State sponsored, hoelang tot antwoord van staat?

Marika

XPdite Sponsor
Wij hebben al zo'n maand geleden (17 maart) een aanvraag gedaan voor sponsorship van Queensland. Dat het 3 maanden zou duren tot we antwoord zouden krijgen hadden ze ons telefonisch al meegedeeld maar we zouden wel een melding van ontvangst op de mail krijgen.
We hebben gemaild of onze envelop ontvangen is maar het antwoord gekregen dat het erg druk is, dat was ook te verwachten.. Maar toch wil ik graag weten of de post is aangekomen anders zitten we voor niks te wachten en veranderd DE lijst misschien ondertussen. TNT kan een onderzoek starten maar kan ook 2 maanden duren. Kortom: iemand ervaring??

  :smile:
Marika
 
Drie jaar geleden, victoria, was 10 weken.  Nog steeds niet duidelijk hoeveel vertraging onze agent hierin veroorzaakte...
 
Bij mij duurde het in 2007 van 17-9 tm 28-11, dus zo'n 8 weken. Geen agent wel de staat Victoria.

Chantal
 
Wij hebben op 3 maart een aanvraag gedaan bij Vic
en 30 maart pas een ontvangstbevestiging gekregen.

In verband met de vele aanvragen bij de verschillende staten kan het
dus even duren voordat je een ontvangstbevestiging krijgt.

Groetjes Jenny
 
Op een ander forum lees ik dat de wachttijden op het moment flink toenemen voor die staten.

Wij hadden het geluk dat we al een paar keer contact hebben gehad met de mensen van Tas.
Onze SS was ook in een kleine week geregeld.
Tasmanie heeft op het de deur even gesloten voor een internal review of policy.
Wij waren net op tijd voor de aanvraag.

Cheers Axel
 
Onze aanvraag voor sponorship van SA is daar ontvangen op 18 maart, vanaf dan is de pocessing time 6 - 8 weken (was een paar weken geleden nog 4 weken). Onze documenten waren trouwens binnen een week bij SA binnen.
 
Bedankt allemaal voor jullie reacties :up: Ik denk dat ik toch maar via TNT laat checken of het is aangekomen en misschien nog maar een x bellen? Valt me op dat alle reacties van ontvangst sneller waren! Of zou Queensland extra druk zijn :-(
Het is nu zowat een maand geleden?!

Nog even de lijst bekeken op de site van Queensland - laatst geupdated 3 maart - gelukkig stond het beroep er nog op! Dus zelfs al is onze aanvraag niet aangekomen, dan kan het nog...

  :smile:
Marika
 
Vanacht gebeld met het bureau in Queensland: ze zijn nu pas bezig met het verwerken van de aanvragen van begin maart ( wij hebben 17e ingestuurd). En dat is dan alleen nog om te laten weten dat je post is aangekomen en er een nummer aan te hangen. Daarna duurt het nog een aantal maanden.

Gelukkig wilde degene die ik aan de telefoon had wel even kijken of onze post er lag ...en ja, het was er!

Dus nu gaan we geduldig afwachten :nails: :music: :read: :dishes:

  :smile:
Marika
 
HOI
Het ging bij ons echt super snel. Half maart alles ingestuurd voor Sponsered SA. 3 april Visum granted en 11 juni  :up: :congrats:vertrek naar SA. Wij hadden wel Move2Australia, die ons fantastisch hebben geholpen. Zo zie je maar dat een goed emigratie buro met de juiste contacten op de juiste plaats veel voordeel heeft helemaal toppie.
 
18 maart was alles compleet binnen bij SA government en vandaag 23 april is sponsorship approved, 5 weken duurde het dus bij ons.
 
[quote author=uptoaustralia link=topic=9947.msg137373#msg137373 date=1240511807]
Hoi Marika,

Wij hebben sponsorship van South Australia, 25 juni '08 ingediend via M2A en 23 juli '08 akkoord.http://uptodownunder.punt.nl/?r=1&id=429746 SA schijnt wel vrij vlot te werken in vergelijing met veel andere staten. Succes met de aanvraag!


Marc
[/quote]

SA gaat inderdaad als een speer.
Wij wachten nog op Vic...
 
