Stapels papieren

Annely

New Member
Hi Allemaal,

Geweldig hoe iedereen elkaar helpt op dit forum! Thanks voor alle informatie tot nu toe. Ik zit momenteel letterlijk tussen alle papieren, we gaan proberen alles voor 1 augustus in te dienen in Berlijn!
Ook ik loop natuurlijk tegen een aantal dingen op... We hebben zoveel papier werk, niets mag ingebonden worden of aan elkaar geniet. Hoe houden jullie een beetje duidelijke orde als je het opstuurt? Mogen paperclips? En nog een vraag, samen met mijn (australische;)) vriend hou ik een online dagboek bij met foto's en leuke fun facts vanaf het allereerste moment dat wij elkaar leerden kennen tot en met vandaag. Mijn vriend heeft zoiets, die bekijken ze bij de ambassade maar online, ik vertrouw het niet, raden jullie aan het gehele dagboek uit te printen? Wij wonen nu anderhalf jaar samen, helaas geen bewijs van de eerste 6 maanden dat we daadwerkelijk samenwonend waren, de huisbaas wist niet dat we hier samen in zijn huis zaten... iemand een idee om dit toch aan te kunnen tonen? Weinig post van ons samen in dit half jaar... Heel moeilijk om bewijzen te vinden..:(

Many many thanks!
 
We hebben zoveel papier werk, niets mag ingebonden worden of aan elkaar geniet. Hoe houden jullie een beetje duidelijke orde als je het opstuurt?

Doe alles in snelhechters met een voorblad en inhoudsopgave :) Dat is niet inbinden toch.. Ze kunnen elk blaadje eruit halen als ze willen.
 
Hoi Annely,

Wat je online dagboek betreft, print een paar pagina's (een paar uit het begin, ergens in het midden, paar uit het eind) en zet erbij dat het hele dagboek via de link te bekijken is.

Hebben jullie abonnementen etc. die op hetzelfde adres geregistreerd staan? Dat kan je ook gebruiken als bewijs dat je samen een huishouden deelde. Het hoeft niet eens per se in allebei jullie naam te staan, idealiter wel natuurlijk, maar zo kunnen ze toch zien dat jullie allebei in hetzelfde huis woonden.

Ik heb mijn aanvraag toendertijd net zoals Gwen al voorstelde ingeleverd in een map met inhoudsopgave en verder alles in snelhechters. Ik heb er geloof ik zelfs de DVD van ons trouwen bijgedaan maar die kregen we gewoon weer retour, haha!
 
Wij hebben de boel in enveloppen aangeleverd, 1 per categorie. Met een inhoudsopgave er bij. Kijk ook eens in je oude bankafschriften, emails, etc. Succes!
 
Hoi Annely,

Ik hoop dat je je visum voor 1 Augustus hebt kunnen inleveren zo niet hier nog wat tips. Ik ben zelf naar Berlijn gegaan om het persoonlijk in te leveren. Dit levert niks extra's op, behalve een leuk stedentripje:) Ik had alles in een map gedaan en dan kunnen ze het er zelf uithalen als dat nodig is. Verder zou ik alles wat je aan bewijs hebt erbij doen. E-mail, misschien post, telefoon records (kun je gewoon aanvragen bij je provider), een paar foto's (zelf heb ik er 10 bij gedaan, ook met zijn en mijn familie en achterop gezet wie en wat er op de foto staat), andere rekeningen op jullie naam. Misschien hebben jullie een gezamenlijke bankrekening? Ik weet dat het veel werk is, maar het is het waard! 27 februari heb ik mijn visum aangevraagd en 1 augustus was hij goedgekeurd! Succes ermee!
 
Hoi Annely,

Ik hoop dat je je visum voor 1 Augustus hebt kunnen inleveren zo niet hier nog wat tips. Ik ben zelf naar Berlijn gegaan om het persoonlijk in te leveren. Dit levert niks extra's op, behalve een leuk stedentripje:) Ik had alles in een map gedaan en dan kunnen ze het er zelf uithalen als dat nodig is. Verder zou ik alles wat je aan bewijs hebt erbij doen. E-mail, misschien post, telefoon records (kun je gewoon aanvragen bij je provider), een paar foto's (zelf heb ik er 10 bij gedaan, ook met zijn en mijn familie en achterop gezet wie en wat er op de foto staat), andere rekeningen op jullie naam. Misschien hebben jullie een gezamenlijke bankrekening? Ik weet dat het veel werk is, maar het is het waard! 27 februari heb ik mijn visum aangevraagd en 1 augustus was hij goedgekeurd! Succes ermee!

