Stijgen de huren naarmate zomer dichterbij komt??

Scooby

XPdite Sponsor
Inzicht/ervaring gevraagd van huidige en voormalige huurders:

Wij zoeken een huurwoning uiterlijk eind oktober,ten zuiden van Perth, zo dicht mogelijk bij het strand.

Nu vraag ik me af of de huren zullen stijgen hoe later ik ga zoeken, omdat het zomer wordt en de kust meer in trek komt? Kan me zo voorstellen dat er seizoensinvloeden zijn, ook voor 6 maanden leasewoningen.

Ik speur nu al elke dag ,qua budget en honden, zijn onze keuzes beperkt, en ik zie al woningen, redelijk goed, niet geweldig. Maar ik krijg een beetje kriebels of we die beter wel kunnen bemachtigen of nog kunnen wachten op iets beters?

Hebben jullie hier ervaring mee?


groetejs Simone
 
Als het gaat om een tijdelijk woning, dan zullen de prijzen inderdaad stijgen in de zomer periode: hoogseizoen. Gaat het om een normale woning, dan zal je dat niet tegen komen. Wat je wel zal zien is dat huurprijzen stijgen omdat andere lasten stijgen (bijvoorbeeld hypotheek rente, council rates..)
 
hai Sacha, bedankt voor je reactie, zijn dat normale jaarlijkse prijsstijgingen of extra tgv huidige economie elders in de wereld?
 
Prijsstijgingen in huurhuizen worden veroorzaakt door het stijgen van de councilrates (en dat kan overal mee te maken hebben) en door het stijgen van de hypotheek rente. Gezien de huidige economie in de rest van de wereld verwacht ik dat de rente een beetje gaat zakken, dus kan dat gunstig zijn voor de huurprijzen.
 
Dan zullen de huren in elk geval niet zo veel gaan stijgen, heb inderdaad nog nooit een huurprijs zien dalen :)
 
Back
Top