Stage lopen als verpleegkundige in QLD. Haalbaar??

tinus

New Member
Voor de opleiding verpleegkunidge. (Afstudeer)Stage (4e jaar mbo). In een ziekenhuis in Queensland. (omgeving brisbane) Hoe kun je dit het beste aanpakken?
Ik heb gehoord dat je een Occupational Trainee Visa (Subclass 442) moet aanvragen en het ziekenhuis hier dus ook de volledige meewerking moet bieden. Hoe kun je het best het ziekenhuis benaderen?  E-mail , Phone? Iemand hier voorbeelden van. Het liefst gebruik ik geen bemiddelingsbureau's omdat het veel te veel geld kost. (en altijd onbetaald, steken ze liever in eigen zak)  En daarom dus de vraag: Weet iemand of stage daar ook betaald kan zijn in de zorg? Studentenflat of ander soort appartament en eten moet ook betaald kunnen worden. Of kunnen zij daaraan meehelpen?


Alvast bedankt voor je reactie.
 
Hoi Tinus,

Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar heeft jouw de school waar je je opleiding volgt geen contacten? Zelf heb ik geneeskunde gestudeerd aan de VU en deze heeft ook contacten in het buitenland en meestal kunnen ook stageplekken geregeld worden. Ken je niemand uit je eigen opleiding die naar Australie geweest is op stage? Verder lijkt het me altijd handig als je zelf contact legt met het ziekenhuis waar je stage wilt gaan lopen ( en e-mail is hierbij erg makkelijk) vaak helpt het ziekenuis je met het regelen van het soort visum (ivm werkvergunning).

Heel veel succes!!!
Groetjes Marie
 
[quote author=Marie link=topic=7261.msg93181#msg93181 date=1182267298]
Hoi Tinus,

Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar heeft jouw de school waar je je opleiding volgt geen contacten? Zelf heb ik geneeskunde gestudeerd aan de VU en deze heeft ook contacten in het buitenland en meestal kunnen ook stageplekken geregeld worden. Ken je niemand uit je eigen opleiding die naar Australie geweest is op stage? Verder lijkt het me altijd handig als je zelf contact legt met het ziekenhuis waar je stage wilt gaan lopen ( en e-mail is hierbij erg makkelijk) vaak helpt het ziekenuis je met het regelen van het soort visum (ivm werkvergunning).

Heel veel succes!!!
Groetjes Marie


[/quote]

Ga ik uitzoeken. Bedankt voor het snelle antwoord.
 
Back
Top