Spouse points

Ik zelf kom aan de 115 punten volgens booklet 6
60 punten voor mijn beroep als IT-er
25 punten voor mijn leeftijd (30)
20 voor IELTS (als ik een 6 of hoger haal, makkie  :wink:)
10 voor werkervaring (ik werk 5 en een half jaar als IT-er)

Ik zou 5 punten krijgen voor een skilled spouse (wat klintk dat leuk  :lol:)

Dit zei Angelique erover:
Ik moet volgens Booklet 6 voldoen aan:
You may receive points if your spouse is also able to satisfy the basic requirements of age, English language ability, qualifications, nominated occupation and recent workexperience and has obtained a suitable skills assessment form the relevant assessing authority for their nominated occupation

Wat betreft age, English Lanuage (betekent dit overigens dat ik ook een IELT moet doen?) geen probleem.

Wat betreft qualifications: ik heb HEAO accountancy gedaan met afstudeerrichting Registeraccountant. Dit is een beroep die op de lijst staat. Ik werk echter al jaren niet meer in de accountancy. Accountant is een 60 punten beroep dus is relevant working experience vereist.

Ik heb dus wel recent working experience alleen niet in het beroep waar ik voor gestudeerd heb. Op dit moment werk ik als (gercertificeerd) ASAP Consultant (ASAP is de implementatie methodologie & Tools van SAP).

Is er een manier waarop we dit zo kunnen gieten dat we die 5 punten kunnen krijgen voor een skilled-independent? Wat ik zo onlogisch vind, is dat ook al deze strenge eisen ook gelden voor een spouse assessment van maar 5 punten. Als ik zou voldoen aan alle eisen, dan hadden we het Visa net zo goed op mijn naam kunnen aanvragen!!


Kortom, we zijn een beetje confused. Voor die 5 punten voor Spouse dient je partner zo'n beetje zelf die 120 punten bij elkaar te hebben!  :x  :?
 
Volgens mij is er aardig wat behoefte aan mensen die met SAP overweg kunnen in Ozzieland. Focus daar eens op en bekijk wat je nodig hebt aan diploma's en werkervaring.
 
Ja. Prim tip!