stni nomination form south australia

marc-el

New Member
Ik heb er hier niet erg veel over gevonden over het stni nomination form sa

Wij willen als het goed gaat met onze ielts in januari een nomination form invullen en de staat vragen voor een sponsoring dat willen we doen voordat we de visum aanvraag naar de dimia versturen.
Zijn er mensen die dit ook zo gedaan hebben of is dit de normale gang van zaken en doet iedereen dat?
Of zijn er mensen die eerste alles naar de dimia gestuurd hebben en dan pas een nominatie aangevraagd hebben.
Misschien zij er ook mensen die het alleen maar via de dimia doen en niet via south australia?

Ik zou hier graag antwoord op hebben van mensen die weten wat de snelste en makkelijkste manier is?

Groeten marcel :up:
 
als je voor een stni visum aanvraag gaat MOET je dacht ik bij de aanvraag bij de DIMIA alvast je nomination van de staat bijvoegen.....wordt anders wel een beetje moeilijk om dit visum aan te vragen....een visum op basis van sponsering van een staat zonder het bewijs aan te leveren dat de staat je wil sponsoren?
 
De volgorde is volgens mij (en George Lombard)

1 Diploma laten assessen (ook de IELTS test naar IEAust sturen of ander assessment center))

2 STNI Nomination aanvragen bij de "territory" naar keuze (ik heb er zelf 2 aangevraagd: SA en WA)

3 Met de uitkomsten van 1 en 2 naar de Dimia, en dan wachten op je visum


Succes, Bart
 
Kun je als je de sponsering aan vraagd bij sa het in meerdere malen doen of moet je de vragenlijst in een keer invullen of kun je weer opnieuw inloggen en dan weer verdere gaan met de vragen?
Weet niet op jullie begrijpen wat ik bedoel maar toch!

groeten marcel
 
[quote author=marc-el link=topic=3327.msg40099#msg40099 date=1134287137]
Kun je als je de sponsering aan vraagd bij sa het in meerdere malen doen of moet je de vragenlijst in een keer invullen of kun je weer opnieuw inloggen en dan weer verdere gaan met de vragen?
Weet niet op jullie begrijpen wat ik bedoel maar toch!

groeten marcel
[/quote]

Nee, ik begrijp het niet helemaal. Volgens mij is het invullen van de vragenlijst slechts een formaliteit. Het gaat er om dat je ingedeeld bent met je diploma in een categorie, door de relevante authoriteit, de zogenaamde career assessment. (bij mij is dat dus de IEAust, maar voor een ander beroep kan dat een andere instantie zijn. Dit is te vinden in de laatste kolom op de SOL lijst.) Je zult ook de IELTS test moeten hebben gedaan met goed gevolg, dit moet je door de testende instantie naar dezelfde instantie moeten laten sturen.

Als dat achter de rug is kun je de formulieren voor de STNI invullen (verschillende staten hebben hun eigen formulieren), waarbij je verwijst naar de uitkomst van de career assessment.

Als een staat jou heeft genomineerd, kun je daarmee naar de Dimia, waarbij je heel het zaakje inlevert.

Of bedoelde je iets anders?
 
ja ik bedoel iets anders,

Ik heb de site gevonden van south australia om een sponsering aan te vragen voor mijn stni visum.
ik ga eerst mijn sponsering aanvragen en als ik die heb ga ik pas alles opsturen naar de dimia.
maar voor die sponsering van sa moet je toch een vragen lijst invullen.
mijn vraag is: kan dat in meerdere keren of moet je heel de lijst in een keer invullen want ik heb eens ergens gelezen dat alles gesaved wordt en dat je het niet meer kunt veranderen.

Dus kun je vandaag het eerste deel van de vragen beantwoorden en morgen het tweede deel?

groeten marcel
 
Ik heb de lijst gewoon uitgeprint, daarna met de pen ingevuld, weer ingescand en naar mijn bureau (George Lombard) gemaild.

Maar je kunt 'm dan gewoon per post versturen.

Bart
 
Back
Top