Stage visum?

TravelGirl

Active Member
Hey mensen,

Ik ben zo blij! Ik mag voor 12 weken naar het buitenland en ik dacht meteen aan, je raadt het vast al: Australië!!
Ik heb een plek gevonden waar ik graag heen wil. Bij: Department of Parks and Wildlife Western Australia (DPW noem ik het even)
Ik moet alleen nog corresponderen met het bedrijf. Ik ben nu aan het kijken naar haalbaarheid.

Ik doe zelf een opleiding tot Bedrijfleider Dierverzorging en zit dan in leerjaar 4 (laatste jaar) en heb al veel stages gehad ook vrijwilligerswerk in Australië bij een Wildlife Park.

Maar nu zat ik te denken. Voor mijn stage in Canada was ik met een toeristenvisum binnen gekomen omdat mijn stage gelijk staat aan vrijwilligerswerk (ik krijg geen vergoeding en ook niks van accommodatie) en ik dus ook van het bedrijf zelf moest zeggen dat ik vrijwilliger was.
Maar de DPW is voor zo ver ik weet een overheidsinstantie dus kan ik moeilijk op een toeristenvisum komen ook al werk ik daar ook 100% vrijwillig en ik wil ook niet het risico nemen dat ik gepakt word en terug gestuurd wordt of iets.

Nu had ik opgezocht dat ik een WHV moet aanvragen. Alleen ik wilde die bewaren voor en andere keer, aangezien je die maar 1 keer kan aanvragen, dat ik zeg maar 1 jaar kan reizen en werken. Ik ben nu nog 20 en dus nog +/-9 jaar de tijd om met WHV te reizen.

Nu was mijn vraag, zijn er nog andere visums die ik zou kunnen krijgen/kopen?

Alvast bedankt,

Kimberley de Bruijn
 
Ik had al rondgekeken maar nog niet heel grondig omdat ik het heel druk met school heb deze week.

Ik zat tussen de visums te kijken en vroeg me af of ik deze zou kunnen aanvragen? Ik vraag (als ik mag komen) aan het bedrijf zelf nog voor de zekerheid welke ik moet hebben maar wil het al voorbereid hebben.

Ik had het over deze:

http://www.border.gov.au/Trav/Visa-1/400-
 
Ik kan alleen maar aanmoedigen om de WHV niet te gebruiken voor je stage. Was mij ookaangeraden door mijn baas toen, en heb er achteraf wel spijt van dat ik deze nu niet meer kan gebruiken :) Volgens mij is er een specifiek stage-visum, maar weet niet meteen welke. Ik dacht dat @Gwen deze ooit gebruikt had?
 
Dat visum is voor specifieke doeleinden, zo lees ik het tenminste. Dus zal niet voor jouw stage gelden. Er was inderdaad wel een stage visum, maar volgens mij is dat weer veranderd. Inderdaad het 442 visum is niet meer. Ik kan zo snel niks vinden via de wizard wat daarop lijkt. Misschien kun je eens een visumbureau bellen en vragen wat er mogelijk is.
You don't know if you don't try!
 
Bedankt voor het meedenken! Ja ik weet van Amerika en Canada dat je stage visums had. Dus ging er eigenlijk automatisch vanuit dat Australie die ook zou hebben. Maar verkeerd gedacht dus hahah :p

Naja als het WHV de enige optie is dan ga ik er hard over na denken. Zou t zonde vinden om zon mooie kans te laten schieten (als ik mag komen natuurlijk) maar aan de andere kant, ik zou er dan graag 100% of 200% (bij verlenging als dat lukt) van willen genieten!

Ik ga idd even een visumbureau vragen, goeie tip!
 
Waar ga je precies stage lopen? Is het in rural gebied? Zou je je stage niet kunnen laten aftekenen als farmwork als je er nog een paar weken vrijwilligerswerk aan vast plakt en zo een 2e WHV veilig stellen? De definitie van farmwork wordt soms nogal ruim genomen. Ik ben niet zo thuis in de WHV, maar dit was zomaar een gedachte.
 
Nou ik loop (als ik aangenomen word) stage van 12 september tot en met 9 december, dus 12 weken ongeveer.
En dit zou zijn in Perth bij Department of Parks and Wildlife. Dit is een overheidsinstantie die belast wordt met de uitvoering van de staats behoud en milieu wet- en regelgeving.

