Student 573 Visum: wanneer geldig?

Timothy

New Member
Ik heb onlangs een plaats gekregen bij The University of Sydney om 3 maart 2008 te beginnen. Als de betaling van mijn collegegeld in orde is dan kan ik met mijn 'confirmation of enrolement' (CoE) mijn studentenvisum (subclass 573) aanvragen.

Ik ga samen met mijn vriendin, en zij wil mee als Spouse op het visum (wat volgens www.immi.gov.au geen probleem moet zijn).
We denken er over om eind December 2007 al die kant op te gaan, om alle tijd (twee maanden) te hebben om woonruimte, werk en andere dingen daar te regelen. Kunnen wij echter in December 2007 Australië al binnen op een Student 573 visum voor een studie die (pas) in Maart 2008 begint?

Mijn vraag is dus: Hoe lang voor aanvang van je studie kan je op een Student 573 visum Australië al in?
 
Goed, ik ben er zelf inmiddels achter.

Een studenten visum (subclass 573 of 574) kan je 4 maanden voor aanvang van je studie aanvragen.
Zodra het visum dan is afgegeven mag je het land al in.
 
Klopt allemaal. Houdt er wel rekening mee dat je vriendin op een 573 visum werkrestricties heeft (ik geloof max 20 uur per week). Een 574 (PhD student visum) heeft dit niet. Daarnaast moet je ook de relatie aantonen (minstens 1 jaar relatie + minimaal laatste half jaar hebben samengewoond).
 
Nog enige aanvullende info.
Bij een 573 visum zijn er werkrestricties:

voor de student zelf: 20 uur per week mag je werken tijdens je studie, en unlimited hours wanneer de course not in sessions is.

Dependants/family: 20 uur per week, maar unlimited hours if the student is enrolled in Masters by coursework (visa 573) and once the student starts their main course.

Meer info zie hier: http://www.immi.gov.au/students/students/working_while_studying/conditions.htm

Verder is je 573 visa meestal na afloop van de studie nog 1 maand geldig.
 
Back
Top