Wij hebben nog niets gehoord van onze sponsoring door WA. Is gelukkig ook niet meer nodig, hebben een visum. Maar de wachttijden zijn in notime opgelopen van 4 tot 6 weken naar 3 maanden. We zullen ons sponsor plekje open laten voro een ander die het harder nodig heeft  :smile:
 
De Manager Skilled Migration van Queensland heeft laten weten dat de behandelingstijd momenteel tussen 8 en 10 weken ligt en dat dit verder kan oplopen.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
[quote author=Rob Breumelhof link=topic=9947.msg137439#msg137439 date=1240606166]
De Manager Skilled Migration van Queensland heeft laten weten dat de behandelingstijd momenteel tussen 8 en 10 weken ligt en dat dit verder kan oplopen.
[/quote]

Inmiddels hebben wij die informatie ook ontvangen via de mail. We hebben nu een nummer toegwezen gekregen dus de boel is officieel in gang gezet.

Al denk ik idd dat ik maar uitga van een langere wachttijd, voor het toewijzen van een nummer hadden ze ook een week aangegeven maar werden uiteindelijk wel 3 a 4 weken :lol:
 
Heeft iemand enig idee hoelang het momenteel duurt voor Victoria?
En klopt het dat je binnen twee maanden na een goedkeuring je visum moet aanvragen?
Groetjes,
 
[quote author=hmva79 link=topic=9947.msg138132#msg138132 date=1241683101]
Heeft iemand enig idee hoelang het momenteel duurt voor Victoria?
En klopt het dat je binnen twee maanden na een goedkeuring je visum moet aanvragen?
Groetjes,
[/quote]

Circa 10 weken vanaf de datum dat je een bevestiging van Vic hebt gekregen.

Voor wat betreft je 2e vraag, het antwoord is Ja, dit haalde ik van de website van Vic:

If you are successful in gaining State nomination, the offer will be valid for 60 days from when you receive your result email. In this time, if you haven’t already, you must lodge your visa application with DIAC (Department of Immigration and Citizenship).

Groetjes,

Jenny
 
[quote author=rené en Sas link=topic=9947.msg137175#msg137175 date=1240312972]
HOI
Het ging bij ons echt super snel. Half maart alles ingestuurd voor Sponsered SA. 3 april Visum granted en 11 juni  :up: :congrats:vertrek naar SA. Wij hadden wel Move2Australia, die ons fantastisch hebben geholpen. Zo zie je maar dat een goed emigratie buro met de juiste contacten op de juiste plaats veel voordeel heeft helemaal toppie.

[/quote]

Er is hier enige onduidelijkheid die ik hierbij graag wil toelichten. De werkelijke wachttijd bij Immigration SA was maar 1 werkdag.

Op woensdag 18 maart 2009 is de schriftelijke aanvraag voor sponsoring door de ‘State Government’ bij Immigration SA afgeleverd en na ons verzoek diezelfde avond om voorrangverlening hebben wij op donderdag 19 maart 2009 de toezegging tot ‘State Sponsorship’ ontvangen. Direct hierop volgend hebben wij ’s avonds de nieuwe visumaanvraag ‘online’ bij DIAC ingediend en twee weken later is het visum toegekend.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
@ Rob, Rene & Sas:
Om wat voor visum gaat het hier dan? Wij hebben inmiddels state sponsorship van SA en gaan voor een provisional 475 visum. Op immi.gov.au staat dat de gemiddelde verwerkingstijd hiervoor 7 maanden is, maar het is jullie blijkbaar in 2 weken gelukt. Hoe hebben jullie dat zo snel voor elkaar gekregen? En hebben jullie misschien een advies voor ons om dat ook zo snel voor elkaar te krijgen? Wij horen het heeeeeeeel graag van jullie.......

Groet,

Sambo
 
[quote author=Rob Breumelhof link=topic=9947.msg138391#msg138391 date=1242188959]
ons verzoek diezelfde avond om voorrangverlening hebben wij op donderdag 19 maart 2009 de toezegging tot ‘State Sponsorship’ ontvangen. Direct hierop volgend hebben wij ’s avonds de nieuwe visumaanvraag ‘online’ bij DIAC ingediend en twee weken later is het visum toegekend.
[/quote]

Misschien hebben ze een voorrangverlening aangevraagd hiervoor?????
 
Back
Top