spouse visa

DianaJ

New Member
Hallo

Ik zit een beetje met wat dingen in mijn maag. Ik heb alles zitten lezen en het probleem waar ik tegen aan hik is het bewijzen van je relatie.

Ik zal het een beetje uitlegen

Ik ken mijn vriend nu 3 jaar waarvan wij 15 maanden een koppel zijn. Onze relatie is een beetje raar tot stand gekomen Ja via het internet. Je kan zeggen dat mijn kinderen ons heeft samengebracht via een online spel  :grin:
Nu las ik dat je moet bewijzen dat je een echte relatie heb met elkaar een probleem is we bellen bijna nooit via de normale telefoon we praten uren via skype. Deze gesprekken hebben we allemaal opgeslagen in een bestand al. Datum, tijd en hoe lang we praten. Ook hebben we Msn berichten. Hopelijk willen ze die niet  :lol: We hebben elkaar natuurlijk al ontmoet was het moeilijkste wat ik ook gedaan heb Afscheid nemen in Sydney van hem  :-( maar ja je moet. Toen ik terug was hebben we direct besloten dat we echt bij elkaar willen zijn en ik heb de beslissing genomen om naar australie dan te emigreren. I love that country  :smile:

Dus in december komt hij naar nederland kennis maken met mijn familie (god help us) mijn mom en dad zijn niet erg blij met de hele situatie laten we maar zeggen dat als ik deze stap maak ik geen ouders meer heb. Klinkt heel erg maar though tities misschien raar dat ik er zo over denk maar voor de eerste tijd in mijn leven en ik ben 41 jaar ben ik gelukkig en totaal zeker van mezelf. Maar goed in december als hij dus hier is gaan we ook weer bewijzen verzamelen foto's maken hier. Gelukkig heb ik lieve vrienden die altijd garant willen staan voor onze relatie  :smile:

Volgend jaar juni (kan helaas niet eerder ivm mijn werk) ga ik terug naar australie om een aantal dingen daar te regelen zoals naam bij schrijven op bank, huur enzo. Ook willen wij dan om het makkelijker te maken gelijk trouwen dan is dit slim?  Na 4 weken ga ik terug naar Nederland om alles te regelen. Papieren verzamelen alles laten legaliseren vertalen naar Engels enzo. Huur, baan opzeggen. Als ik alles bij elkaar heb wil ik een enkele reis boeken naar Australie en willen we alles aanvragen zodra ik terug ben in Australie.

Mijn vraag is nu zijn er mensen hier die het ook zo hebben gedaan en hoe hun ervaring is. Ik ben zo bang dat ze aan mijn neus kunnen zien zodra ik land in Melbourne dat ik niet meer weg wil. Ik wil gewoon niet riskeren dat ze me de toegang tot het land ontzeggen.

Ook zou ik graag willen weten wat ik het beste kan doen met mijn visa. Deze is in april verlopen dus ik moet een nieuwe aanvragen. Is het verstandig om voor een 3 maanden visa te gaan of voor een 6 maanden omdat het dan nog wel een half jaar of zo kan duren voordat ik terug ga en wanneer moet ik het dan weer laten verlengen.

Ik weet het zoveel vragen maar ik wil gewoon zeker zijn van alles.

Ik hoop dat iemand hier op kan antwoorden

Groetjes Diana

Hoi Diana,

Ik denk dat het erg lastig gaat worden om een spouse visa te krijgen, maar niet onmogelijk.
Over het algemeen moet je een jaar samenwonen. Nu is dat gezien jouw leeftijd natuurlijk moeilijk, omdat je niet een jaar met een working holiday naar Oz kan.. Of trouwen echt zoveel aan de zaak veranderd weet ik eigenlijk niet.
Wel goed dat je die skype gesprekken hebt..
Maar toch vraag ik me af of ze een spouse visum afgeven als je nog nooit voor langere tijd samen bent geweest..

iig Succes!

