SS Queensland

hmva79

Member
Aangezien we onderhand al 4 1/2 maand zitten te wachten op de uitslag van SS victoria EN ze daar hebben aangegeven (al sinds juli) dat ze bezig zijn met het afronden van feedback van de industrie en ze mij in teruggemaild hebben geen timeframe te kunnen geven is de moed aardig in de schoenen gezakt. Op pomsinoz heb ik een social worker gezien die al sinds mei zit te wachten. Als ze ons straks nog langer laten wachten is mijn assessment verlopen en als het antwoord dan nog eens negatief zou zijn, dan kunnen we weer een hele tijd wachten!
Zoals jullie begrijpen zijn we onderhand een beetje moedeloos, eerst alle veranderingen van 23 sept en nu dit. We zitten nu te kijken om een regionale ss van queensland aan te vragen. Dan zullen we wel die van vic moeten sluiten (of weet iemand zeker dat ze geen contacten met elkaar hebben??  :wink: :evil:).
Bij de aanvraag voor Queensland vragen ze om bewijs van je financieen. Weet iemand of je daadwerkelijk dit moet laten zien middels je bankrekening afschrift? want het geld hebben we nu nog niet maar over een jaar wel. Zou een berekening van hoe je het bij elkaar gaat krijgen ook geldig zijn?
En heeft iemand een idee hoe lang het duurt voordat ze een uitkomst geven?
groetjes, Lenneke
 
Hoi Lenneke,
moeilike beslissing.
Maar hoe weet je, dat als je een ss bij queensland aanvraagt, je deze wel op tijd binnen hebt??
 
Ik ga ervan uit dat die zo'n 10 weken duurt. Bij vic kunnen ze niet zeggen of het nog een maand of een jaar duurt  :cry:
 
Idd lastige beslissing.. maar als jij zeker weet dat het nog maanden gaat duren met een SS van Vic, dan is het mss toch de moeite waard QLD te overwegen.. maar dan moet je wel 100% zeker zijn dat de wachtlijsten daar niet net zo lang zijn....
 
[quote author=alieNL link=topic=10521.msg148848#msg148848 date=1256727506]
Idd lastige beslissing.. maar als jij zeker weet dat het nog maanden gaat duren met een SS van Vic, dan is het mss toch de moeite waard QLD te overwegen.. maar dan moet je wel 100% zeker zijn dat de wachtlijsten daar niet net zo lang zijn....
[/quote]

Ja precies, dat bedoel ik..
Anders dan krijg je daar hetzelfde probleem, terwijl je mss wel heel dicht bij je vic visum zat, zonder het zelf te weten..
 
Yup, dat ben ik ook met jullie eens. Het is een beetje een achtbaan in mijn gedachten op het moment. Wat is wijsheid? We hebben voor dit moment besloten nog even af te wachten, ongeveer een maandje en dan een keuze te maken.
Heb nog geen antwoord van Queensland betreffende de wijze waarop je je funds moet bewijzen...daar hangt het natuurlijk ook wel vanaf.
Dank voor het meedenken!!
Groetjes
 
Bij ons heeft het 3 maanden geduurd voor we een antwoord kregen. Ik heb wel een bankafschrift moeten sturen (ingescand en gemaild) maar dit was nog niet helemaal voldoende en bleek ook niet leesbaar. Ik heb daarover toen een mailtje ontvangen uit QLD; En heb uitgelegd hoeveel we sparen en wanneer we ongeveer inschatten te kunnen gaan (al is het nu niet meer aan ons, door de nieuwste wijzigingen :cry:) en dat was okay.

Als je meer vragen hebt...shoot!

  :up:
Marika
 
Dank voor jullie reacties! Het heeft me toch wel tot nadenken aangezet en we hebben besloten om maar geen rare bokkensprongen te maken en toch maar gewoon te wachten..... Fingers crossed dat het toch voor het einde van dit jaar is dat we een outcome hebben!
 
Back
Top