Je hele papierwinkel moet naar Berlijn. Ik zou aanraden dat aangetekend te versturen, dan weet je tenminste zeker dat het goed aankomt. Ook zou ik overal een kopie van maken. Wij hebben alles gekopieerd en ook een digitale kopie bewaard. Als je namelijk in Australië bent vragen ze voor dingen als huur applications en Medicare inschrijvingen dingen die je ook in je dossier hebt zitten. Is gewoon handig om alles op één plek te hebben dan zodat je snel kunt schakelen. Ons huur application dossier was daarom relatief weinig werk bijvoorbeeld.
De papierwinkel gaat dus naar Berlijn, maar als je vragen hebt moet je bellen met het European Service Centre welke weer in Engeland zit.
Het makkelijkste is inderdaad om te trouwen omdat dat een gedeelte van het papierwerk wegneemt. Het scheelt niet heel veel, want je moet nog steeds aantonen dat je relatie duurzaam is en dat jullie al ruime tijd bij elkaar zijn, maar alle beetjes helpen.
Hier heb ik beschreven wat wij allemaal meegestuurd hebben. Je had het misschien al gevonden, maar just in case
Ik denk dat de meest ingewikkelde voor jullie wordt om aan te tonen dat ondanks dat jullie niet samen gewoond hebben, jullie wel echt een relatie hebben. De eis is namelijk geloof ik dat je tenminste 12 maanden voorafgaande aan de visumaanvraag samen op hetzelfde adres gewoond moet hebben. Uitzonderingen zijn mogelijk, maar zoals altijd met uitzonderingen is dat dan weer extra werk. Ik denk dat een gedetaileerde beschrijving van jullie relatie zeker een goed document is om toe te voegen. Wij hebben deze onafhankelijk van elkaar geschreven en mijn verhaal was 6 pagina's lang (ik ben nogal lang van stof zoals je kunt zien

).
Succes!