statutory declaration voor een eenmanszaak?

Steve

XPdite Sponsor
Heeft iemand ervaring met een statutory declaration voor een eenmanszaak?
Dit is nodig voor de tra.

Heb het liefst een voorbeeldje in de branche motor mechanic...maar is weinig over te vinden.

Heb wel wat op papier staan maar heb graag wat vergelijkings materiaal.


Alvast bedankt,
Steven
 
Wat ik me kan herinneren van de statutory declaration voor TRA is dat deze alleen nodig is om te verklaren dat je ergens in dienst bent, zonder je werkgever hierover in te lichten omdat je je emigratie plannen (nog) niet bekend wilt maken. Dit kan je dan doen door bijvoorbeeld een collega deze brief/statutory declaration te laten schrijven. Maar bij een eenmanszaak is dat dus niet van toepassing.

Maar het kan ook zijn dat ik ernaast zit hoor het is voor ons alweer een tijdje geleden. Ik kijk het binnenkort nog wel even na..

:smile:
Marika
 
Hoi Marike,

Helaas zit je er naast...het volgende heb ik van de tra guidelines.


  1. [*]Self employed applicants
(where applicable and in addition to Section 3)​
4.1. If you are or have been self employed, you must provide evidence of trade, trade-related or occupation specific self employment.

4.2. The evidence should include a personal statement on a properly signed statutory declaration, affidavit, sworn statement or similar legal declaration (with your signature witnessed by a legal authority in your country), providing details on:

o the exact commencement and completion date of each period of self employment

o the occupation in which you were self employed

o the nature and content of the work tasks you personally performed

o the number of staff employed and their occupations

o your workshop and the tools, and equipment used.

Vandaar hoop ik dat iemand een soortgelijke Stat. Dec. voorbeeld heeft om te vergelijken.
grin.gif



Goeten,
Steven


 
Hi

Heb je nog steeds een voorbeeld nodig? wij hebben inmiddels jaren geleden ( dec 2007 en General Electrician )
voor de TRA ook zo'n document moeten laten opmaken.
wat wij hebben gedaan is een "statement" in Engels opgemaakt en deze bij de notaris laten ondertekenen door de notaris en door Arno zelf in bijzijn van de notaris.
als je denk dat het van nut kan zijn ,kan ik onze versie wel scannen en doormailen.

groeten
Monja
 
Hoi Monja,

Hebben jullie toen een eigen bedrijf gehad?

Alle voorbeelden zijn welkom!
afro.gif


Alvast bedankt,
Steven
 
Hi Steven,

Tja, dat is in dit geval wel even wat anders :roll:

Succes ermee!

:up:
Marika
 
Hoi Steven, onlangs heb ik een stat.decl. opgestuurd, ook 1-manszaak. Wel ander beroep (hulpverlener) maar misschien heb je iets aan het voorbeeld. Ik heb mijn c.v. bijgvoegd, daar staat toch het meeste al in. Inderdaad in het Engels opstellen en laten ondertekenen bij een notaris. Grts Donatella
 
Hoi Donatella,

Ik zou het op prijs stellen om daar een kopietje van te krijgen!
afro.gif


Ik stuur je een pm met mij email adres
smiley.gif
.

Alvast bedankt,
Steven
 
Als je echt indruk wilt maken op zo'n beoordelingsinstantie is het het meest effectief om een NL Register Account jouw situatie op de gevraagde punten te laten onderzoeken en daarover een verklaring te laten opstellen (in het Engels). Hij kan nl. als onafhankelijke partij onderzoeken of, en in welke mate je als zelfstandige echt je centen hebt verdiend met het werk waarvoor je wordt ge-assessed. Je kunt ook in aanvulling daarop referenties van je klanten vragen.
 
Dat was een goede optie geweest..hebben inmiddels TRA op de bus gedaan en wachten op antwoord..
Maar bedankt voor het mee denken :up:

Groeten Steven
 
Back
Top