Spouse visa

Jerone

New Member
G'day allemaal,

We zijn nu eindelijk begonnen met het verzamelen van alle documenten voor ons spouse visa. Alleen heb ik wel nog een paar vragen?

Ik moet naar het ziekenhuis om een complete check te laten uitvoeren. Daarbij moet ik een of andere brief meenemen. Waar haal ik die vandaan? Verder las ik dat mensen voor een interview naar Berlijn gaan?? Wat houd dit in? Als ik al mijn documenten opstuur naar Berlijn dan is het toch zo dat je na 9 tot 12 weken bericht krijg?

Alvast bedankt voor de moeite.

Groeten Jerone
 
Jerone said:
G'day allemaal,

We zijn nu eindelijk begonnen met het verzamelen van alle documenten voor ons spouse visa. Alleen heb ik wel nog een paar vragen?

Ik moet naar het ziekenhuis om een complete check te laten uitvoeren. Daarbij moet ik een of andere brief meenemen. Waar haal ik die vandaan? Verder las ik dat mensen voor een interview naar Berlijn gaan?? Wat houd dit in? Als ik al mijn documenten opstuur naar Berlijn dan is het toch zo dat je na 9 tot 12 weken bericht krijg?

Alvast bedankt voor de moeite.

Groeten Jerone

Beste Jerone,

Kijk op de site www.britishexpats.com/forum en zoek medicals form . Ik twee dagen geleden daar iets gezien.
Laat weten als niet lukt dan plaats ik de form op de site.

Gr
Badri
 
Hoi Jerone!

Volgens mij zijn Simone en Pascal ook persoonlijk in Berlijn geweest en dan gaat het verkrijgen van het Spouse Visum een stuk sneller! Je kunt ter plekke je visum krijgen (als ik het goed begrepen heb )!

Dus misschien dat je de postings bij het Spouse visum op deze site er ook nog even op na kunt lezen, want ik kan me herinneren dat dit al eerder op dit forum besproken is !

Suc6 ! :)

Ingrid.
 
Je kunt de medische check gewoon uitvoeren zonder een brief. Gewoon bellen naar een van de panel doctors voor Nederland en die kunnen je gewoon uitleggen hoe het moet. Ik moest eers een rontgen foto laten maken en het bloed laten testen. De uitslag van het bloed werd dan meteen naar de panel docter gestuurd. Na een week kon ik dan bij de panel docter komen voor de verdere medical check-up. Je moet trouwens al wel weten of je naar Berlijn zelf gaat voor de snelle procedure (zeker aan te raden) want dan krijg je de medische gegevens gewoon weer met je mee.

Naar berlijn gaan is zeker aan te raden maar kan alleen als je alles al heb verzameld (inclusief je medical). Afspraak maken (meestal binnen 14 dagen!) en met de trein naar Berlijn. Als alles goed is, dan krijg je je visum op dezelfde dag. Kijk maar op

http://www.australian-embassy.de/visa/visas/family/100_309_schnell.html

voor meer informatie.
 
Berichtje even verplaatst naar Partner visum forum. Geen tijd om vraag te beantwoorden, sorry, maar lijkt wel alsof antwoorden kloppen. Kijk op de www.australian-embassy.de Binnenkort zitten we in ons huis, met adsl, dus kan ik weer meer helpen hier! :D
 
Jerone said:
Verder las ik dat mensen voor een interview naar Berlijn gaan?? Wat houd dit in? Als ik al mijn documenten opstuur naar Berlijn dan is het toch zo dat je na 9 tot 12 weken bericht krijg?

Alvast bedankt voor de moeite.

Groeten Jerone

Hoe het zit met de medicals weet ikzelf ook nog niet helemaal precies, maar zoals Neo al gedaan had was ik van plan om gewoon zo'n panel doctor op te bellen en die weten het vast wel allemaal.

Ik (wij) zijn van plan om naar Berlijn te gaan, omdat dit allemaal wat sneller gaat. Je maakt een afspraak en dan neemt de caseofficer alle paperassen door. Is alles ok, dan krijg je het visum meteen. Dit scheelt dus tijd, maar je moet natuurlijk wel alles op orde hebben, anders moet je alsnog later extra dingen toesturen. Als je tijd geen probleem vindt kan je het natuurlijk ook via de post doen. Dat scheelt natuurlijk wel geld omdat je niet naar Berlijn hoeft te gaan.

Het duurt niet al te lang. In Londen duurt het vaak geloof ik slechts iets van een week ofzo, maar voor Berlijn weet ik niet wat de tijdsduur is voor geposte applicaties. Zelf geven ze aan van iets van 2 tot 4 maanden.
 
Back
Top