:cry: Hoe moet ik het dan doen. Je kan alleen maar een visa krijgen voor 3 maanden en mijn vriend kan niet zomaar een jaar vrij nemen van zijn werk. Is er een mogelijkheid om een visa voor een jaar te krijgen om daar werkelijk een jaar te verblijven voor mij. Dan kunnen we zeggen dat we een jaar samenwonen.

Als ik op deze site kijk http://www.immi.gov.au/visawizard en alles netjes invul dan word ik doorgestuurd naar een aanvraag voor deze 2 visa's
Prospective Marriage (temporary) - Offshore (subclass 300) visa (deze moet ik buiten australie aanvragen)

Partner (temporary and permanent) - Offshore (subclasses 309 and 100) visas (deze kan ik in australie aanvragen)

These visas allow you to enter and stay in Australia on the basis of marriage or a de facto relationship with your partner. De facto relationships include same-sex relationships.
    * You must be in a partner relationship with an Australian citizen, permanent resident or eligible New Zealand citizen.
    * You apply for both a temporary and permanent visa by lodging one application.
    * You must not be in a relationship with an ancestor/descendent.
    * You and your partner must show a mutual and ongoing commitment to a shared life to the exclusion of all others.
Applying on the basis of marriage:
    * Your marriage must be legal under Australian law.
Applying on the basis of a de facto relationship:
    * Your de facto partner may be of the opposite or same sex as yourself.
    * You and your partner must have been in an ongoing and committed de facto relationship for the entire 12 months immediately prior to applying for the visa. Any periods of separation must only be temporary.
    * You and your partner must be at least 18 years old when you apply.

Dit is volgens de australische immigratie dienst. Wat jij zegt over de 12 maanden is dat niet een de facto relatie.

Ik zit hier echt met mijn handen in mijn haar nu.. Wat moet ik doen.

Lastig.... Mijn achterneef heeft jarenlang een lange afstandsrelatie gehad met mijn achternicht (idd ja.. neef en nicht van elkaar..). Toen zij elkaar in 2005 voor het eerst in jaren weer in real-life zagen sloeg de vonk helemaal over. Hij is toen naar Australie gegaan. Zij zijn daar voor het einde van de 6 maanden (dacht ik.. of was 't wel een jaar) getrouwd omdat ze anders de visums niet rond kregen. Hij is daar toen gebleven. Zij hebben voor zover ik weet ook nooit een jaar samen gewoond, totdat hij daar naar toe verhuisde. Maar het hoe en wat weet ik niet zeker.

Dit lijkt me volgens mij het belangrijkste stukje:
    * You and your partner must show a mutual and ongoing commitment to a shared life to the exclusion of all others.
Zou een huwelijksdocument niet bewijs zijn voor een 'mutual and ongoing commitment'? Heb je je trouwens aangemeld bij een immigratiebureau, ik kan me voorstellen dat zij er meer van weten. Je kan natuurlijk ook altijd naar de ambassade in Berlijn mailen, die in Nederland heeft geen immigratie departement.

voor zover ik lees op de site het enigste wat nodig is dat je huwelijk legal is in australie.Ik heb de hele website doorzitten lezen ik kan nergens er uit opmaken dat je 12 maanden moet samenwonen. 12 maanden is het enigste wat ik lees bij een defacto visa. Morgen ga ik even naar berlijn bellen over dit. We willen het graag zonder bureau doen misschien dat ik wel een bureau kan bellen en een gratis 10 minuten consult kan aanvragen. Dit omdat eigenlijk deze aanvraag voor deze visa niet zo moeilijk is zoals een skill visa is ingewikkeld. Ik had al wel een gratis consult ingevult op het internet en ik heb een mail terug gekregen van het bureau dat ik in aanmerking kom voor een visa

Als het niet anders kan gaan we voor een Fiance visa. We willen toch al trouwen we dachten dat de manier waarop we het wilde doen iets makkelijker zou zijn maar nu weet ik het niet zeker meer

ps. Dit lees ik nu net op de website van Visa4you

Partner

Toekomstige emigranten waarvan hun partner een Australiër of een permanent resident van Australie is, kunnen door hun partner voor een visum gesponsord worden. Eén van de voorwaarden voor het partner visum is dat de relatie al minimaal 12 maanden in stand is en dat de intentie van de relatie langdurig is. Indien u nog niet getrouwd bent is het partnervisum in drie stappen opgebouwd.