Ik zit helaas vast aan school, anders had ik er een jaar van kunnen maken. En ik dacht dat je WHV precies 1 jaar geldig was en als je dan een 2e whv mag aanvragen deze ook precies een jaar (aaneengesloten op WHV 1) geldig is.
 
En ik dacht dat je WHV precies 1 jaar geldig was en als je dan een 2e whv mag aanvragen deze ook precies een jaar (aaneengesloten op WHV 1) geldig is.

Een WHV is inderdaad voor 1 jaar en als je 3 maanden specifiek werk doet, kun je een 2e WHV voor een jaar aanvragen, dit hoeft niet aaneengesloten zijn op je eerste maar je moet niet ouder zijn dan 30.
 
Ooh, ik dacht dat die 2e WHV dan aan moest sluiten op je eerste jaar.

Ik weet niet of Department werk ook meetelt? De beschrijving van mijn taken was vooral protcollen schrijven en veldwerk. Ik denk niet dat ze dat meerekenen. Want het moet toch landbouw/agrarisch werk zijn?
 
En wat zeiden de professionals? Heb je al met iemand gebeld bij een emigratiebureau?
En niet geheel onbelangrijk, heb je de beoogde instantie waar je wilt stage lopen al benaderd?
 
Last edited:
Ik heb eigenlijk nog helemaal niks kunnen doen door belangrijke examens. Morgen heb ik mijn laatste examen en dan kan ik eigenlijk pas weten of ik eigenlijk wel op buitenlandstage kan. Ik ga zometeen mijn stage verzoek die ik naar Canada heb gestuurd aanpassen en dan laat ik die nog even door mijn vader controleren en dan stuur ik hem op!

@Kims ik ga even rondkijken

Heel erg bedankt allemaal voor het meedenken!
 
Ik heb toch even opgezocht, huiswerk ontwijkend gedrag :p .

Ik dacht zelf dat ik misschien in aanmerking kon komen met de 2e WHV, zie dikgedrukte:
" Examples of eligible specified work: (Hier bedoelen ze toch specifiek werk die in aanmerking komt?)

  • picking fruits on an orchard
  • feeding and herding cattle on a farm
  • horse breeding and stud farming
  • landscaping the grounds of a construction/house site
  • painting the interior/exterior of new buildings
  • conservation and environmental reforestation work
  • zoo work involving plant or animal cultivation
  • erecting fences on a construction site
  • scaffolding.
Maar ik werk niet in een dierentuin.

Dit is de functieomschrijving:
" The Department of Parks and Wildlife protects and conserves the State’s natural environment on behalf of the people of Western Australia. Applications have been received from students so this form is being completed as required. Research skills:Fieldwork in harsh and remote environments,Data analysisReport writing Student will be working on an interdependent research project, which will be supervised by a Research Scientist. The work will include field trips, data gathering and analysis and report writing.The student needs to know English reading and writing skills, basic biology skills. 0900 to 1700 The student will be supervised by me, he will complete experimental fieldwork, analyse the data, and produce a report on this work. Myself and a Technical Officer in our Department will supervise and guide him through the work.There is no accommodation offered – no capability for this."
 
Je moet eerst een WHV hebben gehad om in aanmerking te komen voor dat extra jaar. De omschrijving die je toevoegt, geeft aan hoe je een 2e WHV kunt krijgen. Wat de eisen zijn.
Dit is dus helaas niet op jou van toepassing.
Die omschrijving, tja alles leuk en aardig, maar nemen ze buitenlandse studenten aan voor een stage, dat zou je vraag moeten zijn.
Canada lijkt een stuk gemakkelijker geloof ik.
 
Hou er ook rekening mee dat je dat specifieke werk in de "regional areas" doet die met postcodes worden aangegeven onder de link, @TravelGirl . Als dat zo is, zou je in principe in aanmerking kunnen komen. Neem anders voor de zekerheid contact op met de department of Immigration om het te checken.
 
Ja ze nemen Internationale mensen aan. Dit is van Stagemarkt, een officieel erkende Nederlandse site waar bedrijven/organisaties lid van kunnen worden en een crebo nummer krijgen, wat betekend dat ze geaccrediteerd zijn.
En er is al een Nederlandse MBO dierverzorging Niveau 4 student daar geweest.

Ja ik ga vandaag even alles goed zoeken en doen! Bedankt
 
Back
Top