. Hoe het zit met vergoeding voor kinderen weet ik niet, omdat wij zelf geen kinderen hebben.

Als je nog vragen hebt stuur mij dan maar even een pm dan zal ik ze zo goed mogelijk proberen te beantwoorden.

Groet Magda

Hoi Robbert,

Ook wij zijn hier sinds december op een 457. Wij hoefden ook niet naar Berlijn om ons visum te halen. Je gegevens staan idd in de database. En wij hebben onze visum in Melbourne opgehaald. Wij hebben wel gewoon Medicare, dus waar het verschil in zit weet ik iet. Ook kost de school van onze kinderen (10 en 6 jaar) ons net zoveel als anderen.

Wij zijn nu bezig met een eigen plekje. Hebben pas een stuk land gekocht. Het enige verschil is dat je hier een FIRB-approval daarvoor moet hebben. Die hadden we met 3 dagen binnen.

Het verchil is dat we geen "kinderbijslag" ontvangen. En ook de first buyers bonus krijgen wij niet.

Mijn man kan als hij hier 2 jaar heeft gewerkt, zijn permanent visum aanvragen. Die tijd kan geloof ik verschillen. Waar dat precies in zit weet ik niet. Misschien ligt het aan de werkgever.

Groetjes Lisette

ja dat school fee !! dat zit me nog steeds enorm dwars!

2x 4500 per jaar is wel erg veel geld.

Ik snap de regeling ook niet zo, ik begrijp wel de gedachte dat als je met een 457 daar bent , je tijdelijk bent , dus dan betaal je maar de volle pond en geniet je niet van de oplossing die de permanente inwoneres hebben, maar na 4 jaar vraag je je permanente visum aan en dan wordt het anders, heb je wel 4 jaar de volle pond betaald, ik kan me niet voorstellen dat daar geen tegemoetkoming voor is??!!

Ja, er is lafha , maar niet iedere baas werkt daaraan mee.

Vooralsnog begrijp ik er geen jousa van en vind ik dat best wel een zware last.
750 per maand!

waar halen jullie in godsnaam die schoolfee vandaan.

ik betaal gewoon het normale bedrag voor onze kinderen op school hoor met een 457.

Helemaal bedankt allemaal mensen  voor alle hulp die hier geboden wordt. Echt te vriendelijk.
Over 2 min gaat als het goed is mijn telefoon, en dan heb ik mijn eerste sollicitatiegesprek met wellicht mijn nieuwe werkgever.

Ik laat nog van me horen.

Ik denk dat ik over een paar jaar een visum aan ga vragen voor niet-gesponsorde professional.. Is dat visum wel meteen permanent of ook voor 4 jaar?
Ik denk dat ik als maatschappelijk werker niet snel gesponsord zal worden, maar heeft iemand daar ervaringen mee??
Ik had de lijst bekeken met het aantal punten wat je moet behalen voor je visum (120), en ik geloof dat ik er al 115 binnen heb als mijn engels perfect zou zijn. Omdat mijn beroep 60 pnt waard is, en ik als ik ga in de eerste leeftijdsklasse zit.
Als je die 120 punten (of meer) bij elkaar hebt, heb je dan meteen je visum, of is dat een voorwaarde dat ze hem gaan bekijken?
Groetjes gwen

[quote author=Gwen link=topic=9048.msg121507#msg121507 date=1216046928]
Ik denk dat ik over een paar jaar een visum aan ga vragen voor niet-gesponsorde professional.. Is dat visum wel meteen permanent of ook voor 4 jaar?
Ik denk dat ik als maatschappelijk werker niet snel gesponsord zal worden, maar heeft iemand daar ervaringen mee??
Ik had de lijst bekeken met het aantal punten wat je moet behalen voor je visum (120), en ik geloof dat ik er al 115 binnen heb als mijn engels perfect zou zijn. Omdat mijn beroep 60 pnt waard is, en ik als ik ga in de eerste leeftijdsklasse zit.
Als je die 120 punten (of meer) bij elkaar hebt, heb je dan meteen je visum, of is dat een voorwaarde dat ze hem gaan bekijken?
Groetjes gwen
[/quote]

Ik denk dat je het over een Skilled Independent hebt? Vanaf de home page even de searchknop gebruiken, vind je veel info over. Ook is er een apart deel op het forum voor skilled visa.

