Stage in Sydney

moniek

New Member
Hallo allemaal, Ik ben Moniek en ik ben 21 jaar. Voor mijn opleiding Commerciele economie; International Events, Music & Entertainment moet ik vanaf augustus 2007 stage lopen. Deze stage duurt vijf maanden. Ik ben op zoek naar een bedrijf in Australie (en dan met name in Sydney) die zich bezig houd met marketing/communicatie, evenementen en/of media.
Is er iemand die mij aan wat namen van zulk soort bedrijven en/of contactpersonen kan helpen (ik heb via internet al een aantal bedrijven gevonden, maar je kan er natuurlijk nooit genoeg hebben :smile:).

Alvast bedankt!

Groetjes Moniek
 
Ik weet niet wat voor bedrijven je allemaal al hebt gevonden, maar kijk ook eens naar de "Clubs" zoals "worker clubs" RSL's(Returned Servicemens League), Veteran Clubs, grotere Golf  en Bowling Clubs enz. Voorbeeld zoals Panthers in Penrith en Newcastle.

Die clubs spelen in  het sociale leven van Australie een belangrijke rol en organiseren ook vaak evenementen voor "the members and their guests". Ze staan vol met "pokies" (gokkasten) waar ze behoorlijke winst op maken, verschaffen goedkope, kwaitatief redelijk goede  maaltijden om het volk te trekken en bieden onderdak aan veel sub-clubs en organisaties (bridge clubs, health clubs, service clubs) die daar gratis of tegen een geringe vergoeding hun activiteiten onderbrengen.

De meeste van die clubs hebben allemaal een "event manager", die de activiteiten naar de club toe haalt en organiseert (pop en andere concerten, (amateur) toneel uitvoeringen, grote bingo competities enz.). Misschien niet het glamour werk waar je van droomt, maar wel interessant en heel goed om het sociale leven in Australie te leren kennen.
 
Bedankt voor je tip! Aan zulk soort bedrijven had ik zelf nog niet gedacht (En dat het niet zo glamouris is, dat maakt me helemaal niks uit, ik ben allang blij als ik een leuke stage kan vinden!) Ik had zelf vooral gezocht naar evenementenbureaus, theaters e.d. Maar hoe meer bedrijven ik kan vinden hoe groter mijn kansen zijn, ik ga je tip dus zeker gebruiken!
 
Ik zou als ik jou was eens kijken naar de evenementkant van de City of Sydney (government) en de activiteiten calender van Sydney.

Oa
Sydney festival (culturele festival, hele maand Januari)
Darling Harbour (vinden vaak evementen plaats)
NYE in Sydney
 
Taronga Zoo, Centennial Park of kijk eens op Citysearch.com.au voor bedrijven die dingen organiseren.

Succes
 
Back
Top