steun bij aankoop one-way ticket en extra bagage

Wat fijn om te horen dat je dus waarschijnlijk bij SA dus 10 kilo extra mee kunt nemen! Bedankt voor deze info - dat maakt de keuze wel of niet met SA vliegen een stuk makkelijker ;)

Wij zagen vandaag ook mooi prijsje one way naar perth. Net iets boven de 1000 euro :) (voor 2 personen)

Even opletten bij SA: ik heb ze vorige week gebeld en het blijkt dat wanneer er sprake is van een promotie tarief, de 10 kilo bagage niet van toepassing is. Die is wel van toepassing op de normale tarieven.

Ik heb nu zelf vluchten met Malaysia in optie staan. Volgende week donderdag moeten we doorgeven of het doorgaat of niet. Het bleek dat ik bij de telefonische reservering een optie van 2 weken kreeg (geheel volgens de voorwaarden van het tarief), maar dat de website aangaf, dat de vluchten binnen 72 uur na reservering bevestigd moesten worden. De moeite van het telefoontje waard, want nu hadden we nog wat bedenktijd.
Het gaat bij ons overigens om vluchten in februari 2013. Die tarieven zitten wel heel snel vol. Tussen 20 januari en 5 maart was er nog 1 datum voor het actie tarief.
Oh, Malaysian geeft geen extra bagage vrijdom voor emigranten.

Goed zoeken en flexibiliteit loont zo af en toe!

Wij hebben vorig jaar goedkope tickets (heen en terug) geboekt bij Qatar airways. Ik denk dat ik ze toen gevonden heb via de zoekmachine www.vliegennaar.nl die voor jou de goedkoopste tickets zoekt. Bespaart je heel wat zoekwerk, gewoon max. bedrag invullen dat je wil betalen voor je ticket.

Ben wederom weer erg blij met dit forum!

Wij vliegen volgende week met SinaporeAirlines naar Sydney en ik kwam er opeens achter dat we dus misschien wel 10 kg extra konden krijgen. Helaas helaas bleek dat ook ik een aanbiedingsticket heb gekocht (had ik niet echt door gehad) en voor de 10 kg zouden we dus €150,- pp moeten betalen zoals al eerder vermeld in dit draadje. Maar omdat we voor het eerst met SA vliegen is er een coulance regeling dat we 5 kg pp extra krijgen; dus 25 kg ipv 20 kg. Scheelt toch weer!

Ik heb mijn ticket via IOM gekocht en betaalde iets van 700 euro en mocht 40 kg meenemen. Heel fijn dus...

Maar; ik moest echt 20x heen en weer mailen met die kerel van IOM en de communicatie ging zeer moeizaam. Zucht... Het duurde dus een paar maanden voor mijn ticket rond was.

En toen was ik op schiphol om in te checken en toen hoorde ik eerst dat ik maar 20 kg mee mocht nemen en toen konden ze mijn boeking sowieso niet vinden. Gebel met IOM en gestressed wachten bij de balie van Malaysia Airlines terwijl ik eigenlijk in rust afscheid van mijn familie wilde nemen. Ik werd echt even heel bang omdat ik tijdens het moeizame boekingsproces me soms afvroeg of ik niet opgelicht werd en het allemaal wel legitiem was. Uiteindelijk kwam het goed maar moest ik na 45 min onzekerheid effe in 5 minuten overal doorheen om mijn vlucht nog te halen. Stress en niet leuk :(

Ik weet niet of ik gewoon pech heb gehad, maar ik zou het niet echt aanraden. Gelukkig dat het allemaal is goedgekomen. Ik dacht echt even dat ik niet wegkon.

Back