Spannend! Ik heb mijne ook op die dag ingeleverd en is per 1 maart geregistreerd dus ben nu extra benieuwd of mijn partnervisum deze week komt!
 
Hoi Annely,

Ik hoop dat je je visum voor 1 Augustus hebt kunnen inleveren zo niet hier nog wat tips. Ik ben zelf naar Berlijn gegaan om het persoonlijk in te leveren. Dit levert niks extra's op, behalve een leuk stedentripje:) Ik had alles in een map gedaan en dan kunnen ze het er zelf uithalen als dat nodig is. Verder zou ik alles wat je aan bewijs hebt erbij doen. E-mail, misschien post, telefoon records (kun je gewoon aanvragen bij je provider), een paar foto's (zelf heb ik er 10 bij gedaan, ook met zijn en mijn familie en achterop gezet wie en wat er op de foto staat), andere rekeningen op jullie naam. Misschien hebben jullie een gezamenlijke bankrekening? Ik weet dat het veel werk is, maar het is het waard! 27 februari heb ik mijn visum aangevraagd en 1 augustus was hij goedgekeurd! Succes ermee!


Waaauw wat snel allemaal! Top Gefeliciteerd!! Als die van mij er ook 6 maanden over doet, spring ik een gat in de lucht :) Wij gaan in november. Ik ga in eerste instantie op een toeristen visum en hoop stiekem dat ie in januari wordt toegekend. Dan vlieg ik naar NZ en een week later weer terug. Anders ga ik naar Singapore en hier 2 maanden werken en dan vast in deze periode.......

Ik heb hem hier nog liggen, vandaag allemaal tabbladen tussen de verschillende "hoofdstukken" gedaan, per onderdeel een inhoudsopgave en schuif het maar 1 plastic mapje in. Jij hebt het in een map met gaatjes gedaan? Ik heb bijna 200 pagina's totaal, inclusief alle officiële papieren. Dat zegt natuurlijk niets, maar we hebben uiteindelijk alle huisbazen statements laten schrijven en ondertekenen, onze rekeningen naast elkaar gelegd, vliegtuigtickets die we voor elkaar betaald hebben tot aan Ikea aankopen, facebook history van ons samen, ons online dagboek van dag 1, een complete samenvatting van skype, smsjes en whatsapp toen we 12 weken zonder elkaar moesten, gezamenlijke rekening die we (pas) in mei hebben geopend, mijn VOG alvast en een heeeeeeeleboel meer. Alles gemarkeerd en uitleg gegeven. We zouden er niet bij kunnen als dit nog wordt afgewezen o_O :)

Waar ga je wonen Ym??
 
Het is bij mij uiteindelijk best snel gegaan. 27 Februari heb ik mijn visum ingeleverd en twee maanden later kreeg pas bericht voor mijn medicals en vier en halve maand na aanvraag hoorde ik pas van mijn caseofficer. Ik dacht dat het echt lang ging duren, maa twee weken later kreeg ik mijn visum.
Je mag idd op een toeristen visum naar aus, maar jammer dan datje niet mag werken. Als ik het zo lees heb je al heel wat bewijs bij elkaar gekregen. Grote kans dat je hem krijgt, alleen jemoet geduld hebben. Maar als je hem hebt is het hetzo waard! Ik ga in de Gold Coast wonen:) Succes en hoe sneller je het inleverd hoe sneller jehem hebt!
 
Het is bij mij uiteindelijk best snel gegaan. 27 Februari heb ik mijn visum ingeleverd en twee maanden later kreeg pas bericht voor mijn medicals en vier en halve maand na aanvraag hoorde ik pas van mijn caseofficer.
heeft jouw CO je dan niet gevraagd om je medicals of bedoel je wat anders?
 
Oops sorry, helemaal vergeten te reageren! Mijn co heeft mij niet om medicals gevraagd maar iemand van the familie migration team. Dat stond onderaan de e-mail. Heel vreemd dat ik zo lang moest wachten op mijn co.
Wat goed dat het de deur uit is! Dat is ook weer gedaan, nu afwachten. Ik duim met je mee!
 
