Stewarts

leena

Member
Hi, wij zijn de Stewarts, en we gaan proberen een visum te krijgen via "Employer Sponsored Migration". Mijn Hubby heeft een bedrijf zover kunnen krijgen dat ze hem willen sponsoren.. :D Alles goed en wel, ze hebben verder nog geen advertentie gezet of wat dan ook om iemand te krijgen voor deze positie. Daar moeten ze wel bewijs voor geven (dat een Australiër hier niet voor te vinden is) d.m.v. b.v. advertentie-reacties etc. Wat nu? Ik hoop dat iemand ervaring heeft met dit soort gevallen?
B.t.w., goeie site/forum!
Grts! Antira :wink:
 
leena said:
Hi, wij zijn de Stewarts, en we gaan proberen een visum te krijgen via "Employer Sponsored Migration". Mijn Hubby heeft een bedrijf zover kunnen krijgen dat ze hem willen sponsoren.. :D Alles goed en wel, ze hebben verder nog geen advertentie gezet of wat dan ook om iemand te krijgen voor deze positie. Daar moeten ze wel bewijs voor geven (dat een Australiër hier niet voor te vinden is) d.m.v. b.v. advertentie-reacties etc. Wat nu? Ik hoop dat iemand ervaring heeft met dit soort gevallen?
B.t.w., goeie site/forum!
Grts! Antira :wink:

Welkom!!!

Klinkt goed! Ik kan je verder niet helpen, maar er zijn hier wel nog een paar die het zo doen/gedaan hebben dacht ik....

Succes!

groetjes
Simone
 
Hoi leena,

Welkom op het forum!
Jullie hebben geluk als jullie en employer sponsored visum kunnen bemachtigen :).
 
Bedankt!

Hoe bedoel je dat we dan geluk hebben? Is het moeilijk of komt het gewoon niet vaak voor??

We hebben sowieso geluk dat we in Brisbane familie hebben (zus van m'n man) die een migration agent in de arm gaat nemen en contact blijft hebben met de toekomstige werkgever...

Ik laat het weten zodra we een stapje verder zijn!
 
Wij hebben ook zo een visum voor 4 jaar gehad, kan binnen 2 weken geregeld worden. En na 4 jaar kan je het heel makkelijk omzetten naar een permanent.

Heb ergens op het forum geschreven hoe snel het bij ons is gegaan.
En wij vertrekken a.s. zaterdag naar Sydney.

Succes en ik weet zeker dat het zal lukken.
 
Echt geweldig zeg! Maar.... binnen 2 weken???!!! Ik ga nu eerst eens zoeken naar jullie verhaal op het forum!

Ondertussen wil ik jullie alvast een hele goede reis wensen, en veel geluk met jullie gezinnetje aan de andere kant! :D
 
leena said:
Echt geweldig zeg! Maar.... binnen 2 weken???!!! Ik ga nu eerst eens zoeken naar jullie verhaal op het forum!

Ondertussen wil ik jullie alvast een hele goede reis wensen, en veel geluk met jullie gezinnetje aan de andere kant! :D

DONDERDAG 2 JUNI - MAANDAG 21 JUNI / IN 19 DAGEN EEN VISUM

Dit is het Visum


I refer to your application for a temporary business entry (Class UC) visa
(subclass 457) lodged with this office.

Decision

I am pleased to advise that you have been granted a visa to work for the
above business in the occupation specified above. Any family members
(dependant applicants) listed above have also been granted a subclass 457
visa. The subclass 457 visa provides for multiple entries to Australia and
is valid until the date specified above.

Obtaining a visa label as evidence of the visa

You may travel to Australia without the need to obtain a visa label prior
to travel and entry to Australia
 
Hartstikke goed!
Ik heb nog wel een vraagje voor jullie:

We hebben gelezen dat het bedrijf in kwestie (dat Mark wil sponsoren) eerst een soort van lokale advertentiecampagne had moeten houden, en als daar dan geen geschikte inwoner van Australië voor gevonden kon worden, zouden wij pas een kans maken?! Het is n.l. zo dat er niet eens een vacature was, maar toen ze hem hadden gesproken wilden ze een vacature creëren. Ben ik een beetje duidelijk zo? :?
 
leena said:
Hartstikke goed!
Ik heb nog wel een vraagje voor jullie:

We hebben gelezen dat het bedrijf in kwestie (dat Mark wil sponsoren) eerst een soort van lokale advertentiecampagne had moeten houden, en als daar dan geen geschikte inwoner van Australië voor gevonden kon worden, zouden wij pas een kans maken?! Het is n.l. zo dat er niet eens een vacature was, maar toen ze hem hadden gesproken wilden ze een vacature creëren. Ben ik een beetje duidelijk zo? :?

Afhankelijk van het type werk moet de arbeidsmartkt worden getest. Volgens mij hoeft dit niet voor beroepen die op de MODL staan. Voor een temporary business visa is dan niet nodig. Jullie zijn bezig met employer sponsored migration visa, ENS of RSMS, (en die is permanent).

Het aanvragen van een subclass 457 is eigenlijk een formaliteit, het bedrijf is vrijwel overal voor verantwoordelijk en je kunt ook geen aanspraak maken op allerlei voorzieningen zoals gratis onderwijs, een permanent visum is lastiger en zal waarschijnlijk ook iets langer duren dan 2 weken. Booklet 5 is voor jullie het boek voor de komende maanden :) .
 
Dat dachten wij ook, die hebben we uitgeprint en bestudeerd.
Helaas hebben wij geen van beide een beroep dat in de MODL (http://www.immi.gov.au/migration/skilled/modl.htm) staat..
Nu is het heel even afwachten met wat voor oplossingen/ideeën :idea: de migration agent en het bedrijf zelf komen dus. De afspraken lopen...
 
leena said:
Dat dachten wij ook, die hebben we uitgeprint en bestudeerd.
Helaas hebben wij geen van beide een beroep dat in de MODL (http://www.immi.gov.au/migration/skilled/modl.htm) staat..
Nu is het heel even afwachten met wat voor oplossingen/ideeën :idea: de migration agent en het bedrijf zelf komen dus. De afspraken lopen...

Maar je beroep komt toch wel voor op de SOL? Omdat het niet op de MODL staat zal je sponsor 'onderzoek' moeten doen naar de beschikbaarheid van jullie skills op de Australische arbeidsmarkt (toch?)
 
Ja, op de SOL komt het beroep wel voor gelukkig! En dat onderzoek, dat bedoel ik inderdaad met die advertentiecampagne enzo...
 
Back
Top