stomme vraag

Ik vond dit eigenlijk helemaal geen stomme vraag..... Stomme vragen bestaan trouwens niet, alleen stomme antwoorden....  :p

Wat ik me nog kan herinneren van onze begin tijd: let op bij het wegrijden bij benzine stations en parkeer plaatsen, vooral als je "van af de overkant" bent binnengereden. Dan heb je nog wel eens de neiging om aan de verkeerde kant van de weg te starten (tot er iemand gaat zwaaien en met z'n lichten knipperen - zoals al opgemerkt...).

Rotondes wijzen meestal vanzelf, maar vanuit een gewone straat linksaf  een weg oprijden met een middenberm wil ook nog wel eens mis gaan.

En natuurlijk probeer je als bestuurder de eerste week aan de passagiers kant in te stappen...  :grin:
 
[quote author=-+henk+- link=topic=7515.msg97385#msg97385 date=1187602119]
En natuurlijk probeer je als bestuurder de eerste week aan de passagiers kant in te stappen...  :grin:
[/quote]

Ja, die misten we nog!  :rotflmao:
 
[quote author=-+henk+- link=topic=7515.msg97385#msg97385 date=1187602119]
Ik
En natuurlijk probeer je als bestuurder de eerste week aan de passagiers kant in te stappen...  :grin:

[/quote]

Hoezo, de eerste week. Ik woon hier nu bijna twee jaar maar gisteren probeerde ik het nog :grin:, shit, stuur weg.  Ach ja, :blond: (nou ja, beginnend grijs). En eh, dat van die ruitenwissers gebeurt niet alleen toeristen hoor, ik mag me zelf toch niet echt meer een toerist noenen maar ik heb nog regelmatig de ruitenwissers aan als ik de richtingaanwijzer bedoel. Spiegels zijn ook af en toe nog zoek :grin:. Kweenie of dat ooit nog goed komt met mij.

Erna
 
en hoe zit het met je rijbewijs om een auto te huren.  is alleen een nederlands rijbewijs voldoende of moet je dan zo'n internationale hebben die je bij de anwb haalt?
wij gaan naar queensland (want dat is ook nog verschillend, of niet)

cheers sylvia
 
Wij hebben nooit ons internationale rijbewijs hoeven laten zien. Na twee keer OZ hebben we hem niet eens meer aangeschaft. Ik denk dat ze nu wel weten hoe een NL rijbewijs er uit ziet, misschien dat dat de reden is.
 
Karl , een collega is van de weg gehaald , bleek zijn auto te slecht te zijn voor op de weg te komen.
Ik heb dat gebakkie gezien, brengt in NL mischien wel.....Neehh in NL moet je bijleggen om van die roest af te komen.

Well, na controle van de politie bleek de auto al 4 jaar niet gekeurd te worden..??...

Hoe deed Karl dat, mot je wel een echte slimme NT er voor te zijn.
Nu moest hij even diep in zijn centjes kijken :grin:

Trouwens hij heeft geen achterbank en zo kan hij mooi de strepen door zijn bodem in de gaten houden, altijd gemakkelijk bij het achteruitrijden. Doen zijn remmen het niet kunnen de passagiers mee remmen ala flinstones.

Vandaag hoorde ik dat hij nieuwe platen heeft gekregen en is hij met dat geelkleurig gebakkie waar de lak een beetje (veel) verbrand is door de zon weer op de weg is.

Jack :evil:

Ps; Rob en Sylvia, dit is wel echt een stomme vraag......
:smile: :smile: :grin:.......kidding...hij is leuk,

  :drive: :drive: :drive: :drive:  [size=12pt]Joep, hier schijnt de zon dus al mijn raampjes staan hier openen[/size]
 
het staat gewoon zo raar, dat wanneer je daar een auto gaat huren, dat je eerst nog even moet vragen waar alles zit :shock:

rob heeft hier(ned) eens een auto gekocht, waarbij hij heel stoer onder de motorkap keek om te kijken of die wel in orde was ( niet dat ie er heel veel verstand van heeft), maar daar zat er geen.
dan maar in de kofferbak kijken of ie daar zat,  ook niet.
dan maar even vragen, erg lullig  haha    de motor bleek onder de voorstoelen te zitten.
was een nissan serena trouwens.

