spouse ook vergunning op te werken????

Frank100

New Member
Volgende is me niet helemaal duidelijk:

Ben ingenier en ga Skilled Indendent. Mijn vriendin is juf, maar heeft te weinig werkervaring om spouse skills aan te tonen (extra 5 puntjes). Gelukkig hebben we die 5 puntjes ook niet nodig dus No Worries. Wat ik nou niet helemaal begrijp is of mijn vriendin nou evengoed wel mag werken als we daarheen gaan? Als ze daar ook weer juf wil zijn moet ze denk ik wel weer een papieren traject is (zoals Rebecca?!?), maar stel dat ze daar, ik noem maar wat in een winkel wil werken, of op een kantoor oid...mag dat dan wel??

Alsvast bedankt!! Gr Frank 
 
Hoi Frank,

Jouw vrouw 'lift' mee op jouw visum. Jullie doen hem dus eigenlijk gezamelijk maar vanuit jouw naam. Eenmaal het visum toegewezen mag ze gewoon werken hier. En dan maakt het niets uit wat ze wil gaan doen! (Hoeft dus geen papieren traject aan te gaan).
No worries! :up:

Groetjes Lin
 
De hoeveelheid papier is afhankelijk van het beroep dat je wilt gaan uitoefenen. Als je arts, verpleegkundige, onderwijzer, jurist, verzekeringsagent (en zo gaat het lijstje door) wilt worden dan moet je ingeschreven staan in het register van je beroepsgroep. De meeste registers eisen een bepaalde opleiding en sommige ook een VOG. Ze zijn hier net even wat (lees: heel erg) strikter hierin dan in Nederland.
 
Back
Top