Student visa vraagskes

M

motociccio

Hallo,

Ik heb een paar vraagjes over de student visa!Ik zal me eerst even voorstellen want ik ben nieuw op dit forum.Ik ben een mama van 27 jaar met twee nog heel kleine kindjes en ik kom uit Belgie.Het is onze grote droom om te emigreren naar Australie maar voor zover dat we het al uitgezocht hebben komen we niet in aanmerking voor een skilled visa.Mijn man is afgestudeerd Chemisch expert en heeft meerdere jaren als Department Manager gewerkt voor een groot chemisch bedrijf.Geen probleem denken jullie dan,maar helaas is hij geboren en getogen in het mooie Venetie in Italie en is hij 2 jaar geleden naar hier verhuisd(voor mij).Door een gebrek van kennis van de Nederlands taal heeft hij hier niet in zijn sector kunnen werken en heeft bij dus geen recente werkervaring meer.En ik kom al helemaal niet in aanmerking.Nu is mijn vraag dus aangezien we nog jong zijn zou ik eventueel in aanmerking kunnen komen voor een student visa?Kunnen mijn man en kinderen dan gewoon mee verhuizen en mag hij dan ginder werken?Ik ben hier namelijk al terug naar het school aan het gaan en verpleegkunde aan het studeren,maar zou toch liever ginder willen studeren!Weten jullie misschien een andere manier om toch te kunnen emigreren,alle tips zijn welkom!! :?: :?

Alvast bedankt,
Kim :p
 
motociccio said:
Nu is mijn vraag dus aangezien we nog jong zijn zou ik eventueel in aanmerking kunnen komen voor een student visa?
Kunnen mijn man en kinderen dan gewoon mee verhuizen en mag hij dan ginder werken?

Ik ben hier namelijk al terug naar het school aan het gaan en verpleegkunde aan het studeren,maar zou toch liever ginder willen studeren!

Weten jullie misschien een andere manier om toch te kunnen emigreren,alle tips zijn welkom!! :?: :?

Alvast bedankt,
Kim :p

Hoi Kim en welkom op dit forum !

Ik ben zelf bezig om mijn Registratie als verpleegkundige in Queensland te krijgen, maar als dat niet lukt is een andere optie gaan studeren en dat heb ik als advies gekregen van een Australische migration agent die als betrouwbaar bekend staat, Jan Friar van The Immigration Group in Perth. En ik ben momenteel 36 jaar ! Dus je vraag wat betreft leeftijd is hiermee beantwoord, lijkt mij.

Of je gezin mee mag /kan emigreren? Tja, ik zou het denken van wel maar zeker weten doe ik het niet ! Ik zou je adviseren om eens je licht op te steken bij een Australische migration agent: vraag hen een vrijblijvend advies ! Lukt wel, want dat heb ik ook bij diverse agents gedaan en het zal je alvast iets informatie geven en je opweg kunnen helpen . Je kunt hierbij ook vragen om een soort kansbeoordeling: de migration agent zoekt dan voor je uit welke soorten visa tot je mogelijkheden zouden kunnen behoren.

Ik kan je deze aanraden: George Lombard:
http://www.austimmigration.com.au/

Je schrijft dat je verpleegkunde studeert: is dit een studie aan een universiteit ? Is het een studie op HBO-niveau ?
Registered Nurses worden zeer gevraagd in Australie en dat betekent dat je een HBO-verpleegkunde hebt gevolgd, geregistreerd verpleegkundige bent en liefst ook wat recente werkervaring hebt !

De opleiding voor Registered Nurse in Australie heet "Bachelor of Nursing" en duurt drie jaar.

Pfft ! Een heel verhaal ! Ik hoop dat je hier mee verder kunt !

Succes!

Ingrid.
 
"motociccio said:
...maar voor zover dat we het al uitgezocht hebben komen we niet in aanmerking voor een skilled visa.Mijn man is afgestudeerd Chemisch expert en heeft meerdere jaren als Department Manager gewerkt voor een groot chemisch bedrijf.Geen probleem denken jullie dan"]Heeft hij uberhaupt geen recente werkervaring, of niet in zijn sector? Ik dacht dat voor 'recent work experience' elke werkervaring in een beroep van de SOL lijst goed genoeg is. Alleen voor de extra 'specific work experience' punten moet de werkervaring, in tenminste 3(?) van de laatste 4(?) jaar, in of nauwverwant aan het beroep zijn waarvoor je 'geassessed' bent.
 
