steun bij aankoop one-way ticket en extra bagage

kat

Active Member
In onze visa grant letter stond dat migranten steun konden krijgen bij de aankoop van een one-way vliegticket en extra bagage kunnen meenemen.
Dit via de internationale organisatie voor migratie.
Na wat zoekwerk vond ik volgende:

http://www.iomaustralia.org/projects.html

Concessional Fares for Immigrants Traveling to Australia and New Zealand
Every approved immigrant (under the categories Skilled Migration, Business Skills and Parent Migration) is eligible for a special reduced one-way economy fare and more generous baggage allowance from IOM. This has been the result of negotiations with a large number of international carriers on specifically designated routes. Fare reductions are available from most international carriers from any destinations and for this special service; IOM will charge a reasonable service fee.
Once payment has been received, IOM Canberra will organise your flights according to your preferred date of travel. Depending on your departure city your air tickets will either be made available to you locally at the airline town office or couriered to you.

If you are interested in receiving more information on IOM concessional fares, baggage allowance and eligibility criteria, please do not hesitate to contact us or send us your details.

Weet iemand daar meer over? Iemand hier al gebruik van gemaakt?

groet,
Katrijn

Nee.... wij hebben zelf tickets geboekt, en daarna de vliegmaatschappij gebeld voor die extra baggage allowance.

Heb ook via hen prijs gevraagd, maar hun tarieven waren duurder dan al de anderen.
Heb gemerkt dat online boeken bij Singap of Malays het goedkoopst was (afhankelijk als je vertrekt uit Amsterdam of Parijs).
Gewoon rondshoppen en goed vergelijken.

Succes

Ik heb ze een mailtje gestuurd om te vragen naar de prijzen, maar ze waren ietsje duurder dan Singapore Airlines, en het was een stuk meer gedoe om te regelen.

Als je rechtstreeks op de site van SA boekt, kan je zoeken naar de goedkoopste datum om te vertrekken (is soms behoorlijk wat verschil in), en als je hen dan een mailtje stuurt met een kopie van je paspoort en visum dan mag je 30 kg bagage meenemen per persoon (10 kg extra). Je mag dan wel geen stopover maken ergens.

even een praktisch vraagje over die extra bagage:
als je 30 kg pp mee mag nemen in plaats van 20 kg, zitten er dan nog regels aan of je dan ook twee stuks bagage mee mag of moet nemen? Ik kan me voorstellen dat ze vinden dat je maar 1 koffer pp mag meegeven, en dan wordt het een koffer van 30kg, maar ik kan me ook voorstellen dat er een max gewicht zit aan 1 koffer, en dan moet het dus een tweede koffer van 10 kg worden. Kon het op de website van Singapore Airlines niet terugvinden. Weet iemand van jullie dat?

Ik heb net een mail gekregen van Singapore airlines met de bevestiging dat we 10 kg extra mogen meenemen.
Ik vraag hen nog even hoe het zit met extra koffers, want ik was mij dat ook aan het afvragen.
Ik laat nog iets weten als ik antwoord heb gekregen...

Mag ik ook vragen wat je betaald hebt voor je tickets? Zag nu een aantal goede deals staan van maar 575 euro...

als je 30 kg pp mee mag nemen in plaats van 20 kg, zitten er dan nog regels aan of je dan ook twee stuks bagage mee mag of moet nemen?

Ik heb dit vorig jaar ook gevraagd aan Singapore Airlines en dit was het antwoord Er wordt gekeken naar het totale gewicht en zolang u maar gezamelijk incheckt. Houdt er rekening mee dat één koffer niet meer dan 30kg mag wegen.

Maakt dus niets uit hoeveel stuks je hebt.
Wat ik vlak voor we vertrokken, toen we in paniek sloegen owv het gewicht van onze handbagage, nog ontdekt heb (bij SA tenminste): bepaalde zaken mag je extra meenemen als handbagage, zoals een fototoestel, een laptop, een buggy etc... Dit wordt dus niet bij de kilo's van je handbagage gerekend. Vooral toch belangrijk bij een laptop, want als die in je handbagage zit, zit je al heel snel aan je maximum. Lees de kleine lettertjes van je tickets maar eens na, daar kan je dat allemaal terugvinden.

Dit was antwoord van Singapore airlines:

"You are allowed to check in 30kg pp so in total 60kg. Please note that one suitcase can not be more than 32kg because of the rules at the airport. If you would like to check in 2 pieces per person this will be no problem as long the suitcases will not exceed 30kg pp.
"

Ook bij ons is de extra bagage van 10kg pp toegekend. Ik heb nog expliciet gevraagd of dit in 2 tassen mocht en dit was geen probleem. Zolang het totaal gewicht maar max 30kg is.

Groet,

Tommy

Iemand nog tips voor goedkope vluchten?
We willen rond eind september vertrekken. Liefst vanuit Brussel, maar misschien is A'dam of Frankfurt beter?
Ik vind nu enkel prijzen rond de 800 euro. Een stuk hoger dus dan de 575 hoger venoemd...

Toen wij boekten bij Sing. Airl. was het 830 vanuit Brussel en 574 vanuit Amsterdam. De keuze was dus snel gemaakt ;)
Denk wel dat er toen een promotie liep....

kijk ook even op andere data. Wij wilden in juli vliegen, maar het scheelde honderden euros (voor vier personen) als we twee weken eerder gingen.

ik heb eens even gecheckt.. Vanuit amsterdam met SA is het nog steeds 576 euro hoor eind september...

ja, je hebt gelijk. Heb ik blijkbaar over het hoofd gezien... Wel gek dat een vlucht vanuit frankfurt het dubbele kost.
Bedankt voor de hulp!

Back