Stap 1..en dan?

sjoerdsan

New Member
Hey all,

We zijn net nieuw op het forum, dus als dit onderwerp bij een verkeerde categorie staat..sorry!

Mijn vriend en ik willen heel graag emigreren en zijn in dubio of we een migratiebureau moeten inschakelen. ER zijn nl toch veel negatieve berichten zijn over deze bureaus, en alles zelf regelen moet lukken lijkt me.
De website immi.gov.au biedt wel enige houvast, maar mij is nog niet duidelijk waar ik moet beginnen.
Wat is nou stap 1 in het hele proces van Skilled migration? Kunnen we zelf testen of we in aanmerking komen voor een Skilled migration visum? En dan?
Ik hoop dat iemand wat duidelijkheid kan scheppen  :smile:

grtjs
sandra
 
Thanks Michiel!  :smile:
Ik maak er uit op dat een Australisch buro veelal 'beter' is en dat we er goed aan hebben gedaan weg te gaan bij het Migration buro Amsterdam na het eerste (gratis) gesprek  :up:
Maar nu? Het is me nog niet duidelijk what to do next? (Go Matilda bellen en go from there... of zelf beginnen..maar hoe/wat eerst)
 
Begin bij het begin met de website van immi.gov.au Doe eerst zelf die puntentest en kijk of je beroepen op de lijst staan (Occupations in Demand list).  Dan verzamel je al je papierenhandel voor een skills assessment (afhankelijk van je beroep zijn de eisen van de assessing authority anders) en dan (als je de uitslag binnen hebt) verzamel je wat je nodig hebt voor de visum aanvraag.
Wij hebben het zelf gedaan, goed voor ons engels en goed om te begrijpen hoe dingen werken in Australie. Met gezond verstand, redelijk engels en Xpdite / emigratie pagina (wat er toen wij emigreerden nog niet was) moet je een heel eind kunnen komen, dunkt me. Het bespaart je in ieder geval geld.
Als je toch liever mocht kiezen voor een buro, inderdaad zou ik een Australisch buro kiezen. Die moeten geregistreerd zijn om te practiseren en horen zich dus continu bij te scholen om op de hoogte te zijn van alle nieuwe ontwikkelingen.
Succes,
Leah
 
Hoi Sandra,
Wij hebben het boek Living and Working in Australia via internet besteld. Was een tip van iemand hier op het forum. Hier staat ook veel info in. Wij hebben zelf een contract gesloten met een bureau en zij er tot nu toe (net begonnen) erg blij mee (move 2 australia). Het hangt denk ik van het soort visum af of je het wel of niet moet doen en de hoeveelheid tijd die je er in wilt steken tov de kosten.

Veel leesplezier hier!
Dijnnas
 
hey,
Dank voor de tips. Ik heb net het boekwerkje gelezen van de immi.gov.au site en heb contact opgenomen met move2australia. Ik zag dat je ook employment references moet meesturen om een visum aan te vragen. Ik ben net begonnen bij een nieuwe werkgever en die wordt vast niet blij als ik van mijn plannen vertel.... :|

Wat gaaf trouwens om alle verhalen te lezen van mensen die al in Australië zitten of bijna gaan!
 
Je moet een heleboel verzamelen. Ons huis heeft op zijn kop gestaan op zoek naar diploma's etc. Referenties zijn erg belangrijk in Australie en worden ook soms gebeld voor info. In NL stelt het iets minder voor.

Ja, leuk he om alles te lezen. Je leert er zo veel van. Gewoon wat tpoics openen en bijlezen, daar leer je het meest van hier.
 
Hay Sandra,

Wij zijn ook net begonnen met het aanvragen voor een visum. maar wij hebben een emigratie buro in de arm genomen die ons veel heeft vertelt en die helpt ons nu met de hele papier winkel. Vraag daar maar eens wat ze voor je kunnen doen. Move2australia heet dat buro en die mensen zijn echt geweldig. Die nemen je een hoop zorgen van de af en die weten ook precies de weg die je moet belopen. Sucses met alles. en veel plezier hier. Gr Pat
 
Wij hebben het ook zelf gedaan. Mijn vriend heeft het eeste werk gedaan en het meeste uitgezocht. Ik was meer degene die dingen aanvroeg bij de gemeente en op ging halen en de gecertificeerde kopieen bij de notaris regelde enzo ;) Heb wel veel gelezen en het is zeker alleen te doen. Als je weet of je beroep op de SOL lijst staat en je weet dat je voldoende punten hebt, kun je al een skills assessment gaan doen. Je hebt niet perse een bureau nodig om te kijken of je in aanmerking komt voor emigratie. Het is iets meer uitzoekwerk als je het zelf doet, maar het is zeker te doen!

Move2australia is in ieder geval wel een goed bureau! Fijne is ook dat Rob en zijn gezin zelf de hele handel ook mee heeft gemaakt, en dichter bij het vuur zit, omdat hij in Oz woont.
 
Back
Top