Spullen verhuizen

MarjanBond

Member
Hallo,

'T is even geleden maar zoals het nu lijkt komt het wel goed met ons visum aanvraag.

Nu zijn we een beetje aan het rond kijken voor het eventueel meenemen van wat spulletjes.

Het gaat vooral om B.v Computer, wii, senseo en wat speelgoed e.d. Een container is veel te groot. Echt heel veel zullen we niet meenemen. Nu lees ik wel wat over kisten?
En wat kun je eventueel als bagage meenemen in het vliegtuig?

Nu kun je wel offertes aanvragen e.d dat ben ik ook al aan het doen. Maar ik ben heel nieuwsgierig naar jullie ervaringen en ideeën.
En natuurlijk wat het kostenplaatje ongeveer zal zijn.
Het gaat dus voornamelijk om klein spul.

Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen, zodat ik hier wat meer zicht op krijg.

Groetjes Marjan.
 
Wij hadden 5 jaar geleden 20 verhuisdozen en kon dus alleen de voor ons aller belangrijkste spullen mee (pc, boxen, mijn braadpan, gereedschap wat speelgoed en foto's en nog wat ander kleinspul ) en hebben die per zeepost verzonden via de ptt. Voor de meiden was het best wel moeilijk om de keuze te maken welke knuffel wel en welke niet mee mocht en welk ander speelgoed maar het is allemaal goed gekomen ze hebben wat extra knuffels in hun handbagage gestopt. De meeste dingen zijn vervangbaar het ging bij ons meer om de spullen met een emotionele waarde. De laptop ging natuurlijk mee in de handbagage zo ook een map met alle belangrijke papieren, uitreksels ect.
Destijds lagen de verzendkosten voor een doos van 20 kg rond de 55 euro per zeepost hoeveel dat nu is weet ik niet.
hier een link over wat mee kan en de daarvoor geldende regels zoals fietsen meenemen enz. http://www.schiphol.nl/Reizigers/OpSchiphol/Bagage.htm

gr. Moon
 
Ik begrijp dat jullie visum aanvraag inmiddels behandeld wordt?
Vorig jaar is een vriendin van mij naar Australië gegaan om daar op een WHV met haar vriend te gaan samenwonen, en heeft ook alles opgegeven in Nederland. Zij heeft toen via PostNL 'gewone' pakketten gestuurd en kwam toen tegen de 60 euro per 10kg. Misschien dat het wel goedkoper kan hoor, maar op zich kon het voor haar wel uit.
En ik weet dat er nu aantal maatschappijen zijn waarbij je 30 kg aan ruim bagage mee mag nemen ipv de gebruikelijke 20-23 kg.
Had je zelf nog meer opties gevonden?
 
Wij hebben een mooie offerte ontvangen van Transpack. Dan betaal je slechts een deel van een container en betaalt per kuub. Ook wij nemen slechts wat kleine zaken mee en drie fietsen. Geen meubels of andere grote dingen.
 
Even een beetje opzoeken op Google. Er zijn genoeg verhuisbedrijven die expediteren en dat bijvoorbeeld in groepsverband doen. Je betaald dan maar een stukje van een container. In verhouding natuurlijk wel duurder. Wij hadden 5 kuub. 40 dozen, 2 fietsen en nog wat gitaarkoffers. Hazeleger heeft dat toen prma afgehandeld. Per post opsturen lijkt me lastig, want dan moet je zelf alles gaan inklaren en regelen.
 
Zo, m'n eerste post :) Wij vertrekken over 2 maanden naar Sydney. Weinig spullen mee te nemen en zeker geen container. Ben er zojuist achtergekomen via Hazeleger dat 15 standaard verhuisdozen ong. 1 kubieke meter is en dat vanuit NL naar Sydney (=duurste optie) de kosten via een verhuisbedrijf ong. 400 euro per kuub zijn.
 
Wij hebben ook wat offertes opgevraagd, maar we vragen ons af of het wel waard is om zoveel uit te geven voor het verschepen van onze spullen.
Ik denk dat we onze meubels en fietsen maar proberen te verkopen, en daar nieuwe te kopen.
 
Onze aanvraag is inderdaad in behandeling het is alleen nog wachten op de medicals van mijn zoon. Die zijn door gestuurd naar australie vanwege het B status. Verder hoeven ze geen info meer te hebben.. Spannend!

Ik heb wel wat rond gekeken.. Hazeleger rekent 355 euro per kuub. Hier zit alles bij inbegrepen, dus geen extra custums kosten e.d.
Ik wil geen meubels e.d meenemen alleen de klein spul maar vooral wat speelgoed van de kids e.d.
 
Wij hebben inmiddels een lijstje gemaakt van wat we wilden (lees: verleden tijd :) ) meenemen en wat dat gaat kosten. We hebben de Australische IKEA-app gedownload en komen tot de conclusie dat er veel in NL gaat worden verkocht en weinig mee naar Sydney. Kleine persoonlijke zaken en boeken gaan wel mee (en de kat, maar da's een andere topic)
 
De meeste mensen hier zijn volgens mij juist tot de conclusie gekomen om zoveel mogelijk vanuit NL/BE mee te nemen ipv hier te kopen.
 
De meeste mensen hier zijn volgens mij juist tot de conclusie gekomen om zoveel mogelijk vanuit NL/BE mee te nemen ipv hier te kopen.
ik denk dat dat afhangt van je gezinssituatie (geen kinderen bijv) en je huisraad in Nederland. Wij hebben niet echt heel bijzondere meubels enzo (en hechten daar ook niet zo aan) en dus is zo min mogelijk mee een goede optie voor ons. Maar ik kan me voorstellen dat dat bij anderen dus heel anders is.
 
Same here.. Maar sommige spullen die we daar niet kunnen kopen of die daar achterlijk duur zijn willen wij wel mee, zoals mountainbikes en nespresso apparaat.
 
Same here.. Maar sommige spullen die we daar niet kunnen kopen of die daar achterlijk duur zijn willen wij wel mee, zoals mountainbikes en nespresso apparaat.
:) wij waren in februari op bezoek in Sydney en waren idd verbaasd over hoe duur een (n)espresso apparaat is. Er gaat vnauit NL dus ook een koffieapparaat mee.
 
Back
Top