Stat Decs

shelley

XPdite Sponsor
Mijn schoonmoeder werkt bij de overheid in Australie en haar vriendin is Minister for Immigration. Ze heeft met haar gesproken over mijn visum aanvraag en ze zegt dat er zo te horen geen reden moet zijn waarom ik geen visum zou krijgen. Dat is goed nieuws voor mij, maar ze had wel wat te melden wat voor anderen misschien nog nuttig is. Dit met betrekking op Statuatory Declarations:

“She said you should not have any problems, but did point out that whilst two is the minimum - the more you can get the better. In fact she also mentioned the genuine ones are obvious because they often have funny little bits in. She also said it was the Stat Decs that often make or break the application. She said if it is too factual or staid, it may seem false.”
 
Ik begrijp niet zo goed waar je het over hebt, en met mij misschien anderen ook niet......

Wat zijn stat decs??? Bedoel je state sponsorship bij een SIR visum? Vast niet....
 
Bij een partner visum aanvraag moet je 2 Statuatory Declarations indienen. Dit houdt in dat minimaal twee personen met Australische nationaliteit in een officiele statement moeten aangeven dat jij en en partner een 'echte' relatie hebben. Er staat een hoge boeten op het vervalsen van zo'n document en moet in het bijzijn van bevoegde personen getekend worden.

Blijkbaar het je dit dan bij een SIR visum niet nodig.
 
[quote author=Carmen link=topic=1431.msg12055#msg12055 date=1112260208]
Ik begrijp niet zo goed waar je het over hebt, en met mij misschien anderen ook niet......

Wat zijn stat decs??? Bedoel je state sponsorship bij een SIR visum? Vast niet....


[/quote]Het hier om formulier 888 kan je downloaden op de Immigratie site
se schrijven hier over
Form  888 Statutory declaration by supporting witness in respect of an application to remain permanently in Australia on spouse or interdependency grounds

Gr. Ton en Ineke :wink:
 
[quote author=shelley link=topic=1431.msg12054#msg12054 date=1112258978]
Mijn schoonmoeder werkt bij de overheid in Australie en haar vriendin is Minister for Immigration. Ze heeft met haar gesproken over mijn visum aanvraag en ze zegt dat er zo te horen geen reden moet zijn waarom ik geen visum zou krijgen. Dat is goed nieuws voor mij, maar ze had wel wat te melden wat voor anderen misschien nog nuttig is. Dit met betrekking op Statuatory Declarations:

“She said you should not have any problems, but did point out that whilst two is the minimum - the more you can get the better. In fact she also mentioned the genuine ones are obvious because they often have funny little bits in. She also said it was the Stat Decs that often make or break the application. She said if it is too factual or staid, it may seem false.”
[/quote]

Is the vriendin van je schoonmoeder Amanda Vanstone???  :-o


Als je een spouse visum in Berlijn aanvraagt, heb je officieel geen statdecs nodig als je al minstens een jaar samenwoont, en genoeg bewijs daarvan hebt. Wij hebben er toch een bijgedaan, van mijn vader die ozzie citizen is. Dit heeft hij wel bewaard na het interview.
 
Ze heet Kendall en werk in Senator Vanstones office. Heb ik het verkeerd begrepen en is zijn niet Minister for Immigration, maar werk voor de Minister for Immigration denk ik.
 
Back
Top