cheers sylvia
 
[quote author=Erna link=topic=7515.msg97387#msg97387 date=1187603965]
[quote author=-+henk+- link=topic=7515.msg97385#msg97385 date=1187602119]
Ik
En natuurlijk probeer je als bestuurder de eerste week aan de passagiers kant in te stappen...  :grin:

[/quote]

Hoezo, de eerste week. Ik woon hier nu bijna twee jaar maar gisteren probeerde ik het nog :grin:, shit, stuur weg.  Ach ja, :blond: (nou ja, beginnend grijs). [/quote]

Na ruim 8 jaar, 8 jaar... loop ik nog naar de bestuurderskant als passagier.... Steve kijkt alleen nog maar meewarig... hihi...
 
[quote author=sylvia en rob link=topic=7515.msg97397#msg97397 date=1187607860]
het staat gewoon zo raar, dat wanneer je daar een auto gaat huren, dat je eerst nog even moet vragen waar alles zit :shock:
...................
cheers sylvia
[/quote]

Als ik een auto huur - waar dan ook - ga ik tegenwoordig altijd voordat ik weg rijdt bij de verhuurder alles even na: waar zit de rem, hoe werkt de versnelling (vooral de achteruit), ruitewisser enz enz. Hoe krijg ik de benzine klep en de kofferbak open enz. In het verleden was ik nog wel eens te haastig/overmoedig en kwam er dan na verloop van tijd achter dat ik met geen mogelijk de benzine tank kon vinden/openkrijgen, de achteruit kon vinden of iets dergelijks......
 
mijn stuur zit precies nog zoals het in NL zat.. geen enkel verschil. Zelfs de ruiten wissers werken precies het zelfden.
Bear, hebben ze dan geen engelse motoren meer??? :|

Marymary: is wel erg gevaarlijk om met de rest mee te rijden. Straks sta je bij iemand anders op te stoep.....waar je dus niet zijn moet. Kom je misschien wel aardige mensen tegen.
 
Er zijn 128 draadjes geschreven over Internationale rijbewijzen, " search engine" en gij zult vinden.

Nogmaals: Je hebt voor Australie NOOIT een Internationale rijbewijs nodig.
Bespaar onnodige kosten en in Utrecht weer in een uur in de rij gaan staan.
Je NL rijbewijs is geldig en als je hier komt wonen mag je daar officieel nog 3 maanden op rijden voordat je een OZ rijbewijs aanschaft (met behoud van het NL rijbewijs)
Wel zijn de overschrijvingen per Staat verschillend. Elke staat heeft zijn eigen verkeers reglement.
Jan
 
[quote author=Jan H. link=topic=7515.msg97413#msg97413 date=1187615128]
Bespaar onnodige kosten en in Utrecht weer in een uur in de rij gaan staan.
[/quote]

In Utrecht in de rij gaan staan? Sylvia had het over zo'n vertaling die je bij de ANWB kan halen, die kan je bij iedere ANWB halen.
http://www.anwb.nl/published/anwbcms/content/pagina/webwinkel/reisdocumenten-en-vignetten/internationaal-rijbewijs.nl.html
 
:grin:  :grin:

Heb zelf in New York een keer een auto gehuurd (met van die volautomatische snelbinders...ik bedoel gordels) sta ik bij het eerste benzine station (had de auto met draaiende motor van de verhuurder gekregen....) netjes met de automaat in P (Park) wil dat kreng niet meer starten. In New York tanken in de buurt van de Bronx betekent geld geven door een soort bunker luik en dan mag je tanken...de persoon achter dit luik zei sorry maar kwam er absoluut niet uit om te helpen.  Affijn eindelijk kwam er een (betrouwbaar en)vriendelijk persoon die wel ff wou helpen. Stapt in en start de motor  :thinking: bleek je de rem in te moeten trappen om te starten :blond:  :laugh: . De moraal van dit verhaal is... absoluut geen domme vraag en inderdaad laat alles uitleggen voordat je met zo'n huurbak wegrijdt.  :grin: :lol: :grin:

O ja bij dit verhuurbedrijfje in New York werd bij inleveren nog ff gecheckt of de nieuwe motor niet was verwisseld met een oude....was wel vaker gebeurd???