* Verloofde visum (tijdelijk – 9 maanden)
    * Partner visum (tijdelijk – 2 jaar)
    * Partner visum permanent

Verloofden kunnen vanuit Nederland het Fiancé visum aanvragen. Vervolgens dienen zij naar Australie te reizen en binnen 9 maanden in het huwelijk treden met hun verloofde. Als men getrouwd is, kan het visum omgezet worden in een tijdelijk partnervisum. Bent u twee jaar getrouwd, dan wordt het tijdelijke visum omgezet in een permanent visum.

Getrouwde stellen of stellen met een geregistreerd partnerschap kunnen zich direct kwalificeren voor een tijdelijk partner visum. Dit kan wanneer u zowel binnen als buiten Australie woont.

Alle personen die meegaan in de visumaanvraag moeten een medische keuring ondergaan en een bewijs van goed gedrag (personen vanaf 16 jaar) aanleveren.

Sorry voor al deze vragen maar ik wil gewoon zeker er van zijn welke visa wij het beste kunnen aanvragen

:shock:
Sorry maar verbazing lees ik dit topic.....
Kan me niet voorstellen dat je serieus overweegt om de boel de boel te laten in Nederland om vervolgens op een toeristen visum naar Australie te vertrekkeen en daar een PR aan te vragen. Ik kan je gevoel/drang om dit te doen goed voorstellen, maar serieus nee. Helemaal niet omdat je schrijft dat er kinderen in het spel zijn.

Voordat je ook maar iets doet, lees eerst booklet 1 (http://www.immi.gov.au/allforms/booklets/books1.htm) eens door! Daar staat erg veel info in en een partner visa is een relatief eenvoudige aanvraag en voor jullie zijn er volgens mij meedere oplossingen. Soms is gewoon iets meer tijd nemen om de zaken in 1 keer goed te regelen de beste oplossing. En dat het moeilijk is daar weet ik alles van, ook mijn partner zit in Nederland terwijl ik nu in Australie woon.

Nog even je hoeft niet perse samen te wonen om aan die 12 maanden eis te voldoen! Hoe zit het met je kids, blijven die in Ned of gaan die mee? Ook dit is weer van invloed op je aanvraag...... Kortom lees dat booklet door en zo somber is de situatie echt niet! Die oplossing komt er wel  :wink:

Chantal

hi diana,
Ik ben op 30 juni jl binnengekomen als toerist met een e visitor visum
had hier mijn dochter en vriend wonen,dus wilde niet meer terug(ja als toerist)
op de luchthaven van sydney werd ik gewaarschuwd dat ik te lang hier was geweest en een andere visum aan moest vragen,heb via mijn dochter een dame gebeld die voor mensen visums regeld kost 3000 dollar maar dan heb je ook wat.

heb op 25 july besloten te trouwen en op 5 sept. getrouwt we hadden een interview op 15 sept op het mmigratie kantoor in brisbane en op 16 sept. had ik mijn temporary visa in mijn paspoort.

ik was dit niet van plan toen ik 30 juni arriveerde,je ziet als je de juiste persoon maar hebt,het mogelijk is,ik ben 62 en happy as a pig in the mud.

als je meer details wil mail me maar
groetjes yvonne

Hoi tweety Sorry dat je het leest of dat ik de boel de boel wil laten maar sorry dat is niet zo. Mijn kinderen willen ten eerste niet mee en die wonen bij hun vader en daarom heb ik dit topic ook geschreven. Ik wil gewoon weten wat de beste manier is om dit allemaal te doen.