"Hans de Visser said:
motociccio said:
...maar voor zover dat we het al uitgezocht hebben komen we niet in aanmerking voor een skilled visa.Mijn man is afgestudeerd Chemisch expert en heeft meerdere jaren als Department Manager gewerkt voor een groot chemisch bedrijf.Geen probleem denken jullie dan"]Heeft hij uberhaupt geen recente werkervaring, of niet in zijn sector? Ik dacht dat voor 'recent work experience' elke werkervaring in een beroep van de SOL lijst goed genoeg is. Alleen voor de extra 'specific work experience' punten moet de werkervaring, in tenminste 3(?) van de laatste 4(?) jaar, in of nauwverwant aan het beroep zijn waarvoor je 'geassessed' bent.


Neen hij werkt momenteel wel ,

maar in een groot callcenter van Mercedes Benz in Maastricht.Hij is daar verantwoordelijk voor de internationale market.Begin zoiets maar eens te omschrijven en te zoeken op de SOL lijst.Moeilijk!!
 
Aussielover said:
motociccio said:
Nu is mijn vraag dus aangezien we nog jong zijn zou ik eventueel in aanmerking kunnen komen voor een student visa?
Kunnen mijn man en kinderen dan gewoon mee verhuizen en mag hij dan ginder werken?

Ik ben hier namelijk al terug naar het school aan het gaan en verpleegkunde aan het studeren,maar zou toch liever ginder willen studeren!

Weten jullie misschien een andere manier om toch te kunnen emigreren,alle tips zijn welkom!! :?: :?

Alvast bedankt,
Kim :p

Ik vrees dat mijn studies dan ook niet goed genoeg gaan zijn.Ik heb gezien dat in Australie het studeren van verpleegkunde gelijk staat met een universitaire opleiding.Dat is hier in Belgie wel niet,je hebt ofwel A2 ofwel A1 maar om A1 te doen moet je eerst A2 hebben.Ik doe momenteel A2 omdat er hier in Belgie voor werk niet veel verschil zit tussen A1 of A2 alleen kan je in een ziekenhuis normaal gezien met een A2 geen hoofdverpleegkundige worden.Het gaat nog wat geven denk ik !!

Motociccio,

Hoi Kim en welkom op dit forum !

Ik ben zelf bezig om mijn Registratie als verpleegkundige in Queensland te krijgen, maar als dat niet lukt is een andere optie gaan studeren en dat heb ik als advies gekregen van een Australische migration agent die als betrouwbaar bekend staat, Jan Friar van The Immigration Group in Perth. En ik ben momenteel 36 jaar ! Dus je vraag wat betreft leeftijd is hiermee beantwoord, lijkt mij.

Of je gezin mee mag /kan emigreren? Tja, ik zou het denken van wel maar zeker weten doe ik het niet ! Ik zou je adviseren om eens je licht op te steken bij een Australische migration agent: vraag hen een vrijblijvend advies ! Lukt wel, want dat heb ik ook bij diverse agents gedaan en het zal je alvast iets informatie geven en je opweg kunnen helpen . Je kunt hierbij ook vragen om een soort kansbeoordeling: de migration agent zoekt dan voor je uit welke soorten visa tot je mogelijkheden zouden kunnen behoren.

Ik kan je deze aanraden: George Lombard:
http://www.austimmigration.com.au/

Je schrijft dat je verpleegkunde studeert: is dit een studie aan een universiteit ? Is het een studie op HBO-niveau ?
Registered Nurses worden zeer gevraagd in Australie en dat betekent dat je een HBO-verpleegkunde hebt gevolgd, geregistreerd verpleegkundige bent en liefst ook wat recente werkervaring hebt !

De opleiding voor Registered Nurse in Australie heet "Bachelor of Nursing" en duurt drie jaar.

Pfft ! Een heel verhaal ! Ik hoop dat je hier mee verder kunt !

Succes!

Ingrid.
 
Back
Top