Spannend!! Ik heb mijn aanvraag 22 juli op de post gedaan (in Duitsland, wij wonen vlak bij de grens), kon via track&trace zien dat het de volgende dag bezorgd was, en op 5 augustus kreeg ik een mail dat mijn visum aanvraag ontvangen was op de 24e. In deze mail vroeg de CO ook om een telefonisch interview, dit hebben we 8 augustus gedaan.
 
Spannend!! Ik heb mijn aanvraag 22 juli op de post gedaan (in Duitsland, wij wonen vlak bij de grens), kon via track&trace zien dat het de volgende dag bezorgd was, en op 5 augustus kreeg ik een mail dat mijn visum aanvraag ontvangen was op de 24e. In deze mail vroeg de CO ook om een telefonisch interview, dit hebben we 8 augustus gedaan.

Je kreeg dus exact 2 weken na het posten bericht, ik heb al een paar keer mijn creditcard online gecheckt of het bedrag al was afgeschreven als een soort van teken van ontvangst haha, maar helaas nog niets veranderd. Duurt dit lang?

Hoe is het telefonische interview verlopen??
 
FF gekopieerd uit mijn eigen lastavaza

" Op 8 augustus kwam het telefoontje vanuit Berlijn, of nouja telefoonTJE, we hebben ruim 40 minuten aan de lijn gehangen :eek: Aan de ene kant de 'oude' en 'nieuwe' CO en aan de andere kant wij tweeen. De vrouw die de vragen stelde was best aardig, maar toch vond ik het niet zo leuk om de hele tijd het gevoel te hebben dat ik mezelf moest verdedigen. Ze vroeg bijvoorbeeld wat ik ga doen als het leven in Australie me tegen zou vallen, omdat ik nog zo jong ben (ik ben 26, vind het wel tegenvallen hoe jong ik ben ;) ) en nog niet gewerkt heb hier. En wat we van plan zijn te doen mocht het visum niet toegewezen zou worden. Aan het eind van het interview bedankte ze ons dat we zo snel al tijd hadden voor het interview, dat ze het belangrijk vinden dat visas zo snel mogelijk geprocessed kunnen worden tot ze op de wachtlijst voor grant belanden. Maar verder niet echt een indicatie voor hoe het verder zal gaan, alleen dat ze nu verder gaan met de assessment van de relatie...
"

Het bedrag werd super snel afgeschreven, echt iets van 3 dagen nadat ik het gepost had, dus voordat ik ook nog maar iets gehoord had qua bevestiging of wat dan ook.
 
Het bedrag was afgelopen vrijdag afgeschreven. Kreeg vanochtend een bevestiging met case nummer en al een mailtje dat ik mijn medicals binnen 28 dagen moet voltooien!

Jeaaaj, nog nooit zo blij geweest naar een dokter te moeten ;)
 
FF gekopieerd uit mijn eigen lastavaza

" Op 8 augustus kwam het telefoontje vanuit Berlijn, of nouja telefoonTJE, we hebben ruim 40 minuten aan de lijn gehangen :eek: Aan de ene kant de 'oude' en 'nieuwe' CO en aan de andere kant wij tweeen. De vrouw die de vragen stelde was best aardig, maar toch vond ik het niet zo leuk om de hele tijd het gevoel te hebben dat ik mezelf moest verdedigen. Ze vroeg bijvoorbeeld wat ik ga doen als het leven in Australie me tegen zou vallen, omdat ik nog zo jong ben (ik ben 26, vind het wel tegenvallen hoe jong ik ben ;) ) en nog niet gewerkt heb hier. En wat we van plan zijn te doen mocht het visum niet toegewezen zou worden. Aan het eind van het interview bedankte ze ons dat we zo snel al tijd hadden voor het interview, dat ze het belangrijk vinden dat visas zo snel mogelijk geprocessed kunnen worden tot ze op de wachtlijst voor grant belanden. Maar verder niet echt een indicatie voor hoe het verder zal gaan, alleen dat ze nu verder gaan met de assessment van de relatie...
"

Het bedrag werd super snel afgeschreven, echt iets van 3 dagen nadat ik het gepost had, dus voordat ik ook nog maar iets gehoord had qua bevestiging of wat dan ook.

Wat spannend zeg! Een telefonisch interview...ik heb er nog nog niets over gehoord, alleen m'n medicals dus nu....
 
Back
Top