sticker paspoort Madrid?

kat

Active Member
Ik heb begrepen dat een sticker in het paspoort als bewijs van permanent visum niet meer hoeft voor Belgen?
Maar is het niet handiger om dit wel te hebben, om een makkelijk bewijs te hebben?

Zijn er die al ervaring hebben met het bekomen van zo'n sticker via de ambassade in Madrid?

groet,
Kat
 
Wat ik begrijp van de sticker is, dat het niet meer noodzakelijk is omdat het "op de computer" staat. Bij de douane kunnen ze checken of je een geldig visum bezit.
Alleen sommige landen hebben die mogelijkheid niet, dus als je op vakantie ga vanuit Australie naar een van die landen, moet je uitkijken.
Ging agelopen september naar Nederland zonder een sticker in m'n nieuwe paspoort en op de computer konden ze niets vinden. Gelukkig had ik mijn oude paspoort ook mee, dus dat was oke toen ik Australie verliet en natuurlijk op Schiphol hetzelfde dat ik weer terug ging. Na wat heen en weer gebel, was er geen probleem, maar ik was toch blij dat ik mijn oude paspoort met sticker meegenomen had.

groetjes Johan

ps, sory geen ervaring met Madrid, heb de mijne in Berlijn opgehaald
 
als je wil citytrippen naar Madrid moet je het doen, maar het is niet meer nodig.

As a rule EU nationals are granted visas label-free. However, the decision on whether your visa is granted label-free or requires a visa label in your passport, is made by the processing officer in Australia. This information is normally included in the grant letter sent to you by e-mail. If unsure, contact your case officer in Australia.


In ons geval zei de CO dat we contact moesten opnemen met Madrid, en Madrid zegt contact opnemen met CO ;-)
 
Back
Top