Daar had ik het inderdaad over ja.. kon even niet op het woord komen  :roll:
Ik heb op de immigratie site er al veel over gelezen, maar alleen die twee vragen zijn me niet duidelijk.
Kan iemand mij niet even snel en kort antwoord geven, zonder dat ik alle onderwerpen na hoef te lezen..  :oops:
groetjes gwen

Dit is onze ervaring:
Voor een 457 moet het bedrijf aan bepaalde voorwaarden voldoen en laten zien dat ze geprobeerd hebben een Australiër voor het werk te krijgen. Dan kunnen toestemming vragen je te sponseren. Als die is toegekend kun je zelf de procedure in. Stelt verder niet veel voor: medicals en afh van het werk IELTS (geloof ik, wij hoefden geen IELTS te doen).

Je krijgt geen dingen als first buyer bonus en tegemoetkoming voor daycare. Ook geen standaart medicare! Je kunt visitor medicare krijgen, die uitkeert voor medisch noodzakelijke hulp: 'The Australian Government has signed Reciprocal Health Care Agreements (RHCA) with the governments of the United Kingdom, Sweden, the Netherlands, Finland, Norway, Malta and Italy which entitles you to limited subsidised health services for medically necessary treatment while visiting Australia. - Medically necessary treatment means any ill-health or injury which occurs while you are in Australia and requires treatment before you return home.'

Het schijnt wel dat ze medisch noodzakelijk ruim opvatten en wat kan nou 4 jaar wachten? Dus op zich niet zo slecht. Maar je moet verzekerd zijn in NL middels een basisverzekering. En daarvoor mag je max 8 maanden per jaar in het buitenland zijn, voor zover ik weet.

'To enrol in Medicare you will need:

* your passport with a valid visa
    * to provide, in some cases, identification showing you are enrolled in your country’s national health scheme.'

De quotes komen van www.medicare.gov.au, de eis van de basisverzekering kan ik overigens niet op deze site vinden. Aardig wat mensen krijgen hun medicare pasje zonder dit bewijs te laten zien. Maar wil je illegaal (?) gebruik maken van medicare? Wat als je bijv. hoge kosten maakt en ze het gaan checken?

Overigens kun je proberen LAFHA aan te vragen en dat covered veel van de extra kosten die je maakt als visitor. LAFHA is een belastingvoordeel. Niet alle bedrijven werken er aan mee, extra papierwerk dat hen niets oplevert. Misschien iets om aan te kaarten bij de salaris en benefits onderhandelingen?

Marije

O ja, in VIC betaal je geen hogere schoolgelden, maar dat verschilt geloof ik per staat.

Hallo,

Nog even terugkomen op de medicare, wat Judiet zegt klopt helemaal, maar omdat het alleen mogelijk is om in Nederland verzekerd te blijven als je daar een adres hebt, is het verstandiger om een private health voor een 457 af te sluiten. Er zijn 3 maatschappijen die dat doen waarvan Medibank de beste prijs en voorwaarden heeft. Wij konden geen andere privathe health afsluiten dan die voor een visum houder omdat je geen permanent resident bent.
Wij wilden bij medicare onze verzekeringspasjes laten zien maar dat vonden ze niet nodig, wel wilden ze onze visum zien. Ook is er verschil per kantoor voor hoelang je je pasje krijgt, er zijn kantoren die hem voor 4 jaar afgeven maar ook voor 6 maanden. Het is geen probleem om te verlengen, ik snap dus ook het verschil niet. (Maar ik begrijp wel meer dingen niet!)

Wat betreft de IELTS, dit is afhankelijk van je salaris, als je meer dan 75,000.00 A$ gaat verdienen hoef je geen ielts test te doen, anders (helaas) wel.

Groeten, Magda

Nou mensen,

Om jullie op de hoogte te houden van mijn situatie...
Helaas, Woodside heeft iemand anders gevonden die net iets meer ervaring had op het gebied van SAP Remote Logistics Management (een speciale SAP module voor Energie bedrijven). Niet zo raar overigens, want er zijn maar weinig mensen die er echt goed ervaring in zijn.

Ach ja, maar de headhunters gaan weer verder zoeken voor me, dus moet goedkomen.

Suc6 allemaal.

p.s. Ik ga waarschijnlijk wel een stuk meer verdienen dat 75000 AUD, dus dan hoef ik geen IELTS? En mijn partner, moet die dat dan wel?

Hallo,

Jammer :cry:, maar ik blijf voor je duimen. Nee, je hoeft dan geen Ielts te doen en je partner ook niet! Lekker gevoel he!?

Groet, Magda

Back