@Yvonne dank je voor je woorden ik zal je zeker mailen om te vragen hoe dat het bij jullie allemaal is gegaan.

Ik wil gewoon weten wat is de beste manier. Ik snap wel dat het net lijkt of we haast hebben maar dat is het niet. 

Het is geen persoonlijke aanval hoor! Bedenk alleen dat het misschien handig is als je de immigratiedienst te vriend houdt.
Hoewel je kinderen misschien nu voor hun vader kiezen je weet niet wat de toekomst brengt......

Persoonlijk hoe moeilijk ook zou ik voor de nette oplossing kiezen. Ook wij gaan voor deze oplossing en de kans is bij ons groter dat wij geen visum krijgen, wij wonen ook niet samen en een huwelijksakte wordt helaas niet erkend.

Nogmaals het is geen aanval maar een partner visa voor jullie moet een ei-tje zijn lees booklet 1 even door.

Chantal

ik voel het niet als een aanval Chantal geloof me  :smile: Denk dat we in hetzelfde schuitje zitten. Je probeert alles heel netjes te regelen maar wil gewoon niet het deksel op je neus krijgen.

Hoe bedoel je de huwelijksakte word niet erkend. Voor zover ik heb kunnen lezen op de site is dat als je huwelijk geregistreerd is in australie het legaal is.
met partner visa bedoel je Fiance visa geloof ik dat is ook al iets waar we over na hebben zitten denken. Wil gewoon niet dat de immigratiedienst denk dat het allemaal maar een grapje is (snap je wat ik bedoel) en ik begrijp wat jij bedoel met ze te vriend houden.

Als mijn kinderen in de toekomst een andere beslissing nemen dan zien we dat wel weer. Momenteel hebben ze tegen mij gezegt dat ze niet mee willen maar als dit mij gelukkig maak ik het moet doen want zeiden ze ik heb je nog nooit zo gelukkig gezien  :cry: Het was geen makkelijke beslissing dat weet ik maar als je zo een reactie van je kids krijg  :smile:

[quote author=DianaJ link=topic=10498.msg148374#msg148374 date=1255938533]
Hoe bedoel je de huwelijksakte word niet erkend. Voor zover ik heb kunnen lezen op de site is dat als je huwelijk geregistreerd is in australie het legaal is. [/quote]

Helaas wordt een same-sex huwelijk nog niet zo beoordeeld.

sigh Chantal hoe gaan jullie dit oplossen dan. Ik dacht dat jullie dan voor een defacto konden gaan maar ja dan zit je weer met die 12 maanden samenwonen. Hoe gaan jullie het doen. Ik zit te denken dat we toch maar voor een fiance visa moeten gaan. Duurt iets langer maar het geeft wel meer zekerheid. Het liefst zou ik nu op het vliegtuig stappen maar het is wat je zegt het moet een nette oplossing zijn

Moet wel zeggen dat ik het mooi vind van australie dat ze niet zomaar iedereen binnen laten als je ziet wat er allemaal binnenkomt in Nederland dan zak je broek af  :-(

Hallo

Ik had wist ook niet hou ik onze relatie moest bewijzen.

In Berlijn werd toen om de inhoud van onze mailboxen gevraagd.
Niet alle berichten, maar gewoon de pagina's uitprintren waar alle berichten in staan voor je zo open klikt zeg maar.
Ook moesten we een aantal foto's opsturen waar we samen opstonden, we hadden geluk dat we net op vakantie waren geweest en een verjaardag hadden gehad, we zijn allebei een beetje cameraschuw..  :wink:

Moet ik wel zeggen dat we al getrouwt waren, en dat mijn emigratieproces nou niet bepaald volgens "het boekje" verliep..

we gaan voor een fiance visum.. We zijn alles aan het verzamelen om wanneer mijn verloofde in Decmeber komt een aanvraag te doen in Berlijn.

Fingers Crossed :smile:

Back