:wink: Steef - The Roosters
 
Ik ben een keer (na 3 maanden links rijden) op de bijrijders stoel gaan zitten en merkte dat er geen stuur zat.... :donttell:
 
[quote author=cyberoo link=topic=7515.msg97420#msg97420 date=1187624665]
bleek je de rem in te moeten trappen om te starten[/quote]

Dat doe ik in NL (en waar dan ook) in alle auto's. Moet ik me zorgen gaan maken, is dat  :blond:?
 
[quote author=Eerainuh link=topic=7515.msg97399#msg97399 date=1187608154]
[quote author=Erna link=topic=7515.msg97387#msg97387 date=1187603965]
[quote author=-+henk+- link=topic=7515.msg97385#msg97385 date=1187602119]
Ik
En natuurlijk probeer je als bestuurder de eerste week aan de passagiers kant in te stappen...  :grin:

[/quote]

Hoezo, de eerste week. Ik woon hier nu bijna twee jaar maar gisteren probeerde ik het nog :grin:, shit, stuur weg.  Ach ja, :blond: (nou ja, beginnend grijs). [/quote]

Na ruim 8 jaar, 8 jaar... loop ik nog naar de bestuurderskant als passagier.... Steve kijkt alleen nog maar meewarig... hihi...


[/quote]

Er is dus geen hoop voor mij dat het ooit nog goedkomt :grin:

Erna
 
[quote author=Dijnnas link=topic=7515.msg97429#msg97429 date=1187636755]Dat doe ik in NL (en waar dan ook) in alle auto's. Moet ik me zorgen gaan maken, is dat  :blond:?[/quote]

Nee, zo heb ik het destijds geleerd van de instructeur. Een NL'se auto kun je starten in de versnelling maar als je de koppeling niet indrukt schiet 'ie gelijk naar voren (of achteren). Door aan te leren altijd de rem in te drukken bij het starten loop je dat risico niet. Hier in Ozzie dekken ze risico's graag af dus kun je (onze automaat) alleen starten als 'ie in de neutraal of P staat.

Nog een leuke: vorig jaar een toyota tarago gehuurd. Grote bak (8 stoelen enzo) maar acceleratie ho maar. Tot ik na een paar kilometer het rode lampje zag: handrem staat er op. Mooi dat die handrem niet te vinden was! Hij bleek uiteindelijk (instructieboekje erbij) vermomd te zijn als vierde pedaal, helemaal links bovenin het hoekje!
 
Henk merkte op dat hij even met de verhuurder de auto naloopt om te weten hoe alles werkt, goed idee Henk!!! heb een keer een auto gehuurd in Oz geen enkel probleem gehad met mijn NL rijbewijs ik weg na van loop van tijd tank leeg, nog geen probleem bij tankstation even stoppen en tanken. Uit stappen en de dop eraf halen. Jaaaaaaa was alles maar zo makelijk in het leven niet te vinden dat ding, echt overal gezocht. Zit dat ding achter het achterkenteken, dat kenteken navoren trekken dopje eraf en tanken maar, hoe bedoel je stommmmmm!!!!
 
Dijnnas,
Ik heb een zinspeling gemaakt op het feit "don't waste your time", dus natuurlijk ga jij niet een uur in de rij in Utrecht of Groesbeek staan, dus dat verhaal van Utrecht is iets uit de natte lucht, dacht dat je dat wel snapte?
Groeten
Jan
 
[quote author=Dijnnas link=topic=7515.msg97429#msg97429 date=1187636755]
[quote author=cyberoo link=topic=7515.msg97420#msg97420 date=1187624665]
bleek je de rem in te moeten trappen om te starten[/quote]

Dat doe ik in NL (en waar dan ook) in alle auto's. Moet ik me zorgen gaan maken, is dat  :blond:?
[/quote]

Nee dat is de leeftijd :cool:

Jack :evil:
 
Back
Top