SPW/AIWCW

katie

New Member
Hoi Allemaal,

5 December heb ik mijn spullen opgestuurd naar het AIWCW voor de skills assessment. Naar mijn idee voldeed ik alle voorwaarden, een diploma SPW4 (deeltijd) en meer als 10 jaar ervaring in de jeugdpsychiatry, forensische psychiatry en een forensische jeugdinstelling. Door mijn ervaring heb ik HBO functies. Volgens AIWCW voldoe ik niet aan de eisen van de tweejarige opleiding in Australie. Naar mijn idee klopt dit niet.Zijn er mensen die een SPW hebben laten assessen bij de AIWCW?Of op een andere manier voor hun visa zijn gegaan?

Groetjes,
Kate
 
Balen van de afwijzing! Klopt het dat SPW een MBO-opleiding is? In dat geval is dat waarschijnlijk waarover ze zijn gevallen. In Australië zijn dit soort opleidingen universitair of "HBO". En ze willen vaak toch dat er 2 jaar universitair/HBO coursework is gedaan, ongeacht het werkniveau dat daar na bereikt is. Is het een idee om een verkort traject SPH te doen?
 
Ik heb destijds zowel mijn SPW als SPH diploma laten assessen (in combinatie). Mijn SPH diploma is assessed als Bachelor of social work en mijn SPW was hetzelfde als de "educational level of an australian Advanced diploma". Waarschijnlijkvolstaat dat laatste alleen waarschijnlijk alleen niet voor emigratie en heb je minimaal een Bachelor of Social Work. Een instelling als het AIWCW kijkt niet naar je werkervaring, maar puur naar je opleidingsniveau, ondanks dat je wel moet voldoen aan een bepaald uren aan werkervaring. Echter blijft het niveau van je opleiding doorslaggevend.
 
Hoi,

Bedankt voor jullie antwoorden...ik heb mijn diploma neergelegd tegen de eisen die op de AIWCW site staan en gekeken wat de eisen van de community and welfare worker zijn om in Australie te doen,  geen uni maar gewoon na high school en maar 2 jaar  :| dus heel vreemd dat ze zulke eisen hebben... ik zag ook dat roel op deze site precies dezelfde opleiding heeft gedaan (SPW 4) en wel is goedgekeurd door AIWCW... ik denk dat ik het met een agent ga proberen..
 
Back
Top