Spouse visum

Corash

New Member
Mijn Australische vriend en ik zijn van plan dit jaar een partner visum aan te vragen.

We zijn nog niet getrouwd  en wonen ook niet echt samen, dus de prospective marriage is de meest logische keuze. Mijn vriend werkt offshore en samen brengen we zoveel mogelijk zijn verlof samen door . Nu willen we eigenlijk voordat ik emigreer in Nederland trouwen. Kunnen we dan onmiddellijk na het trouwen een spouse visum aanvragen, of hangt er bij het spouse visum een voorwaarde aan dat je al een bepaalde periode getrouwd moet zijn?

Kortom ; wij willen dus in Nederland trouwen  en onze huwelijks reis samen naar Berlijn voor het visum. :smile:

Zou dit kunnen , of zien we toch een bepaalde clausule voor  het spouse visum over het hoofd?

Groetjes,
Corina

Volgens mij staat er nergens dat je een bepaalde tijd getrouwd moet zijn. Maar wat wel belangrijk is, is dat je kunt aantonen dat je een genuine (een écht) huwelijk hebt. Dus daarvan zul je net als bij het prospective marriage visum 'bewijsmateriaal' van moeten kunnen tonen.

Bij twijfel gewoon de ambassade in Berlijn bellen. Het kan even duren voordat je iemand aan de telefoon krijgt, maar dan gewoon de vraag stellen! Succes.

(zelf gisteren mijn prospective marriage visum gekregen in Berlijn!!!!!!!!!!) JIPPIE

Bedankt voor je reactie Maxx...ennnnn...gefeliciteerd met het visum  :up:

Ik zal inderdaad even contact opnemen met de ambassade. Misschien toch eenvoudiger om met het prospective marriage te gaan en dan na ons trouwen het spouse visum aan te vragen.  We hadden het idee dat we zo een stap over konden slaan + voordeel om in Nederland te trouwen en zo mijn familie en vrienden bij onze bruiloft te betrekken. Wordt toch wat lastiger in Australie . :smile:

Hi Corash,

Ik wil de pret niet drukken, maar het prospective marriage visum stelt als eis dat je in Australië trouwt ... zie DIAC Booklet 1 "Partner Migration", waar het volgende in staat: "If you are granted a prospective marriage visa, you must enter Australia and, after that entry, marry your intended spouse within the period that the visa is valid. .......  If you are planning to marry your sponsor before entering Australia, ...... you should apply for a spouse visa." Kortom: niet in Nederland trouwen dus, tenzij je langer dan 12 maanden samenwoont, dan kun je direct voor het spouse visum gaan. Hier de link met het booklet op de DIAC site: http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/1127.pdf.

groet,
Ak

Is helemaal begrepen AK :smile:. Vandaar dat we dus helaas  zullen afzien van trouwen in Nederland. Helaas, met name voor mijn familie en vrienden. We zullen dan voor de normale procedure kiezen, prospective marriage, trouwen in Australie en dan op voor het spouse visum.

[quote author=CJ link=topic=6635.msg84869#msg84869 date=1174306448]
Waarom niet in NL trouwen en dan een spousevisum aanvragen?
[/quote]

Omdat je dan aan de eisen voor een spouse-visum moet voldoen - om te beginnen de 12 maanden samenwonen. En Corash schreef: "We zijn nog niet getrouwd  en wonen ook niet echt samen" .... vandaar.

Back