spouse, hier of daar?

N

Nancy

Hallo,
Ook wij hebben plannen om naar Australie te gaan...
Bijna 5 jaar geleden heb ik mijn Aussie man in Australie leren kennen toen ik aan het backpacken was. Na een jaar zijn we gaan samenwonen hier in Nederland en dat beviel zo goed dat we in juni zijn we getrouwd! Bob (mijn man) en ik krijgen steeds meer de kriebels om in Australie te gaan wonen (we zijn inmiddels al 4x daar geweest samen), waarschijnlijk gaan we in 2007.
Ik heb veel gelezen over spouse-visums etc. maar ben er nog niet uit wat het slimst is: in Berlijn aanvragen of in Oz. Zelf denken we Oz omdat we dan hier ons huis e.d. kunnen verkopen zonder echt rekening te moeten houden met tijdslimiet van het visum. Bovendien vraag ik me af: Wat als ik hier een visum aanvraag en Bob is mijn sponsor maar heeft natuurlijk nog geen werk in Australie (maar wel in Nederland) , kan dat dan wel?
En wat is het verschil in kosten, want daar kan ik ook weinig over vinden.
Wie weet meer? Alvast heel erg bedankt!!

Berlijn is makkelijk en goedkoper. Vraag me alleen niet hoeveel makkelijker en goedkoper....  :|
Nou ja, 1 ding is makkelijker/leuker/fijner, als je erheen gaat heb je dezelfde dag je visum.

Kosten van Berlijn staan wel ergens op www.australian-embassy.de
En op www.immi.gov dan wel ergens voor Oz...

Als je sponsor geen werk(en zelfs geen huis) heeft, is niet echt van belang. Ik was de sponsor voor Pascal, en ik was student, we huurde in NL en we hadden ongeveer $10000 spaargeld. Dat was het. Gewoon een beetje aangetoond dat we wel werk zouden krijgen(omdat Pascal dus ook een goede baan in NL had, en dat moest dan ook wel in Oz lukken), dat we vrienden in Oz hadden, en dat huren redelijk goedkoop is.  Ik had dus in NL niet eens een bijbaantje op dat moment! En IK was de sponsor, ha ha!
Geen enkel probleem.

Als je een beetje hebt uitgezocht of je in aanmerking komt, dan kun je al het huis gaan verkopen, en dan pas het visum aanvragen. En dan heb je nog een jaar ongeveer. En eventueel kun je ook alleen op vakantie naar Oz om je visum te valideren.
Als jullie al zo lang getrouwd zijn, gaat het geen enkel probleem worden, als je tenminste geen crimineel bent, en gezond genoeg bent.

Succes, en als je meer vragen hebt... we horen het wel!  :)

groetjes

Simone

Nee, geen crimineel en ook toppie gezond (volgens mij!). Moet dus goed komen. Hartstikke bedankt! Heb er zo'n zin in, 2007 lijkt nog zo ver weg...

[quote author=Nancy link=topic=1043.msg7937#msg7937 date=1106840978]
Nee, geen crimineel en ook toppie gezond (volgens mij!). Moet dus goed komen. Hartstikke bedankt! Heb er zo'n zin in, 2007 lijkt nog zo ver weg...
[/quote]
Ja, dat had ik ook! Ik wou namelijk eerst mijn hbo opleiding afmaken. Dus gelukkig was ik daar vrij druk mee, en de rest van de tijd bracht ik door op forums en allerei websites met info. Uiteindelijk toen ik weg ging was ik alleen wel veel info weer vergeten!!!!  :lol: Dus als je handige info vindt, copieer het in word en save, of print het uit!!!

:)

ik zit nu in Australie. Ik wilde mijn visum in  Berlijn aanvragen maar door omstandigheden (mijn man ligt in Ziekenhuis in Brisbane) ga ik mijn visum hier aanvragen.
De kosten in australie zijn $1845 maar dat ligt er ook weer aan met wat voor visum je binnenkomt geloof ik, maar ga maar van die $1845 uit en in Berlijn zijn de kosten $1245.
Ik ben op een ETA gekomen (ik had nogal haast om hier te komen) en als het goed is kan ik een bridging visa krijgen. Ik ga trouwens vandaag bellen met immigratie om te zien hoe het verder gaat.

[quote author=Sandra link=topic=1043.msg8131#msg8131 date=1107121097]
ik zit nu in Australie. Ik wilde mijn visum in  Berlijn aanvragen maar door omstandigheden (mijn man ligt in Ziekenhuis in Brisbane) ga ik mijn visum hier aanvragen.
De kosten in australie zijn $1845 maar dat ligt er ook weer aan met wat voor visum je binnenkomt geloof ik, maar ga maar van die $1845 uit en in Berlijn zijn de kosten $1245.
Ik ben op een ETA gekomen (ik had nogal haast om hier te komen) en als het goed is kan ik een bridging visa krijgen. Ik ga trouwens vandaag bellen met immigratie om te zien hoe het verder gaat.

[/quote]

Sterkte en succes Sandra!

Back